Fujitsu Siemens Notebooks?

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik ben aan het rondshoppen voor een Notebook.

Ik heb een leuke aanbieding liggen voor een Fujitsu Siemens. Ik ben echter ook te vinden voor bijvoorbeeld een Toshiba.

Mijn vraag is echter wat jullie ervaring is met Fujitsu Siemens. Ik ga de notebook gebruiken voor m'n studie enzo en ik wil er wel eentje die het altijd doet en natuurlijk enorm stevig is.

Is Fujitsu Siemens wat? Of moet ik duidelijk naar wat anders gaan kijken?

Verwijderd

Enorm stevig? En Fujitsu? Mmmm, nou, wat ik bij ons op de TU/e zie rondlopen aan Fujitsu's is erg slecht. Je mag ze niet aan een hoek optillen, want dan buigt de hele laptop door naar de andere kant. Daarnaast erg veel defect. Voor een student zou ik eerder een Toshiba aanraden. Alleen geen 6100 nemen, want daar zit dan weer een constructiefout in.

• KorZijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11-2021

KorZijl

errare humanum est

Ik heb nog een vrij goedkope Liteline van Fujitsu Siemens. De beeldschermbevestiging is slecht en niet meer stabiel. Na verloop van tijd worden die scharnieren een beetje te flexibel, waardoor je scherm steeds beweegt.

• Timmey
  • Niet online
*schop* :)

Dus Fujitsu is niet zo heel erg aan te raden?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-07 07:50
misschien is dit iets?
http://www.higrade.nl/www/new/html/modellen/r5400_spec.htm
laatst nog 1 in m'n handen gehad. zijn errug stevig

Verwijderd

Enige wat ik zou willen zeggen is, kijk of je een centrino laptop kunt aanschaffen. Centrino laptops zijn namelijk ontzettend licht (en gaan langer mee, wat betreft batterijduur) in tegenstelling tot conventionele laptops. Om bijv. <2kilo elke dag mee te sjouwen i.p.v. >3kilo scheelt toch heel wat.

• Timmey
  • Niet online
Budget ligt op ongeveer 1500 euro. De laptop van sharkzor komt daar dus een beetje overheen.

En Centrino laptops zijn ook niet bepaald goedkoop :?

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Timmey schreef op 11 May 2003 @ 13:34:
Budget ligt op ongeveer 1500 euro. De laptop van sharkzor komt daar dus een beetje overheen.

En Centrino laptops zijn ook niet bepaald goedkoop :?
Ik heb deze pricewatch: Asus M2488N (P-M 1.3GHz; 256MB; 40GB; combo; 14.1" TFT; WXP Home)

Ph34r my 6:37 constante slideshowwerktijd 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/notebook/m2000n/m2nphoto.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door kmf op 11-05-2003 14:53 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-08 14:54

Garyu

WW

Verwijderd schreef op 10 May 2003 @ 11:57:
Enorm stevig? En Fujitsu? Mmmm, nou, wat ik bij ons op de TU/e zie rondlopen aan Fujitsu's is erg slecht. Je mag ze niet aan een hoek optillen, want dan buigt de hele laptop door naar de andere kant. Daarnaast erg veel defect. Voor een student zou ik eerder een Toshiba aanraden. Alleen geen 6100 nemen, want daar zit dan weer een constructiefout in.
Heh, ik heb zelf zo'n Fujitsu van de TU/e-1999 generatie, dus van voor de samenwerking met Siemens. En inderdaad, ze zijn vrij gammel. De Toshiba 6100 hebben niet allemaal een constructiefout hoor, dat is voor zover ik heb begrepen met name een probleem bij de P4-1600MHz versie. Aan de andere kant is Toshiba dus wat mij betreft compleet afgeschreven als producent. Op zo'n manier met een klant omgaan is wat mij betreft echt onmogelijk en ZEER onprofessioneel. Mijn advies: koop GEEN Toshiba, en ook geen Fujitsu Siemens, maar zoek een stabiel systeempje van een betrouwbare fabrikant :r

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Verwijderd

Het probleem dat de TU/e met Toshiba heeft, is een probleem dat een normale consument nooit mee zal maken. Deze soortgelijke gebreken bij een particulier worden meteenvergoed door Toshiba. Het blijft wel een probleem, maar het zal je zelf in principe niets kosten.
Toshiba schrikt alleen van de kosten die er komen kijken bij een deal met de TU/e. Als je 2000 notebooks ineen keer moet maken, dan schuif je het makkelijk af op iets wat aan de klant ligt, in dit geval de tassen. Maar er is een groot verschil tussen de behandeling van jou als klant en hoe het is gegaan bij de TU/e.

Ik kan me bijvoorbeeld ook om verschillende redenen voorstellen dat je geen laptop van Dell koopt, maar daar zijn ook veel mensen het niet met me eens.

• Timmey
  • Niet online
Die is wel interessant! :)

Maarre.. Wat is dan WEL het ideale merk. Met Asus heb ik weinig ervaring :?

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:03

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

ben ook nog op zoek naar een laptop :)

kun je wat ervaringen neer zetten?

b.v.
- gebruikstijd accu bij normaal gebruik
- hoe is de WLan verbinding?
- zit er een recovery of "echte" windows cd bij?

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Ik heb al jaren een Fujitsu (lifebook) laptop en die bevalt prima.. Andere mensen op m'n werk hebben der ook 1 en ook nooit klachten.. Ruim driver aanbod aanwezig :)

Wees consequent, maar niet altijd

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Garyu schreef op 11 May 2003 @ 15:39:
[...]
Aan de andere kant is Toshiba dus wat mij betreft compleet afgeschreven als producent. Op zo'n manier met een klant omgaan is wat mij betreft echt onmogelijk en ZEER onprofessioneel. Mijn advies: koop GEEN Toshiba, en ook geen Fujitsu Siemens, maar zoek een stabiel systeempje van een betrouwbare fabrikant :r
Toshiba is een betrouwbare fabrikant. Als je alle fabrikanten waar mensen slechte ervaringen mee hebben gehad afschrijft, kun je niks meer kopen. Geen enkele fabrikant heeft 100% tevreden klanten.
Toshiba is nog altijd de marktleider op het gebied van notebooks, en dat is niet voor niets zo.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Ik heb zelf net een lifebook p2120 overlaten komen voor mijn moeder, en tot nu ben ik er zeer over te spreken. Nu beetje opzoek naar iets grotere voor mijn vriendin.
nu zie ik de Lifebook S6010 serie hier in NL ver boven de 2000 euro incl (bv 2400) geprijst staan. Terwijl de S6110 in de voor $1600 te krijgen is (wat all-inclusief+btw op z'n 1900 euro komt).

Weet iemand het verschil S6010 en S6110 ?
Ervaringen ?

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

sh4d0wman schreef op 12 May 2003 @ 13:46:
[...]

ben ook nog op zoek naar een laptop :)

kun je wat ervaringen neer zetten?

b.v.
- gebruikstijd accu bij normaal gebruik
- hoe is de WLan verbinding?
- zit er een recovery of "echte" windows cd bij?
Check Asus M2400n Centrino M2000-series notebookreview

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:03

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:09

LopeZ

Too much is never enough

Zie de faq, ik ga ervan uit dat je de zoek kunt gebruiken
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.