Toon posts:

Terminal Server en Internet Explorer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Heb een windows 2000 server geklust met daarop terminal server. Het doel hiervan is, het adminne van de server op afstand en dat ik ergens anders gewoon mijn eigen compu kan gebuiken zonder beperkingen. (denk hierbij aan school)
Nu moet je om terminal server te gebruiken een client hebben geinstalleerd maar bij winXP zit dat er al in.

Nou heb ik dus gehoort dat je ook via Internet Explorer je terminal server kan benaderen. Dat wil dus zegge dat ik op elke compu ter wereld, met IE, dus mijn eigen compu kan gebruiken en adminne.

Weet iemand hoe dat zit of hoe dat moet?
:)

Verwijderd

Kan, maar dan moet je op die win2k AS machine IIS hebben draaien.
Beter om 3e party software zoals VNC of remotley Anywhere te gebruiken, is veel makkelijker.

http://www.microsoft.com/...gies/terminal/default.asp

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 17:28 . Reden: linkie ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb IIS geinstalleerd er op. Ik wil juist af van die prgramma's. Ik had voorheen PCanyWhere er op staan maar, dan moet je dus dat altijd bij je hebben. VNC is niet goed genoeg, als ik met mirc zit te chatten laat hij de nieuwe regels niet zien.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 17:30:
Heb IIS geinstalleerd er op. Ik wil juist af van die prgramma's. Ik had voorheen PCanyWhere er op staan maar, dan moet je dus dat altijd bij je hebben. VNC is niet goed genoeg, als ik met mirc zit te chatten laat hij de nieuwe regels niet zien.
Hmm, jij zegt server adminnen op afstand, wat heeft dat met chatten via mirc te maken? ( ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Server staat altijd aan, is wel handig met Mirc i.v.m. nickname enzo.

Verwijderd

Topicstarter
The Terminal Services Advanced Client (TSAC) is a Win32®-based ActiveX® control (COM object) that can be used to run Terminal Services sessions within Microsoft® Internet Explorer.

Het bestandje is niet meer te downloaden! Heeft iemand het bestandje? Het is maar een paar Kb.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Hier staat beschreven hoe je TSWEB kunt deinstalleren... installeren gaat op dezelfde manier, alleen ff vinkje zetten ipv vinkje weghalen. Daarna is de client te benaderen via http://hostname/tsweb
http://www.lokbox.net/SecureXP/removetsweb.asp

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Topicstarter
Dit is niet de oplossing, het wil niet lukken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 18:21:
Omdat alles TS verkeer over poort 3389 gaat (zoals in de faq van wos vermeld)
Indien je achter firewalls en proxy's zit gaat dit dus niet lukken.
De ts poort moet van 3389 naar 80 (hopende dat je verder geen iis draait), en dan connecten met de rdp4 client, die je niet hoeft te insatllere; die kun je zelfs vanaf floppy draaien.

Maar webbased TS met alleen MS materiaal zal niet lukken.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 mei 2003 @ 17:30:
Dat is een kwestie van goed instellen, namelijk door er voor te zorgen dat hij niet alleen de actieve window polled.

Verwijderd

je kan toch gewoon een client diskette maken die je ff mee naar school neemt en op je favo pc installeerd

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 18:21:
Wat wil er niet lukken? Wat heb je precies geprobeert? Met andere woorden, als je geholpen wilt worden zul je de nodige info moeten geven..

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Pagina: 1