Toon posts:

Zyxel Prestige 650R ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben heel erg benieuwd naar de ervaringen die de gebruikers hebben met de boven genoemde ADSL modem/ethernet router.

Ik hoef geen linkjes naar de sites van importeurs of Zyxel zelf waar ik de documentatie en gebruikers handleidingen kan vinden, want al dat soort reclame en propaganda heb ik al genoeg gezien.

Ik ben vooral geinteresseerd in de ervaringen van gebruikers zelf het apparaat en met de fijnere instellingen van het apparaat, zoals:

- Werkt nat goed
- werkt port forwarding (geen port redirection) goed
- Zijn de packet filters afdoende
- Is de algehele performance goed als het ding als router wordt geconfigureerd
- enz, enz

Alvast bedankt voor de moeite.

Cheers,

Ainur

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

I&T -> NT

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-06 20:57

Lightah

Strikes Again

Een algemeen vraagje, heeft dit modem een 4 poort switch ingebouwd, of is dit alleen met die H (?) versie?

The Unpredictable Striker!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Ik zou bijna cynisch reageren. Je koopt een router van een duur merk met een prima reputatie. Ja, natuurlijk werkt alles wat je vraagt goed. Het is Zyxel. Z'n SDSL-broertje heeft 1 rare tik, maar daar heb je als ADSL-gebruiker niets mee te maken, en SDSL-gebruikers zullen er ook nagenoeg nooit tegenaan lopen.

Lighah: Hebbie wel eens van google gehoord? Zoekt en je zult vinden. In een fractie van de tijd die je nu op antwoord zit te wachten. Luie donder.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

Topicstarter
Je mag van mij zo cynisch reageren als je zelf wilt............

Zyxel heeft idd een goede reputatie, maar valt qua prijs redelijk mee (of je moet een arme student zijn). Goede reputatie wil niet meteen zeggen dat het een goede router is. Het hangt altijd af of je het ding gebruikt waar je hem voor aanschaft.

Cisco heeft ook zo'n geweldige reputatie en is daarbij peperduur (ook als je geen student bent ;). Je wilt niet weten wat daar aan problemen mee zijn.

Ainur

Verwijderd

Topicstarter
Lightah > Deze heeft geen 4 poort switch ingebouwd. Je kunt hem instellen als router en hem doorlinken met een bestaande switch, of instellen als bridge en samen laten werken met een bestaande router (Zyxel Prestige 324 bijv.)......

Greetz

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-06 20:57

Lightah

Strikes Again

Ah ok, ik heb nu getweakte speedtouch met een switch erachter hangen, maar dat kan dus ook met die zyxel.

The Unpredictable Striker!

Verwijderd

Topicstarter
Yep

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik krijg niet het idee dat deze router veelvuldig gebruikt wordt. Toch de standaard router die je bij je Demon DSLeXpress verbinding krijgt en ik ben vast niet de enige die zo'n verbinding heeft.

Verwijderd

Ik heb zelf een 650R en ben er zeer tevreden over.
Vind de logging alleen erg summier, zelf naar SYSLOG maar dat is bijzaak. Zie wel wat er doorheen komt op me IDS.
Wat ik ook prettig vind is de Telnet functie. Tevens is de systemstatus pagina een handige overview. Hier zie je onderandere je public IP, of je link up of down is, de up and downstream snelheid, etc.

Mbt NAT en portfowarding. Dit werkt bij mij goed. Op een machine draait eMule en op een andere een SMTP server. Je hebt een aantal opties mbt tot forwarding.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 10:30 ]

Pagina: 1