Toon posts:

[Photoshop] Color Profile

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een nieuwe monitor aan me pc hangen. Elke keer als ik Photoshop 7 open krijg ik de volgende melding:

"The color settings file contains settings that are not supported by this version of Photoshop running on this system. These unsupported settings will be reset to their default values"

Prima denk ik dan, selecteer ik wel het goede profile. Monitor RGB ziet er goed uit, dus selecteer ik deze, maar ik krijg gewoon exact dezelfde melding als ik opnieuw Photoshop opstart.

Dus kies ik in edit->color settings voor een andere conversion engine nl. de Microsoft ICM ipv de Adobe ACE. ... zelfde probleem blijft bestaan.

Vervolgens wil ik de sm191t.icm laden mbv de Load RGB uit de RGB selectbox, krijg ik vervolgens de melding

"Could not load the RGB working space because the profile is not a valid RGB working space profile."

Enige suggesties, wellicht andere mensen met 191t?

Verwijderd

Topicstarter
*kickje*

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:13

Reptile209

- gers -

Al eens geprobeerd om Photoshop te verwijderen en opnieuw te installeren? Ik weet niet of 'ie uit zich zelf vergevingsgezind genoeg is om je monitor settings ècht aan te passen.

Zo scherp als een voetbal!

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-04 19:34

Copyman

Dode muis

Ik heb een soort gelijk probleem gehad met de color picker, dat als ik een kleur wilde selecteren mijn hele PS vast liep. Ik heb me ook echt suf gezocht totdat iemand op een ander forum met een oplossing kwam. :)

Ik heb namelijk ook wel 6 keer geprobeerd photoshop opnieuw te installeren etc, registry schoon maken etc. Maar het blijkt dat photoshop zijn preferences opslaat in een hidden dir. Als je photoshop de-installeerd, blijven deze preference files gewoon staan. Dus als je daarna photoshop weer installeerd, heeft hij gewoon weer de oude instellingen en kom je nog niet veel verder.

Hier wordt uitgelegd waar je deze files kan verwijderen: http://www.creativepro.co...e/17478.html?origin=story

Hoop dat dit ook bij jouw werkt! Succes er mee. :)

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat jij nu noemt is gerelateerd aan preferences, en niet aan color settings :)

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2003 13:15 ]

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04 21:34

Booster

Superuser

Een vreemde suggestie misschien, maar wellicht dat je Adobe Gamma Correction even moet draaien. Meestal vind je die in je configuratiescherm.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• Booster

Booster

Superuser

TRAP!

Gordijnstok, is het opgelost :?

Verwijderd

reyer Gaarne nier van dit soort onzin replies posten als "Gewoon betere monitor kopen". Daar schieten we niks mee op.

Welk gek probleem hoor, is het een Samsung monitor?

[ Voor 46% gewijzigd door Willem op 14-05-2003 14:20 ]

• Cresso
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06-2020
Booster schreef op 11 May 2003 @ 13:41:
Een vreemde suggestie misschien, maar wellicht dat je Adobe Gamma Correction even moet draaien. Meestal vind je die in je configuratiescherm.
Ik had ongeveer hetzelfde probleem als de topicstarter, maar dat had voornamelijk effect op grayscale plaatjes waarvan het wit er geel uit zag. Ook de tools en alpha masks zagen er geel i.p.v wit uit.

Maar jouw oplossing heeft dit opgelost. :)

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Beetje sloom maar het kan ook aan de drivers van je monitor liggen. Sommige fabrikanten hangen nogal een brak profiel aan hun monitor wat Photoshop weer probeert te gebruiken. Bij colormanagement bij je beeldscherminstellingen even kijken en eventueel eens het profiel daar weggooien. Om te zien of het helpt.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
Oops sorry, ik was mijn topic eventjes uit het oog verloren. De monitor is inderdaad een Samsung monitor nl. de 191T, een LCD (of is het TFT?) monitor.

Ik heb nu tadaaa en andere foutmelding, nl. dat het profile " " defect blijkt te zijn. Wel erg grappig, een profile zonder naam maargoed. Ik zal een dezer dagen Photoshop wel even herinstalleren, en kijken of dit het probleem oplost.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 22:27:
Oops sorry, ik was mijn topic eventjes uit het oog verloren. De monitor is inderdaad een Samsung monitor nl. de 191T, een LCD (of is het TFT?) monitor.

Ik heb nu tadaaa en andere foutmelding, nl. dat het profile " " defect blijkt te zijn. Wel erg grappig, een profile zonder naam maargoed. Ik zal een dezer dagen Photoshop wel even herinstalleren, en kijken of dit het probleem oplost.
Kijk ook ff in Windows zelf.. had die melding pas ook met een nieuwe monitor op mijn werk.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:14

Klippy

Still Game

Een grote kick, want ik heb precies hetzelfde.
Heb hier al lang last van, maar nu begint het te irriteren.

Heb een Samsung 171B, is ook een oudere TFT dus het lijkt me duidelijk dat het komt door het kleuren profiel dat Samsung gebruikte toen.
Het probleem is nu dat ik echt geen idee heb hoe ik dit kan oplossen, want ik weet echt niet waar hij dat profiel vandaan haalt.

Nu is het hier ook nog zo dat ik elke keer als ik Photoshop start dus die melding krijg en dan zijn ook nog echt mijn kleuren verkeerd, het wit is altijd lichtblauw dus overal hangt een blauwe waas over.
Als ik dan kijk bij View -> Proof setup staat het vinkje bij Monitor RGB, als ik dan nogmaal op Monitor RGB klikt worden de kleuren opeens weer normaal.

Nu heb ik ook al tig keer bij de Color Setting zitten spelen met profielen, nieuwe aangemaakt, default profiel aangepast etc, maar hij blijft hetzelfde doen.

Wat ik graag wil weten is waar ik nou precies kan zien welk profiel hij gebruikt en waar ik dat kan vinden, dan kan ik het namelijk zelf wel aanpassen of vervangen, maar kom er gewoon niet achter waar die profielen staan....
Dus wat hulp is gewenst :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Booster

Booster

Superuser

In CS2 is het bij mij Edit > Color Settings, daar staat de working space e.d.

Of bedoel je in XP? Dat zit onder Configuratiescherm > Beeldscherm > Tabblad Instellingen > Geavanceerd > Tabblad kleurbeheer. Maar dat is denk ik alleen als je Windows ook last heeft van die blauwzweem.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:32

alienfruit

the alien you never expected

Iemand enig idee waar je die colour profiles kan downloaden voor Samsung monitoren? Ik heb een oud Samsung beestje alleen de bijgeleverde cds is spoorloos. Op de Samsung site kan ik heel mijn monitor niet eens meer terug vinden :(

• Klippy

Klippy

Still Game

Ik bedoelde in PS :)
Heb hier CS en die working space heb ik inderdaad al veranderd.

Daar staat RGB op 'sRGB IEC61966-2.1' en die geeft volgens mij die blauwe waas.
Als ik dan RGB zet op 'Monitor RGB' dan zijn m'n kleurtjes meteen weer goed.
Dusik sla die workspace op als Standaard, maar als ik dan die workspace met de naam standaard weer open krijg ik meteen weer die foutmelding en pakt hij weer dat IEC61nogwat proefiel en zijn de kleurtjes weer blauw.

Dus mijn monitor RGB profiel is corrupt, maar toch heeft die als enige de goede kleuren :?

• Klippy

Klippy

Still Game

OK het is opgelost :p

Heb in Windows waar Booster aangaf het profiel van de 171B weggegooit en het sRGB profiel ingesteld als default voor de monitor en nu werkt het :)

Ik had dat vroeger ook al eens gedaan, maar toen had ik een ander profiel ipv het sRGB en had ik overal rare kleuren, maar tot zover werkt het perfect.

bedankt :)

Pagina: 1