Toon posts:

Hdd-pin kapot, mogelijkheid om backup te maken?? help

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yow hallo. Ik heb een 30 Gig Fijitsu harddisk die t een paar jaar prima deed. Een paar dagen geleden hoorde ik raar gepiep uit mn harddisk komen en liep ie vast. Ik reboot de comp. en harddisk blijkt pleite te zijn.Ik haal de stroomkabel en de ide kabel eruit en plug er m weer in. Reboot de comp en voila de harddisk is weer gevonden. Maar na een tiental minuten liep de comp weer vast. Want de comp kon geen bestanden saven op de harddisk. Ik probeerde die trucje met die kabels nog es, maar deze keer was t tevergeefs. Later schroef ik die hele harddisk eruit en zie ik dat bij de IDE plug van de harddisk het pinnetje linksboven in de hoek gebroken is...

Wat moet ik doen om alsnog toegang tot mn harddisk te krijgen en gauw een back up te kunnen maken?? Er zit waardevolle data op mn harddisk. HELP :(

Verwijderd

Het lijkt erop alsof je HD een beetje dood is lijkt me geen pennetje

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 21:09:
Yow hallo. Ik heb een 30 Gig Fijitsu harddisk die t een paar jaar prima deed. Een paar dagen geleden hoorde ik raar gepiep uit mn harddisk komen en liep ie vast. Ik reboot de comp. en harddisk blijkt pleite te zijn.Ik haal de stroomkabel en de ide kabel eruit en plug er m weer in. Reboot de comp en voila de harddisk is weer gevonden. Maar na een tiental minuten liep de comp weer vast. Want de comp kon geen bestanden saven op de harddisk. Ik probeerde die trucje met die kabels nog es, maar deze keer was t tevergeefs. Later schroef ik die hele harddisk eruit en zie ik dat bij de IDE plug van de harddisk het pinnetje linksboven in de hoek gebroken is...
pootje er weer aan solderen :?
Wat moet ik doen om alsnog toegang tot mn harddisk te krijgen en gauw een back up te kunnen maken?? Er zit waardevolle data op mn harddisk. HELP :(
dom dom, altijd eerst een backup van je waardevolle zooi maken voordat je gaat prutsen ;)

Verwijderd

Eens in een andere PC zetten, en kijk wat ie doet, en wat jij nog kan doen.

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:48

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Klinkt min of meer bekend.

Men neme een 7.6 Quantum 7200 rpm hdd en een niet gemarkeerde IDE kabel met 1 dicht gaatje. Voeg toe een beetje haast om de boel in elkaar te steken en je hebt de perfecte HDD fuck-up :( . Door de kabel er op de kop op te zetten drukte ik 1 pinnetje los van de printplaat met als gevolg dat de HDD als read-only door het leven ging. Pinneke uiteindelijk vastgelijmd met metaal lijm (print afgeplakt om sluiting met andere pins te voorkomen) en sindsdien doet tie t weer OK.

Je kunt t zelfde proberen , de ide kabel er voorzichtig opdrukken en dan zien dat je de data eraf kunt halen.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03:47
Michien iets met een naalt probeeren?

Verwijderd

hoever is ie afgebroken wellicht een stukje koperdraad in de stekker duwwen op de ontbrekende plek?
Pagina: 1