Toon posts:

[Linux Router] niet lite maar ook niet heavy

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik zal het eventjes uitleggen he :-)
draai nu al een hele tijd een freesco router (harddisk installatie)...
da's wel een tof bakkie maar niet precies wat ik wil (wil allemaal irc bots installeren en meer van die shit)
nu moet ik dus een router hebben op linux, maarr...
dit moet dan geen lite zooi zoals freesco zijn maar ook geen zware 1 gb volledige distro installatie...
Ik zoek iets ertussenin, dat ik makkelijk aan en uit kan zetten
ik heb al beetje gezocht maar kan niet echt relevant informatie vinden
heeft iemand een te aanbevelen distro die goed als router functioneert / waar router opties goed in aanwezig zijn?
of weet iemand een goed sourceforge pakketje ofzo?

bij voorbaat dank!

Verwijderd

Debian ;)

Verwijderd

Topicstarter
mooie icon heb je ook maarre why zou ik debian nemen? en is het met debian zo dat ik 'm aan kan zetten zonder monitor...dat hij vervolgens de routerzooi inlaadt en dat ik 'm 's avonds met de knop gewoon uit kan zetten? (dat is eigenlijk wel de bedoeling nl.)

edit:
en ben ook desperate opzoek naar manuals hoe dat je dat dus doet van de ene of de andere distro van installeren tot zonder monitor aan en uitzetten en fungeren als router, kan alleen weinig vinden :'(

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 19:01 ]

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
in NOS is hier een topic voor in het leven geroepen :)

Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 2
mooie icon heb je ook maarre why zou ik debian nemen? en is het met debian zo dat ik 'm aan kan zetten zonder monitor...dat hij vervolgens de routerzooi inlaadt en dat ik 'm 's avonds met de knop gewoon uit kan zetten? (dat is eigenlijk wel de bedoeling nl.)
met welk os kan dat _niet_ dan? hij stuurt gewoon signalen naar je vga alleen daar zit niets aan :P

ook kan je em gerust uitdrukken, hij zal dan alleen zeggen dat hij incorrect is afgesloten, verder niets :)

[ Voor 70% gewijzigd door G33rt op 09-05-2003 19:03 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Aanzetten kan altijd met de knop, afsluiten kan ook via een shell.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 19:00:

edit:
en ben ook desperate opzoek naar manuals hoe dat je dat dus doet van de ene of de andere distro van installeren tot zonder monitor aan en uitzetten en fungeren als router, kan alleen weinig vinden :'(
Aan gaat wel, maar je moet toch ieder OS altijd fatsoenlijk 'DOWN' brengen.

Je kan dan gewoon via SSH (beveiligde telnet, zeg maar ff), ff het systeem down brengen, en vervolgens uitzetten.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 19:06 ]

Verwijderd

Ik zou IPcop nemen..., de nieuwste versie 1.3 is al een tijdje uit en die rocks!

www.ipcop.org

suc6

Verwijderd

Topicstarter
G33rt schreef op 09 May 2003 @ 19:01:
in NOS is hier een topic voor in het leven geroepen :)

[...]

met welk os kan dat _niet_ dan? hij stuurt gewoon signalen naar je vga alleen daar zit niets aan :P

ook kan je em gerust uitdrukken, hij zal dan alleen zeggen dat hij incorrect is afgesloten, verder niets :)
dat bedoel ik niet
ik bedoel dat ik 's morgens de knop in kan drukken en 's avonds de knop weer in kan drukken
m.a.w. geen monitor nodig --> geen inloggen / opstarten van dingen

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 09:46
Kijk eens rond bij verschillende computerbladen, ik kom heel vaak een soort van 'handleidingen' tegen in die bladen hoe met een bepalde distro een router te maken.

Kijk eens rond ;)

Verwijderd

Ipcop kan je van je eigen pctje bedienen.., hoef je niet eens naar de kast om hem uit te zetten...;)

Verwijderd

Volgens mij moet je de search eventjes gebruiken, 'Het grote linux topic' of id schiet me zo eventjes te binnen.

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-08 12:28
uhm.. mag ik een andere vraag stellen: waarom zou je in tweakers naam nou je router UIT zetten? dat is toch heel de bedoeling van zo'n ding niet !!!? je moet 'em wel makkelijk _KUNNEN_ uitzetten ja ok, maar niet 's-morgens aan en 's-avonds uit! IMHO moet een router eenmaal goed geconfigd nooit meer uit hoeven (tenzij je verbinding veranderd/je hardware stuk gaat/vervangen wordt)

I'm not weird, I'm a limited edition

Verwijderd

lowrider schreef op 09 mei 2003 @ 19:15:
uhm.. mag ik een andere vraag stellen: waarom zou je in tweakers naam nou je router UIT zetten? dat is toch heel de bedoeling van zo'n ding niet !!!? je moet 'em wel makkelijk _KUNNEN_ uitzetten ja ok, maar niet 's-morgens aan en 's-avonds uit! IMHO moet een router eenmaal goed geconfigd nooit meer uit hoeven (tenzij je verbinding veranderd/je hardware stuk gaat/vervangen wordt)
enige reden, die ik kan verzinnen is de stroomrekening.

Verwijderd

Topicstarter
nah stroomrekening is niet het belangrijkst
fobie van pa en ma he
als we 's nachts gaan slapen moet echt álles uit / af
als het kan een wekker op batterijen enzo van die dingen
ze zijn bang dat dat ding 's nachts in de fik vliegt
en dan kan ik ze wel gaan zeggen dat dat niet zo is maar ze vertrouwen electrische apparaten niet :+
naja hij moet makkelijk af / aan kunnen zonder m'n monitor te gebruiken

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Predator

Suffers from split brain

Voor die vraag is er toch echt dit topic:

en elke linux distro boot gewoon zonder monitor of keyboard en elke linux distro kan als router draaien.

Je kan natuurlijk iets kiezen wat meer jouw smaak of voorkeur is, daarvoor is er bovenstaand topic.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.