Toon posts:

Verkeerde firmware in modem/router geflashed!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de firmware van mijn e-tech adsl modem router geupdated.
Maar nu ik via een analoge modem het internet op ga zie in dat ik de verkeerde firmware heb gedownload en geflashed!
Is er enige manier om de hele Modem router switch te resetten? Of is er een manier dat ik de goede firmware er alsnog in kan flashen?

Voor alle duidelijkheid ik heb:http://www.e-tech.nu/prod...rwithbuiltinadslmodem.htm

Want nu kan ik de hele modem niet meer benaderen. Als ik de modem nu aan zet gaan eerst de rode power en ready lampjes branden, ook de gele switch lampjes gaan branden. Het showtime lampje knippert eerst ook keurig een paar keer, maar op het moment dat hij continu blijft branden gaat na 1 sec alle lampjes uit. Mijn pc geeft dan ook weer aan dat een van de netwerkkabels niet zijn aangesloten, wat inhoud dat de modem even uit gaat. Na ongeveer een een halve sec uit te zijn geweest gaan de power en de switch lampjes weer aan, de ready en showtime lampjes gaan echter niet meer aan en blijven ook uit.

Dit probleem deed zich gelijk op nadat ik de firmware geflashed had, zodat de modem Upnp zou ondersteunen met als gevolg dat ik met msn bestanden kan ontvangen en versturen en webcam en microfoon enz kan gebruiken.

Ik hoop echt heel erg dat er nog een oplossing voor is.

Verwijderd

Topicstarter
Echt helemaal niemand? Ik ben radeloos!!!

Kicken binnen 24 uur is uiterst onwenselijk, dus doe dat in het vervolg alsjeblieft niet meer.

[ Voor 63% gewijzigd door intoxicated op 09-05-2003 22:01 ]

Verwijderd

Kan je niet gewoon aan de achterkant op het resetknopje drukken? Die van mij herstelt dan automatisch de fabrieksinstellingen...

En het daarna weer opnieuw proberen...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 22:03 ]

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:48

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Verwijderd schreef op 09 mei 2003 @ 18:39:
Ik heb net de firmware van mijn e-tech adsl modem router geupdated.
Maar nu ik via een analoge modem het internet op ga zie in dat ik de verkeerde firmware heb gedownload en geflashed!
Is er enige manier om de hele Modem router switch te resetten? Of is er een manier dat ik de goede firmware er alsnog in kan flashen?
Als je the search even gebruikt dan vindt je ergens wel een draadje over de flash rescue via de USB aansluiting onder dos.

Heb zelf dezelfde router maar de dos-USB flash truc nooit geprobeerd/nodig gehad.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, maar ik kan echt niets vinden over de flash rescue via de USB aansluiting onder dos.
In ieder geval niet voor routers... Ook zit er geen resetknopje achter op de modem.
Hij kan toch niet gelijk helemaal kapot zijn als je 1x de verkeerde firmware er in flashed?

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op 10 mei 2003 @ 10:58:
Sorry, maar ik kan echt niets vinden over de flash rescue via de USB aansluiting onder dos.
In ieder geval niet voor routers... Ook zit er geen resetknopje achter op de modem.
Hij kan toch niet gelijk helemaal kapot zijn als je 1x de verkeerde firmware er in flashed?
Niet zo goed gezocht denk ik: Raven- in "E-tech ADSL Modem/Router 4P/USB Probs!"
Oftewel probeer manowar eens te mailen want hem is het dus gelukt onder DOS via usb zijn router te flashen.

[ Voor 14% gewijzigd door Occy74 op 10-05-2003 11:20 ]

Systeem Specs

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05 20:12

mrsar

waar een sar is,is een wodka

kijk eens of je hier iets aan heb: klikplekje

LET OP!!! Het gaat hier over het Annex-A modem. Heb je een Annex-B modem moet je zelf contact zoeken met E-TECH voor de reset-firmware.

[ Voor 18% gewijzigd door mrsar op 10-05-2003 14:19 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Pagina: 1