ik heb gesearched op "lockups, halts, delays,"
maar kon niets vinden
ik heb een probleem.
sinds vandaag heb ik er een harddisk bijgehangen. en die heb ik op m'n promise raid controller die geintegreerd zit op m'n a7v333 moeten hangen, omdat de andere 4 ide sloten vol zaten.
nu heb ik dus last van zogenaamde "lockups"
met een lockup bedoel ik, dat het systeem ff een seconde "freezed" en daarna vrolijk weer verder gaat
is erg fijn als je net wil railen oid 
vroeger, had ik daar ook al last van, en ik merkte op, dat als er netwerkverkeer was, dat hij "lockte"
aangezien het toch een ouwe baggerkaart was, heb ik deze vervangen door een realtekje, en dat werkte sindsdien goed zonder lockups
sinds vandaag dus, heb ik m'n promise geinstalleerd, en die zit op irq19
samen met onze geliefde netwerkkaart op irq 19 dus
nu is dus het probleem van de alomnietgewilde lockups terug
nou dacht ronald ff slim te zijn
want ik zag dat op irq18 nog een mooi plekje vrij was voor onze geliefde netwerkkaart of raid controller
dus ik heb de netwerkkaart in een ander slot gezet, en hij kwam netjes op 18
die promise fasttrack controller heeft nou dus 19 voor zichzelf, maar de lockups blijven voortduren
wat zijn de stappen die ik verder gedaan heb
-bios geupgrade naar 1.017 (nieuwste versie)
-USB2.0 controller uitgejumpered (had ergens gelezen dat het kon helpen)
wie o wie kan mij verlichten
maar kon niets vinden
ik heb een probleem.
sinds vandaag heb ik er een harddisk bijgehangen. en die heb ik op m'n promise raid controller die geintegreerd zit op m'n a7v333 moeten hangen, omdat de andere 4 ide sloten vol zaten.
nu heb ik dus last van zogenaamde "lockups"
met een lockup bedoel ik, dat het systeem ff een seconde "freezed" en daarna vrolijk weer verder gaat
vroeger, had ik daar ook al last van, en ik merkte op, dat als er netwerkverkeer was, dat hij "lockte"
aangezien het toch een ouwe baggerkaart was, heb ik deze vervangen door een realtekje, en dat werkte sindsdien goed zonder lockups
sinds vandaag dus, heb ik m'n promise geinstalleerd, en die zit op irq19
samen met onze geliefde netwerkkaart op irq 19 dus
nu is dus het probleem van de alomnietgewilde lockups terug
nou dacht ronald ff slim te zijn
dus ik heb de netwerkkaart in een ander slot gezet, en hij kwam netjes op 18
die promise fasttrack controller heeft nou dus 19 voor zichzelf, maar de lockups blijven voortduren
wat zijn de stappen die ik verder gedaan heb
-bios geupgrade naar 1.017 (nieuwste versie)
-USB2.0 controller uitgejumpered (had ergens gelezen dat het kon helpen)
wie o wie kan mij verlichten