[Win2k] Booten op andere HD

Pagina: 1
Acties:

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Momenteel heb ik dit systeem:
Primary Master: 6.4Gb HD FAT32

Promise Primary Master 30GB NTFS HD met Win2k erop (Asus A7V133 mobo)

Tot nu toe startte de pc op vanaf de 6.4GB HD, waar dus boot.ini en etc. erop stond. Nu heb ik een nieuwe HD gekocht, en wil de 6.4GB weggooien.

Hoe kan ik op een simpele manier ervoor zorgen dat de PC vanaf de NTFS HD boot (instellen in de bios natuurljik), maar dat Win2k ook daadwerkelijk opstart. Want als ik nu de 6.4GB weghaal, krijg ik een "NTLDR missing" error, en doet verder niks.

Hoe kan ik dit het makkelijkst oplossen?

Wat ik dus wil:
win2k staat op 30GB HD, maar gebruikt boot van 6.4GB. Ik wil 6.4GB weggooien en vanaf de 30GB booten

[ Voor 12% gewijzigd door Darkvater op 09-05-2003 22:31 ]

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Verwijderd

boot.ini met de hand aanpassen lijkt me.

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 mei 2003 @ 21:11:
boot.ini met de hand aanpassen lijkt me.
Als ik alleen dat kopieer naar de NTFS schijf is dat niet genoeg om Win2k te laten booten. Als het zo simpel was, had ik de vraag niet gesteld :)

I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:43
Dus zoals ik het nu begrijp wil je alleen de 30 gig schijf gebruiken met win2k en heb je win2k gewoon van de 6,4 gig gekopieerd, dit werkt niet want dan staat er geen bootsector op
doe dit met de win2k cd repair -> fixmbr -> fixboot en als het goed is staat er dan een bootsector op de 30 gig en wil ie opstarten

And this !! Is to go even further beyond!!!

Verwijderd

mja, ik heb zo'n probleem wel eens gehad. was toch echt alleen de boot.ini kopieren en aanpassen. (en natuurlijk ff de partitie op active zetten als dat al niet het geval was)

Verwijderd

Waarom W2K niet ff herinstalleren?

Verwijderd

ghost je oude schijf gewoon naar de nieuwe....

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
lamko schreef op 09 mei 2003 @ 21:21:
Dus zoals ik het nu begrijp wil je alleen de 30 gig schijf gebruiken met win2k en heb je win2k gewoon van de 6,4 gig gekopieerd, dit werkt niet want dan staat er geen bootsector op
doe dit met de win2k cd repair -> fixmbr -> fixboot en als het goed is staat er dan een bootsector op de 30 gig en wil ie opstarten
Bijna :).
Ik heb Win2k op de 30GB geinstalleerd, en de 6.4GB gebruik ik alleen maar als bootdisc. Ik wil dus nu de 6.4GB weggooien en alleen maar de 30GB HD gebruiken (zoals nu dus al, maar met het verschil dat ie ook van die HD boot).

Dus je zegt dat het met win2k cdrepair->fixmbr->fixboot doet ie het?

[voor reinstall reply]
Ja, dat kan altijd, maar dat wil ik niet. Dat duurt ongeloofelijk lang, en ook al ghost ik het, de boot-probleem moet ik nog steeds oplossen
[/voor reinstall reply]
[voor ghost reply]
Ghosten heeft dus geen zin, omdat ik alles op dezelfde HD wil houden...soms leg ik dingen niet zo duidelijk uit :)
[/voor ghost reply]

[ Voor 9% gewijzigd door Darkvater op 09-05-2003 22:29 ]

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:43
Jep, en als dat niet werkt kun je geloof ik met bootpart ook de juiste bootsector erop zetten :)

And this !! Is to go even further beyond!!!

Pagina: 1