Ik heb een script (een drop down menu) gedownload van http://www.dynamicdrive.com/ en heb het verandert zodat het past in mijn site maar nu geeft hij een error. Ik denk dat er ergens een fout zit maar ik heb al gekeken maar niks gevonden, want ik been een totale naab in javascript
. Misschien wil iemand mij helpen en de fout in dit script opzoeken en verbetter, TY!
Zucht.. hoelang gaat dit topic nog openblijven..
lees de readme van het script, lees de foutmelding (en niet die verkorte, maar eentje die ook een regelnummer geeft om naar te kijken)
eventueel kun je gewoon teruggaan naar het origineel en weer opnieuw proberen je eigen waardes erin te zetten.
test tussendoor en hou je laatste paar wijzigingen in de gaten, zodra je dan een foutmelding krijgt weet je dat het ergens daaraan ligt.
gebruik een Editor die kleur-syntax-highlighting toepast voor javascript-waardes, zo zie je makkelijk of je ergens bv een fout maakt met het verkeerd afsluiten van variabeles (in die richting heb je ergens een waarde ingevuld met een apostraph zoals bv: auto's; als je in het script dat in moet als bv:
verder is jouw fout natuurlijk giswerk, lees eens de FAQ's van het forum door, vooral mbt de topicstart. Wij kunne moeilijk op paranormale wijze zien waar het bij fout gaat.
eventueel kun je gewoon teruggaan naar het origineel en weer opnieuw proberen je eigen waardes erin te zetten.
test tussendoor en hou je laatste paar wijzigingen in de gaten, zodra je dan een foutmelding krijgt weet je dat het ergens daaraan ligt.
gebruik een Editor die kleur-syntax-highlighting toepast voor javascript-waardes, zo zie je makkelijk of je ergens bv een fout maakt met het verkeerd afsluiten van variabeles (in die richting heb je ergens een waarde ingevuld met een apostraph zoals bv: auto's; als je in het script dat in moet als bv:
code:
dan gaat het fout op de enkele quote, javascript denk dan dat je de waarde afsluit; dan kun wel 'auto\'s' doen, de enkele 'escapen' met een backward-slash.1
| myMenu.add('auto's', 'http://een.link.nl')) |
verder is jouw fout natuurlijk giswerk, lees eens de FAQ's van het forum door, vooral mbt de topicstart. Wij kunne moeilijk op paranormale wijze zien waar het bij fout gaat.
offtopic:
Inzane en -Fox-, het is wel zo beleefd om niet te replieen, als je niks nieuws te melden hebt, wil je het topic gesloten hebben kun je dit melden via het 'handje'-icoon bovenin
Inzane en -Fox-, het is wel zo beleefd om niet te replieen, als je niks nieuws te melden hebt, wil je het topic gesloten hebben kun je dit melden via het 'handje'-icoon bovenin
[ Voor 21% gewijzigd door RM-rf op 09-05-2003 22:47 ]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
RM-rf heeft alles al gezegd 
Lees de FAQ nog eens na, mail de maker, zoek met google, etc..
Lees de FAQ nog eens na, mail de maker, zoek met google, etc..
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()