Toon posts:

MSI K7N2 vage BSODs in W2K

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Luitjes, ik heb een K7N2 delta, met een 3000+ AMD XP 1gb intern geheugen op 400MHZ een adaptec 2100s raid controller (4 schijven raid 5 (quantum atlas 80gb 10kII)) en een Matrox G550.

Zodra ik in windows flink data an het heisen ben, dan is het ongeveer bij 10gb ofzo bsod met bad pool caller. Heb al ander geheugen getest maakt niks uit.

Daarnaast heb ik geprobeerd op de Matrox een Hercules 920 Prophetview DVI aan te sluiten, en die wilt alleen maar beeld geven via de convertor op een anolge aansluiting, kortom de DVI werkt niet. Ik begin nu te vermoeden dat het iets met de kaart en het mobo te maken heeft, terwijl de HCL op msi aangeeft dat ie compatible moet zijn. Ik heb de nieuwste bios in het msi bord geschoten en de laatste driver ZEGT ie van mijn Matrox kaart, (als ik in windows die download van versie 2.57 dat psbios ofzo voor windows aanklik zegt ie update van 1.4 naar 1.4) dus ik neem aan dat ik dan de nieuwste bios erin heb zitten 8)7

Ok PLEASE HELP ME zijn er meer mensen met een K7N2 Delta en een Matrox G550?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zodra ik in windows flink data an het heisen ben, dan is het ongeveer bij 10gb ofzo bsod met bad pool caller. Heb al ander geheugen getest maakt niks uit.
kopiëren bedoel je? andere drivers voor je raid kaart proberen?

doe eens een memory test. misschien is je geheugen slot wel brak.

hoe lang houdt 3dmark 2001 het vol? altijd een goeie test voor stabiliteit.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik zal 3dmark ff gaan draaien, maar opzich houd die het wel redelijk iig 2x achter elkaar. Veder heb ik twee andere geheugen dimms erin gehad en dat boeit geen zier, en het gekke is dat het pas na behoorlijk wat data kopieren op zijn smoel gaat. Als je gaat google kom ik terecht bij dat Bad Pool Caller ook vaak met videokaart te maken kan hebben. Verder heb ik de adaptec raid kaart eruit gehad, en een promise controller met 2 ide schijven er in gehangen, zelfde fout nog steeds, na hoop dat overhozen. Ik heb de videokaart nog niet verwisselt, maar de DVI schijnt dus niet te werken, het is een nieuwe kaart dus ik mag aannemen dat ie niet 'hardware matig' stuk is. Ik zit te denken aan een conflict tussen mobo en videokaart, maar zijn er mensen die er ervaring mee hebben met de matrox g550 en de k7n2 van msi??? Ik ga nu ff 3dmark testen en een geheugen test dan ook maar meteen ;)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
3dmark ff gaan draaien, maar opzich houd die het wel redelijk iig 2x achter elkaar.
2x achter elkaar gaat altijd wel, tenzij hij heel erg stabiel is maar dan kun je waarschijnlijk niet eens windows installen. 3dmark verklaar ik pas oke na minstens een uur en bij mij is een systeem pas stabiel verklaard na 12 uur 3dmark. genoeg ervaring mee, het is mijn standaard test tool voor nieuw gebouwde pc's voor ik ze de deur uit gooi.

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Met een andere videokaart geen problemen?

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:03

Mentalist

[avdD]

Voor de duidelijkheid het merk van het mobo even aan de topictitel toegevoegd ;)

Schakel je videodriver eens uit, en installeer een standaard videodriver en ga in 640*480 in 16 kleuren wat doen. Voor echte zekerheid kun je natuurlijk het beste even een andere vidkaart proberen, maar als je met standaard videodriver in 640*480 bij 16 kleuren geen fouten meer krijgt weet je al waar het probleem zit.. Als het dan weer fout gaat moet je toch even een andere kaart zoeken om te testen :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb contact gehad met MATROX maar de 3ghz cpu en 1024mb ram is te snel, hij trekt die Matrox gewoon op zijn smoel, schijnt binnen kort wel een update voor uit t ekomen, maar voorlopig dus andere video kaart, dan is het probleem opgelost. Wel balen, want er is niets zo mooi 2d als een Matrox kaart

Verwijderd

Off topic

Waarom wordt er de laatste tijd zoveel slecht nederlands gesproken en zoveel vreemde woorden gebruikt op GOT. Ik heb altijd begrepen dat GOT een zichzelf repecterend forum is maar kreten als:

heisen, overhozen en op zijn smoel gaan

vind ik niet getuigen van een professioneel forum maar meer van stoer willen doen met idiote termen.

Ben ik nu de enige die zich daar aan stoort ?? :?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:03

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 11 May 2003 @ 10:56:
Off topic

Waarom wordt er de laatste tijd zoveel slecht nederlands gesproken en zoveel vreemde woorden gebruikt op GOT. Ik heb altijd begrepen dat GOT een zichzelf repecterend forum is maar kreten als:

heisen, overhozen en op zijn smoel gaan

vind ik niet getuigen van een professioneel forum maar meer van stoer willen doen met idiote termen.

Ben ik nu de enige die zich daar aan stoort ?? :?
Net zo offtopic :

Taal veranderd, daar kun je niks aan doen. Zolang we hier op GoT geen BrEeZaH taal gaan voeren, of constant 1337-5p3ak gebruiken vind ik het niet zo erg. Wat hoofdletters en punten op hun plaats, en af en toe een nieuwe regel zijn ook erg prettig. D/T fouten boeien me minder, tenzij het buiten werkwoorden is : "ik heb m'n kast root geverft" en "dat is lootzwaar!".

Voor de rest boeit het me niet echt, zolang het normaal leesbaar blijft. Die nieuwe termen komen gewoon door verandering van taal, in de spreektaal veranderen dingen net zo goed, waarom op GoT dan niet?

Maar goed, als je deze discussie serieus wil voeren : prima, maar doe dat dan verder in Lieve Adjes.

Trouwens, als je binnen LA zoekt naar het woord "taal" of "taalgebruik" zul je zien dat er eerder discussies over zijn gevoerd.

Als je erop door wil gaan : iig niet in dit topic, maar dan in LA!

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1