Na een lange poos niet gemod te hebben, was het weer eens tijd.
Een 2e hands defecte xbox , goedkoop de kop getikt. Probleem was dat die na 10 mins spelen vast sloeg. Verder wel geheel compleet, en 3 maand oud, maar door ombouw uiteraard geen garantie meer.
Was omgebouwd geweest, en ik had hem gekocht voor onderdelen.
Daar ik het serienummer via de verkoper wist, wist ik dat het om een versie 1.1, met een samsung dvd speler, en een 20gig hdd ging.
Dit was voor mij genoeg reden het ding te kopen.
Thuis aangekomen, ding los, en ja hoor idd een samsung dvd en 20gig seagate schijf. Wel was het een rotzooi qua ombouw,lees verwijderde modchip, maar goed.
Wat me opviel was dat de fan achterin lawaai maakte, en niet veel cfm's had, iig lang niet zoveel als mijn eigen.
Kap eraf, en proberen, ja stabiel als de pest, kap erop, ja hoor na 13 mins vast naaier.
Ofwel te weinig koeling, das mooi, en das heel mooi.
Ventilator eruit en maar even op de regelbare voeding zetten, hup 15 volt erop, beetje olie, en whoei!, stink!
Fan nu echt dood
Probleem is echter dat het weer speciale fannetjes zijn qua vorm en afmetingen, en ik was te beroerd om een nieuwe te kopen voor 15 euro, dus mod ik hem zelf maar. Wist ook niet of het verder wel in orde was.
Ruimte maken voor de ys-tech 80mm fan in de kap.

.
.
Oorspronkelijke fan kaal slijpen, uithollen, en weer mooi rond maken.

.
.
Even passen en meten...

.
.
Doosje weer dicht...

.
.
Ach wat liev...

Ondertussen tijdens het herstellen van wat slechte en onkundig soldeerwerk mbt het verwijderde ombouw gedeelte , en tijdens het aanbrengen van een andere "iets",van deze "defecte" xbox, heb ik gelijk maar even een hardware matige hdd activity geinplemteerd.
Vrij makkelijk, men neme poot 39 van de ide connector (+5v), prop er een 10k weerstan achter, en soldeer deze vervolgens op de rode led van de ejectbutton, en deze gaat nu niet rood maar heel oranje branden bij hdd activieit.
Poot 39 van de ide, en de 10k weerstand.

.
.
R3v3 de smd weerstand van het rode led kanaal in de eject button.

.
.
Even het totaal beeld van de achterkant van xbox mobo.

.
.
Uiteraard werkt het naar behoren.

Het ding is nu 100% stabiel en de temps zijn 43 C voor de cpu, en 27 C voor de case.
Een 2e hands defecte xbox , goedkoop de kop getikt. Probleem was dat die na 10 mins spelen vast sloeg. Verder wel geheel compleet, en 3 maand oud, maar door ombouw uiteraard geen garantie meer.
Was omgebouwd geweest, en ik had hem gekocht voor onderdelen.
Daar ik het serienummer via de verkoper wist, wist ik dat het om een versie 1.1, met een samsung dvd speler, en een 20gig hdd ging.
Dit was voor mij genoeg reden het ding te kopen.
Thuis aangekomen, ding los, en ja hoor idd een samsung dvd en 20gig seagate schijf. Wel was het een rotzooi qua ombouw,lees verwijderde modchip, maar goed.
Wat me opviel was dat de fan achterin lawaai maakte, en niet veel cfm's had, iig lang niet zoveel als mijn eigen.
Kap eraf, en proberen, ja stabiel als de pest, kap erop, ja hoor na 13 mins vast naaier.
Ofwel te weinig koeling, das mooi, en das heel mooi.
Ventilator eruit en maar even op de regelbare voeding zetten, hup 15 volt erop, beetje olie, en whoei!, stink!
Probleem is echter dat het weer speciale fannetjes zijn qua vorm en afmetingen, en ik was te beroerd om een nieuwe te kopen voor 15 euro, dus mod ik hem zelf maar. Wist ook niet of het verder wel in orde was.
Ruimte maken voor de ys-tech 80mm fan in de kap.

.
.
Oorspronkelijke fan kaal slijpen, uithollen, en weer mooi rond maken.

.
.
Even passen en meten...

.
.
Doosje weer dicht...

.
.
Ach wat liev...

Ondertussen tijdens het herstellen van wat slechte en onkundig soldeerwerk mbt het verwijderde ombouw gedeelte , en tijdens het aanbrengen van een andere "iets",van deze "defecte" xbox, heb ik gelijk maar even een hardware matige hdd activity geinplemteerd.
Vrij makkelijk, men neme poot 39 van de ide connector (+5v), prop er een 10k weerstan achter, en soldeer deze vervolgens op de rode led van de ejectbutton, en deze gaat nu niet rood maar heel oranje branden bij hdd activieit.
Poot 39 van de ide, en de 10k weerstand.

.
.
R3v3 de smd weerstand van het rode led kanaal in de eject button.

.
.
Even het totaal beeld van de achterkant van xbox mobo.

.
.
Uiteraard werkt het naar behoren.

Het ding is nu 100% stabiel en de temps zijn 43 C voor de cpu, en 27 C voor de case.
[ Voor 6% gewijzigd door AcouSE op 10-05-2003 08:36 . Reden: [img=600] tag toegepast zodat de plaatjes de layout niet vernielen ]
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.