Toon posts:

[DVD] Gebrande DVD hapert aan het einde

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal, net even ge-searched en ge-googled, maar ik kom er niet echt uit.

Ik heb DVD backups gemaakt via DVDDecrypter -> DVD2One -> fikken met CopyToDVD. Allen laatste versie overigens...

Net teruggebrand op DVD+R, vol goede moed gespeeld in de PC met PowerDVD, alles prima, van begin tot einde! Ik héél blij :D

Snel naar beneden, DVD-Speler open, DVD erin en... spelen als een trein! TOT de film bijna afgelopen is, dus de laatste 2-4 chapters zeg maar. Beeld freezed, speler hapert en zo gaat ie door tot het einde van de film. :? :?

Ik snap het dus echt ff niet, rips op HDD zijn perfect, de kopie op DVD+R eigenlijk ook, maar alleen in mijn PC.

Net DVDRHelp forum gelezen, daar komen 3 dingen naar voren:

1. Bad Media -> Leuk idee, maar bad media freezen óók op de PC naar mijn idee...
2. Bad Burnsoftware -> Ken mensen die al tijden met CopyToDVD werken, vlekkeloos....
3. Bad Drive -> Volgens mij de meest aannemelijke optie. De drive in de stand-alone DVD-speler heeft er wel moeite mee, de DVD-spelers in PC(s) niet.

Wat denken de tweakers hier ervan?

Hardware info:

DVD+RW fikker -> NEC 1100A
DVD-Rom -> JLMS LTD165
Standalone -> Cyberhome ADL528

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:42

Nicap

Tsssk....

Tis denk ik wel bad media. Je vertelt er niet bij welke schijfjes je hebt gebruikt.

Ik had namelijk precies hetzelfde, maar dan met een Pioneer A05 brander met Bulkpaq schijfjes. Die zijn dus niet zo geschikt. Brand eens met nero en zet "verify written data" aan.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, duurde even voordat ik kon reageren, maar ik denk nog steeds niet aan bad media...
Waarom niet? Ik ben eigenwijs :)

Nee, zonder gekheid, als DVD+R gebruikt ik 2.4 speed Datawrites.
Die zijn als beste media getest door meerdere users van de NEC 1100A, dus vandaar mijn keuze.
Ook als ik de file op een DVD+RW brand, kom ik hetzelfde probleem tegen.
RW's heb ik gebruikt van: Nashua, Arita, Philips en Fuji.

Dus, bij 5(!) merken hetzelfde probleem. Inmiddels heb ik ze ook kunnen spelen in een bagger-oude-Compraq PC, ook geen stotteren/haperen en in een KISS speler ook perfect.

Ik zal eens met Nero proberen, kijken of "verify written data" meldingen geeft ofzo, maar ik vrees van niet.