Toon posts:

3 weg-schakelaar gezocht (of alternatief voor boxen/suround)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een week een Logitech 4.1 setje. Ik beb ze nu een beetje rommelig op mn bureau staan , maar ik wil ze ophangen voor een mooi suround effect voor zover dat mogelijk is. Maar ik wil ook mn stereoboxen daar gebruik van laten maken, dus zoek ik een soort switch tussen mn stereotoren en mn Logitech setje.

Ik ben dus op zoek naar een switch met 3 standen (logitech versterker icm stereoboxen, 4.1 surround EN stereotoren icm stereoboxen. Zijn die er?

Hoop dat iemand het begrijpt en meer tips omtrent mijn 'project' ( ;) ) zijn altijd welkom.

Als dit niet het goede forum is dan sorry...

Verwijderd

je moet gewoon die boxen op je versterker aansluiten, en dan een kabel van je versterker naar je audio-out van je pc doen dus je doet bijv de pc kabel (kabel die nar je pc gaat) in je phono ingang (zeg maar wat hoor)
Afbeeldingslocatie: http://www.provantage.com/HW_18155.GIF

en dan klaar
ik weet alleen niet of je daarmee surround krijgt, iig niet met die daar staat, je hebt dan ook 2 stekkertjes voor bij je pc nodig

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 20:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus je bedoeld van Stereotoren naar mn Audio-in van mn pc, en dan van PC naar Logitech setje waar ook mn stereoboxen op staan aangesloten?

In mijn geval is dat niet echt handig, want ik heb 'maar' AC'97 onboard sound en bovendien maakt mn pc nogal wat lawaai van de koelers, dus die heb ik niet graag 24/7 aanstaan.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:36

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> AV

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-07 22:19
kijk ff op elektronicaonline.nl

• arjandijk162
maar zo te horen kun je het beter anders doen, ik zou geen andere speakers op je logitechverstereker aansluiten

Verwijderd

Topicstarter
Waarom niet? Er is geen andere mogelijkheid, omdat mn radio geen audio-in heeft.

• arjandijk162
dan lijkt me ook niet dat het zo'n geweldige radio is, kun je het niet gewoon doen met je logitech speakers?

Verwijderd

Topicstarter
Die Logitech speakers wil ik in een hoekje van mn kamer zetten waar mn pc staat, zodat ik films in 4.1 surround kan kijken. (over mn hele kamer verspreid dan hoor ik alleen die speaker die in de hoek van mn pc staat.)
En die stereoboxen wil ik hebben om mooi geluid van mp3's en cd's over mn hele kamer verdeeld te hebben. (cd is stuk van die stereotoren) En mn stereotoren gebruik ik dan weer om naar de radio te luisteren. (ook via die stereoboxen).

• arjandijk162
dan zul je zelf een schakelpanneeltje moeten maken denk ik, is niet zo moeilijk

Verwijderd

Heb wel eens van die kant en klare schakelkastjes gezien.

Gewoon klein bakje met een zooi tulp aansluitingen en een draaiknop om te schakelen

Verwijderd

ik wil ok z'n geval, maar heb gehoort dat de kwaliteit van het geluid er niet beter op word

is dat zo?
zo'n ding!

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
zet eerst is neer wat voor aansluitingen je heb op dat speakerset.
zit er een decoder in of heb je alleen analoge aansluitingen?

Verwijderd

Topicstarter
Het is van dat standaard stereo bedrading (zonder (tulp-) stekkers).

Plaatje van hoe ik het wil:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/audio2.JPG

Het moet dus een switch zijn met 2 standen.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Als je alleen de boxen wilt schakelen kan je met elke schakelaar uit de voeten, zolang 'ie maar beide aders schakelt. Je wilt dan dus uit twee setjes van vier aders de invoer kunnen bepalen - wordt een beetje een dikke schakelaaar maar je elektronicaboer heeft ze.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 20:36

smallboy

N/A

En een gewone splitter? Heb je daar niks aan (of begrijp ik je probleem niet goed?). Ik thuis heb ook 4.1 setje/stereotoren. Zitten allebei op splitter van front speaker out op geluidkaart. Wil ik radio, zet ik die aan, wil ik 4.1 zet ik die gewoon aan en radio uit.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

smallboy schreef op 11 May 2003 @ 10:56:
En een gewone splitter? Heb je daar niks aan (of begrijp ik je probleem niet goed?). Ik thuis heb ook 4.1 setje/stereotoren. Zitten allebei op splitter van front speaker out op geluidkaart. Wil ik radio, zet ik die aan, wil ik 4.1 zet ik die gewoon aan en radio uit.
Moet wel een goeie zijn, met actieve electronica, anders voorkom je niet dat er stroompjes een verkeerde afslag nemen. En dan heb je eigenlijk toch weer een schakelaar te pakken.

Moet je voor de lol eens nameten: bij het aansluiten van een tweede apparaat op een signaaluitgang halveert het afgegeven vermogen op het andere apparaat. Logisch, maar blijkbaar niet triviaal :)

Hier hebben we het bovendien over versterkeruitgangen, en als je hier een splitter op zet kan je dus met je ene versterker de andere onder stroom zetten - lijkt me, kort en goed, niet handig.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Misschien zoiets : Schakelgeval

Er staan nog meer van dit soort dingen op die site. Misschien staat er wat tussen dat je kunt gebruiken.
Heb daar zelf een 4 weg audio / video schakelkastje gekocht.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2003 14:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Een splitter zoek ik niet, dan kan ik net zo goed de draadjes met elkaar verbinden. Bovendien wil ik dat de boxen van de stereo los te schakelen zijn van de 4.1 subwoofer/versterker aangezien het geluid afneemd en ik geen 4.1 geluid meer hoor (hoor ik hele kamer ipv alleen in de hoek)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2003 14:21 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 May 2003 @ 13:59:
Misschien zoiets : Schakelgeval

Er staan nog meer van dit soort dingen op die site. Misschien staat er wat tussen dat je kunt gebruiken.
Heb daar zelf een 4 weg audio / video schakelkastje gekocht.
d0h is dat niet dezelfde link als die ik gaf? :P

maar doet dat ding nou kwaliteit verminderen of hoe zit dat?

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:55

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Als je niet de juiste veelpolige 3-standenschakelaar kan vinden kan je ook gebruik maken van relais.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1