Toon posts:

[IBM 60 GB] Need help / info: Crash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok het is zo ver... it "died" :(

Heb vandaag een bleuscreen gehad en toen ik opnieuw wilde starten:
Invalid system disk, please replace system disk ofzoiets

Windows op de D schijf proberen te installe (niet gelukt)
Vervolgens dan maar Mijn D schijf aan mijn broer zijn pc gehangen en alle data van de D gecopied naar broertje zijn schijf om het zeker te spelen.
(Ik heb 2 schijven van IBM 60 GB in IDE)

Hierna de C schijf aan broertje zijn pc gehangen en via windows proberen te verkennen. Nu zegt ie natuurlijk dat deze schijf niet geformateerd is enzo.

Op deze schijf staan zeer belangrijke school werken / e mails / en nog wat zooi wat ik niet kwijt wil.

Via dos kan ik de dirs liste enzo, maar als ik dan dirs copy krijg ik van die stomme korte file names natuurlijk.

Nu ben ik even door de search gegaan en heb dat "Odi's DOS tools for long file names" gevonden.. dit werkt jammer genoeg niet (krijg een error als ik een command geef)

Nu vroeg ik mij af hoe ik de data als dan nog kan redde met lange file names... misschien door een of andere linux te installe fzo ? Of een linux tooltje misschien?

Of ander advies is altijd welkom :)

(Heb ooit verhalen gehoord over schijven die terug even werken nadat ze ingevroren zijn enzo is dit waar?)

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:48

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

tomsrootboot flop of een knoppix cd gebruiken, kun je de hdd read-only mounten en dan de files over een netwerkje wegzetten.

MMM freeze your drive to un-freeze it ??? klinkt als een broodje aap verhaal

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

klopt, als je de hdd invriest, krimpt de schijf, de platters zouden dus dunner moeten worden.
Het ging alleen over een head-crash. Je moest er wel snel bijzijn, want als de schijf eenmaal weer loopt, wordt ie ook weer snel warm....was 10 minuten of zoiets. In ieder geval succes(en wel de schij eerst in afgesloten plastic verpakken).

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Al in de OM FAQ gekeken..? Vast niet, anders stelde je deze vragen niet .. Kijk eens onder "hoe haal ik verloren gaande data terug" B)