Toon posts:

Colocating... .waar??

Pagina: 1
Acties:
  • 343 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit me helemaal suf te zoeken naar goede colocators.. maar bijna op iedereen valt wel wat aan te merken... slechte meningen van anderen... knullige helpdesk, geen antwoord op mail, sites die er niet uit zien, te duur :(

Ben er nog geen tegen gekomen waarvan ik dacht, dit is hem!
Dus weten jullie misschien nog goede colocators in Nederland? Liefst Amsterdam of Rotterdam.

Thnx!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:58
Zelf zit ik bij NXS, bevalt me prima.

Maar ook Netholding schijnt prima colo te hebben, net als BIT. (maar da's in Ede geloof ik)

Verder zou ik kijken op bv www.webhosters.nl , kan me niet voorstellen dat elke colo brak zou zijn.

Kijk trouwens ook eens in [rml][ colo] Racks/ruimtes[/rml]

[ Voor 17% gewijzigd door DJSmiley op 09-05-2003 21:25 ]

• reddevil001
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-05 22:05
Ik zit bij NXS en ben er erg tevreden over. Alle belangrijke hulpmiddelen zijn via het web te regelen. Zelfs toegang tot de colo en een "power interrupt" zijn via het web te regelen.

None

Verwijderd

Topicstarter
Al veel gekeken bij webhosters.nl en webselect.nl ... allereerst dacht ik aan coloheaven.com... ben ik langs geweest enzo, zag er allemaal ok uit, maar toen las ik al die reacties over het hele internet :)
WideXS krijgt slechte recenties... ProServer is erg duur (NXS is ook richting de dure kant)... Ladot hebben we het maar niet over :) ...
en zo zijn er wel meer :)
Misschien nog meer mensen ervaring met colocatie bij andere providers, of 1 van de genoemden?

Verwijderd

Ik heb gehoord dat ze bij NXS niet de meest fantatische routers hebben liggen....

• bastichelaar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-05 21:11

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-05 21:29
Alleen de naam al :P

Maar met WideXS heb ik wel goede ervaringen!

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 mei 2003 @ 21:48:
Al veel gekeken bij webhosters.nl en webselect.nl ... allereerst dacht ik aan coloheaven.com... ben ik langs geweest enzo, zag er allemaal ok uit, maar toen las ik al die reacties over het hele internet :)
WideXS krijgt slechte recenties... ProServer is erg duur (NXS is ook richting de dure kant)... Ladot hebben we het maar niet over :) ...
en zo zijn er wel meer :)
Misschien nog meer mensen ervaring met colocatie bij andere providers, of 1 van de genoemden?
Tja op elk bedrijf is wel wat aan te merken. Maar als je NXS al duur vind dnek ik dat je in NL weinig zult vinden. In R'dam is er geloof ik maar 1 echt datacenter en dat is www.wedare.nl in adam zijn er zat. Alle met hun voor en tegens. Dus je zult toch echt zelf je keuze moeten maken.

Verwijderd

Goedkoper als NXS kan het inderdaad bijna niet.....of we gaan richting de hobby-hosters toe. Kwaliteit kost nu eenmaal iets meer. Je zou ook eens op www.emango.nl kunnen kijken. Zij maken gebruik van een uitstekend Gbit netwerk en bieden uitstekende faciliteiten voor een goede prijs...

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek niet zo zeer de goedkoopste hosting, maar wel degene met de beste prijs / kwaliteitverhouding :) Er zijn mensen die WideXS ook goed vinden, en die is toch weer wat goedkoper dan NXS...
Uiteindelijke keuze is inderdaad aan mijzelf.. maar het is zeker niet dat het nix mag kosten. Zojuist een SUB Cobalt RaQ 550 aangechaft... of ik me nu nog tweaker mag noemen ;) ok.. maar die zijn ook niet gratis :)
Als je voor het eerst gaat colocaten (daarvoor reseller) is dit best een moeilijke keuze, vandaar mijn interesse naar andere alternatieven, ook omdat de eerst uitgezochtte bedrijven door mij, niet gelijk de beste waren :)

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-05 16:01

No13

/me was here

wij zitten bij grafix en zijn daar erg tevreden over. Een vriend van me zit daar ook en dies wat minder tevreden omdat die de server ook door grafix hebben laten installeren enzo...

voor zover ik kan zeggen is snelheid en prijs/prestatie goed, wanneer we toegang tot colo willen was dat ook altijd snel te regelen, alleen verder hebben wij geen echt gebruik hoeven te maken van hun service dus kunnen daar ook niet over oordelen denk ik :)

Verwijderd

True Server schijnt goed te zijn ;)
Tweakers.net draait er al een tijdje.

[edit]
http://www.trueserver.nl/content/products/colocation <= daar kan je prijzen uitrekenen. voor 1U en 15gb traffic betaal je 74 euro a maand.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2003 00:56 ]

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Ik ken aardig wat mensen die bij NXS colocaten, en die zijn erg tevreden afaik. Wel prettig van hun is dat je na 3 maanden al je contract kunt opzeggen als je dat zou willen, als je dus toch niet tevreden bent kun je er toch weer snel onder uit. En zo duur zijn ze nu ook weer niet imo :)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

Topicstarter
Het is bedoeld voor zakelijke doeleinden... moet al mijn klanten weer verhuizen e.d... dus over 3 maanden ergens anders heen verhuizen is geen optie. Iemand ervaring met Grafix colocating?

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
Venkeroz schreef op 09 May 2003 @ 22:55:
[...]

Alleen de naam al :P

Maar met WideXS heb ik wel goede ervaringen!
Tja de naam 2Fast, ik weet niet wat je slecht vind aan de naam, maar ik denk dat deze naam eerder voor ze spreekt.

Altijd snelle en correctie reakties, ff domeinnaampjes aanvragen gaat allemaal heerlijk snel (nee niet TE snel (voor de wijsneuzen)). Ik heb nu bijna 2 jaar mijn server daar colocated in de racken hangen en vanaf dag 1 tot en met heden zeer tevreden.

Ik ben ook weleens in de sauna bij WideXS (Cable & Wireless) geweest dat vond ik persoonlijk helemaal niks. De colo van 2fast is netjes gekoeld zoals het hoord.

Ik zou dus 2fast aanraden alleen omdat ik daar goede ervaringen mee heb. Als je nog meer wilt weten kun je me altijd ff op icq vragen o.i.d.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

Ik heb zelf een 1U server bij een reseller van NetHolding, die zitten ver onder de prijzen die jullie hier noemen :)

Ze hebben alleen geen site :'(

Verwijderd

Probeer eens bij Nederhost te vragen.
Zijn twee jongens die hun Rack hebben staan bij Trueserver en ook colocaten.

Ik heb weinig providers gezien die zoveel mogelijk zelf geautomatiseerd hebben. Ze zijn zeer open in hun informatieverstrekking, doen niet moeilijk.

Stuur ze maar een mailtje en je zal zien dat ze snel reageren.

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

intert0y schreef op 10 mei 2003 @ 09:35:
Ik ben ook weleens in de sauna bij WideXS (Cable & Wireless) geweest dat vond ik persoonlijk helemaal niks. De colo van 2fast is netjes gekoeld zoals het hoord.
Wat een onzin, het is bij WideXS inderdaad iets warmer dan bij 2Fast/trueserver ed, maar het is daar zeker geen sauna te noemen. En de coloruimte zag er tijdens de 3 keer dat ik er in 2,5 jaar geweest ben altijd netjes uit. En de netheid is bij Netholding inderdaad wel flink minder.
Verwijderd schreef op 10 mei 2003 @ 10:02:
Ik heb zelf een 1U server bij een reseller van NetHolding, die zitten ver onder de prijzen die jullie hier noemen :)

Naam ofzo dan??

[ Voor 21% gewijzigd door HGM op 10-05-2003 10:14 ]

Verwijderd

Nou, NetHolding is 95% verbeterd, toen ik er 2 dagen geleden was voor onderhoud aan m'n server kon ik toch zeggen dat er niks aan de hand is.

Bij de ingang een doosje UTP en 2x 4U casing, wat ruimte en een stoel.

Dan loop je door naar hun werkruimte iets minder professioneel allemaal kabels en wat troep en schroefjes in een hoekje, en dan een desk vol met troep.

Maar daardoor wordt de kwaliteit van hun netwerk niet slechter, 8 van de 10 keer kan je het nodige vinden tussen die troep, en bij een andere provider bel je je rot en moet je uiteindelijk naar huis rijden om iets te halen.
Verwijderd schreef op 10 mei 2003 @ 10:02:

Naam ofzo dan??

www.gethosted.nl

Jongen van 17-18 (geen idee) die alles professioneel afhandelt, en prima prijzen regelt voor mij en ook voor de rest ( :? ) ook van zijn service ben ik te spreken, laatst server down om 2 uur 's nachts, en hij had mij beloofd omdat hij geen APC heeft dat hij hem zal resetten, uit z'n bed gebeld (was te horen :+ ) en hij was weer binnen 15 minuten up! Verder geen gezeik meer over gehoord :) Je kan hem per e-mail bereiken op nander@getfragged.nl of op msn nander@getfragged.nl (reageert hij vaak het snelst!)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2003 10:18 ]

Verwijderd

ik heb zelf ook een colobak, gehost bij shockmedia. Zeer goede ervaringen mee, maar ik ben dan ook niet de enige :)

Check zelf de ervaringen van andere mensen hier : http://www.webhosters.nl/gegevens.php?id=555

Niets meer dan lof voor shockmedia, reactietijd op mails is perfect, uiterst klantvriendelijk en zeer professioneel qua kennis.

Wat mij betreft een aanrader ;)

Verwijderd

DJSmiley schreef op 09 May 2003 @ 21:23:
Zelf zit ik bij NXS, bevalt me prima.

Maar ook Netholding schijnt prima colo te hebben, net als BIT. (maar da's in Ede geloof ik)
netholding is absoluut NIET vergelijkbaar met bit. Bit is toch wel een stukkie beter hoor. Bit is wel een aanrader zeker gezien het gehalte clue wat daar zit, maar daar betaal je ook voor.

Verwijderd

Topicstarter
Colocating bedrijven die ook webdesign doe... zijn het eigenlijk (ook) concurenten, naast leveranciers :) ... hmzzz... mjha Coloheaven 't lijkt me toch nog steeds wat, ook geen slechte ervaringen mee gehad sinds ik ze al spreek (en dat is al best een tijdje)... maar hoe dat is als je er eenmaal zit weet ik natuurlijk niet.
Moeilijk moeilijk moeilijk... ik ga er nog s een paar daagjes over slapen denk ik.. ik heb in ieder geval weer een hoop nieuwe namen gehoord, dus kan weer ff aan de slag :P
Server komt maandag binnen :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 May 2003 @ 14:16:
Colocating bedrijven die ook webdesign doe... zijn het eigenlijk (ook) concurenten, naast leveranciers :) ... hmzzz... mjha Coloheaven 't lijkt me toch nog steeds wat, ook geen slechte ervaringen mee gehad sinds ik ze al spreek (en dat is al best een tijdje)... maar hoe dat is als je er eenmaal zit weet ik natuurlijk niet.
Moeilijk moeilijk moeilijk... ik ga er nog s een paar daagjes over slapen denk ik.. ik heb in ieder geval weer een hoop nieuwe namen gehoord, dus kan weer ff aan de slag :P
Server komt maandag binnen :D
Wat voor server heb je aangeschaft dan???

Verwijderd

Topicstarter
SUN Cobalt RaQ 550... stond ook al een eindje naar boven :)

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Verwijderd schreef op 10 May 2003 @ 11:43:
ik heb zelf ook een colobak, gehost bij shockmedia. Zeer goede ervaringen mee, maar ik ben dan ook niet de enige :)

Check zelf de ervaringen van andere mensen hier : http://www.webhosters.nl/gegevens.php?id=555

Niets meer dan lof voor shockmedia, reactietijd op mails is perfect, uiterst klantvriendelijk en zeer professioneel qua kennis.

Wat mij betreft een aanrader ;)
Inderdaad :) * SchizoDuckie gaat binnenkort ook een bak bij shockmedia neerzetten. sterker nog, ik ga 'm vandaag installeren :P

Shock media is echt _O_ !

Stop uploading passwords to Github!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 22:43

jep

Netholding heeft geen website om je machientje te colocaten omdat ze voornamelijk op resellers azen, geloof ik. Groot gelijk ! :)

Ik neem zelf al anderhalf jaar (ofzo) 6U en anderhalf/twee mbit af bij 2Fast en ben er meer dan tevreden over. Het is niet altijd even goedkoop maar 't hangt er maar vanaf wat je gaat doen. :)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Zie de hosting-faq verder:
Internet & Telefonie Hosting FAQ

Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.