philips brander

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

• S_Assassin
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-04-2023
Mijn ouders hebben zo'n baggerbrander van philips, alleen nu wil ik van de bijgevoegde easy cd creator af, en met Nero werken.

Iemand een idee hoe dit moet?

win98

Verwijderd

gewoon, uninstalleren van die cd creator, en nero installeren

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 20:10 ]

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:00
Gewoon installeren ... Succes.

-

• S_Assassin
heb ik al eens gedaan, maar dat lukt niet, nero wil dan niet samenwerken met writer

Verwijderd

je moet wel de writer selecteren bij: recorder > writer kiezen

Verwijderd

nero updaten via hun site
werkt dat nog niet een firmware update van je brander
werkt het dan nog niet: helaas pindakaas

• S_Assassin
oki, bedankt :)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:47
En een nero versie die ooit is meegeleverd bij een brander van merk A, werkt niet altijd met merk B, moet je ook ff rekening mee houden.

Suc6

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

XanderH schreef op 09 mei 2003 @ 20:13:
En een nero versie die ooit is meegeleverd bij een brander van merk A, werkt niet altijd met merk B, moet je ook ff rekening mee houden.

Suc6
daarom dus updaten. dan wordt nero in feite overnieuw geinstalleerd.

• S_Assassin
hmm, ok, ik heb idd die van mijn brander gepakt :S

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

op de site van nero staat een pagina met de ondersteunde branders.

Wat is het type philips brander?

en met de nero cd die met je fikker is mee geleverd moet je mee uit kijken want ik had laatst een lite-on fikker gekocht en daar zat nero bij, mij pa zei van die wil ik ook wel, ik installeren maar nee. Krijg de fout melding van dat deze nero het niet doed met die brander alleen waar deze is mee geleverd is.

[ Voor 61% gewijzigd door Meneer aard op 09-05-2003 20:46 ]

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• S_Assassin
idd, heb een andere nero gedownd, en hij doet het nu :)

thx for helping out :D

Verwijderd

wat is er mis met philips branders??????

Verwijderd

ik weet niet welke brander je van philips hebt maar 1 van mijn eerste branders was een philips en die kon niet werken met nero :S

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 20:49:
wat is er mis met philips branders??????
De oude branders zuigen, omdat ze vaak niet met nero enzo werken :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 20:49:
[...]

De oude branders zuigen, omdat ze vaak niet met nero enzo werken :(
En relatief veel fouten maken, bij het branden.

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Philips CDD3610 is 1 van de oudere branders, destijds als je een ander merk brander kocht had je zo'n 50% dat je alsnog die Philips 3610 had want hij zat overal in zo'n beetje.

Ding ondersteunt gewoon Nero maar dan moet je wel een normale Nero installen en niet een half bakken OEM versie die bij een andere brander geleverd wordt, of een vage demo versie die de helft van de branders niet ondersteunt.

Met oude Philips branders en Nero nog werkelijk nooit problemen gehad. Die dingen branden overigens nog steeds en de CD's doen het beter in portable audio/discman/autoradio's als wanneer je ze in een willekeurige 16x brander stopt.

Dus slecht: Nee

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Philips heeft met fikkers een hele hoge uitval, met name de 3610, 4410 en 4810 zijn rampen dingen.
heb met mijn philips geval nooit sneller dan 1x kunnen fikken zonder problemen, en dan alleen op behoorlijk dure media.
dingen zijn behoorlijk kieskeurig
dreeke schreef op 09 mei 2003 @ 20:56:
Met oude Philips branders en Nero nog werkelijk nooit problemen gehad. Die dingen branden overigens nog steeds en de CD's doen het beter in portable audio/discman/autoradio's als wanneer je ze in een willekeurige 16x brander stopt.
Mwah, een cdtje uit mijn plextor fikker is toch echt beter dan uit een oude 3610 (die ik ook heb gehad, alleen dan in het HPjasje).
Dus slecht: Nee
Dus slecht: Ja

• dreeke

dreeke

outdated icon

De latere 3610's waren inderdaad bagger, maar als je een blik werkt op een illegale site die ik hier niet mag noemen :P kan je zien welke branders van binnen een 3610 zijn (HEEL veel :)) en jij beweert dus dat het allemaal rotfikkers zijn ....

Noujah ik ken zeker 20 mensen die er eentje hebben of hebben gehad, daarvan zijn er misschen 2 of 3 nu kapot ... eentje is het laadje uitgetrapt per ongeluk en zelfs die doet het nog, eentje wilde geen CD-RW's meer branden en de rest werkt gewoon nog .... nog nooit problemen mee gehad.

Dus wat jullie allemaal met die branders doen weet ik niet, maar ik heb er echt geen problemen mee :D

De 4410 en de 4810 zijn niet te vergelijken met de 3610, de 3610 is namelijk een fikker die door Philips zelf gefabriceerd is, de 4410 en 4810 zijn Yamaha branders die destijds inderdaad een hoge uitval hadden.
Overigens heb ik zo'n 4 speed Yamaha hier nog wel steeds werken (SCSI uitvoering).

De CD's die ik met een CDD 3610 brandt op 2 speed zijn veruit beter compatible dan eentje die ik met een 16x Plextor brandt, maar goed, da's mijn ervaring :)

edit: De verschijnselen die jij noemt mbt. kieskeurig met merk CD's is ook een bekend Yamaha probleem, die branders slikken geen CD's waarbij het gat niet netjes in het midden zit.
Zo las mijn Yamaha CRW 4261 (voorloper van de 4416) ook geen CD's van Hema, Koch en Kingstech

[ Voor 12% gewijzigd door dreeke op 09-05-2003 21:16 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

dreeke schreef op 09 May 2003 @ 21:13:
De latere 3610's waren inderdaad bagger, maar als je een blik werkt op een illegale site die ik hier niet mag noemen :P kan je zien welke branders van binnen een 3610 zijn (HEEL veel :)) en jij beweert dus dat het allemaal rotfikkers zijn ....
Waarschijnlijk heb ik dan alle rotfikkers meegemaakt, maar heb er flink wat kaduuk zien gaan, en amper wat GOED zien werken
Dus wat jullie allemaal met die branders doen weet ik niet, maar ik heb er echt geen problemen mee :D
over het algemeen branden en af en toe een cdtje mee lezen
De CD's die ik met een CDD 3610 brandt op 2 speed zijn veruit beter compatible dan eentje die ik met een 16x Plextor brandt, maar goed, da's mijn ervaring :)
Hmmm, bij mij is dat net anders :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 20:52:
[...]

En relatief veel fouten maken, bij het branden.
Nogal ja, ik heb denk ik 80cds proberen te branden in die 2 jaar en er zijn misschien wel 20 gelukt

• dreeke

dreeke

outdated icon

Ter vergelijking:
de CDD 3600 (SCSI) en 3610 ( IDE) zijn gemaakt in 1997
Destijds had je concurrerende branders van Mitsumi en Ricoh (o.a.)
Plextor was toen nog niet op de markt met 2 speed branders voor de comsument.

Philips was al de enige die uberhaupt 80 minuten cd's ondersteunde en Disc at Once. Ik had zelf een Mitsumi en het branden van aaneengesloten muziek cd's kon ik dus ook wel vergeten, evenals het kopieren van Eidos games (Commando's, Tomb Raider III) want daar had je een 80 min. CD voor nodig.

Het enige wat je hoefde te doen bij een oudere CDD 3610 was de firmware upgraden en voila men hebbe een Philips brander in Nero ....
Was heel wat beter dan Easy CD Verneuker 3.01b :) (waar je idd alleen maar CD's mee kan verzieken omdat het programma bugged aan alle kanten)

Dus dan vraag ik me af wat jullie laten mislukken aan die CD's, er gingen hier in 1997/1998 dagelijks zo'n 5 CD's "over de toonbank" :P en het ging 9 van de 10x goed :)
CD's doen het ook nog steeds, zijn van die Philipsjes met zo'n regenboog voorop in een witte doos.

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Dat is niet helemaal waar:

De 3610 is de eerste fikker die in grote hoeveelheden werd geproduceerd en er zitten een wel wat slechte tussen , maar ook heel veel goede. Mijn 3610 draait nog steeds trouwens.

De 4401 (4x4x32) en 4801 (8x4x32) (dat zijn de juiste nummers) zijn eigen Philips ontwikkelingen en zijn (samen met de 4201, 4x4x24) niet gebaseerd op de 3610. Deze zijn op de 3801 (2x2x24) gebaseerd en dat was een compleet nieuw ontwerp indertijd. De hardware is trouwens totaal verschillend. Ook de chips zijn totaal verschillend.
Er is een reeks 4416 geweest (gouden/zwart frontje waarvan het trayfront mee naar buiten kwam) die een yamaha afgeleide waren, omdat Yamaha wat eerder was, maar die dingen waren niet echt goed.
De 4801 is trouwens 1 v/d meest verkochte brander geweest van zijn tijd.

Het kieskeurig zijn op CDs is eigenlijk normaal. Alle branders kennen een aantal CDs en weten hoe ze op die moeten schijven. Als ze die plaatjes niet kennen, dan gaan ze op een standaard manier schrijven, en dat is niet altijd goed.

Sommige CDs zijn gewoon van slechtere kwaliteit en zeker als de lens van je brander een beetje vuil is durven ze dan wel al eens geen CD zien.

Als ik voor de oude CDspeler van mijn schoonmoeder een plaatje maak, dan moet ik niets anders dan mijn 3610 gebruiken. Die drive schrijft wel langzaam maar daardoor wel goed.

Mijn 3610 draait al lang met Nero. Creator wil ik niet meer hebben. Je moet natuurlijk wel een licentie hebben om Nero te gebruiken. Als je met een drive Nero erbij krijgt, dn werkt die enkel voor de brander/merk die je kocht. Je kan dan een licentie kopen bij Ahead om alle branders te ondersteunen.

[ Voor 10% gewijzigd door Angels2 op 09-05-2003 21:50 ]

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:09

LopeZ

Too much is never enough

Search + erg offtopic ;)
(en ze willen hem niet in OM :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.