Toon posts:

Netwerk komt niet boven de 500 KB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Opstelling:
3 computers, allemaal Windows XP, allemaal 100 mbit aangesloten op een 10/100 switch. (100 full mode forced)

Probleem:
Kom niet boven de 500 KB uit met kopieren, uitschieters naar 600 maar daar houd het dan ook bij op. Btw, dit is dus bij alle 3 de comps...

Al geprobeerd met een crosslinkkabel rechtstreeks, maar blijft dezelfde snelheid. Is dit een bug in Windows XP? Of is het iets anders dat ik over het hoofd zie?

Laat maar eens horen tweakers :7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 16:30 ]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Goede drivers voor de nics :?

Goede nics :?
Goede kabel :? Cat 5 (e) :?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
alexandervisser schreef op 09 mei 2003 @ 16:23:
Goede drivers voor de nics :?

Goede nics :?
Goede kabel :? Cat 5 (e) :?
Drivers ok, nics ok, kabels ok...

Verwijderd

virusscanner, DNS, alle (en dat zijn er heel veel !) tips al geprobeerd die in vergelijkbare forums genoemd worden...?

• Morax
  • Laatst online: 12-08 19:47
Het kan liggen aan het forcen van de Full-Duplex. Zet eens 2 PC's op auto-modus en leg daar een cross-link kabeltje tussen en probeer het dan nog eens.
Er zijn namelijk problemen bekend met het forcen van Full-Duplex. Als je het weet post dan maar en dan kijken we eventueel verder als dat het niet was.

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 16:31:
virusscanner, DNS, alle (en dat zijn er heel veel !) tips al geprobeerd die in vergelijkbare forums genoemd worden...?
Virusscanners en firewalls al eens uitgeschakeld gehad, geen effect.

Wat bedoel je precies met dns? Ik bedoel ik weet wel wat het betekent en wat het doet, maar waar doel je op?

Denk dat ik de meeste tips al gehad heb ja... dit probleem doet zich namelijk al een jaar voor ofzow.

Verwijderd

Topicstarter
Morax schreef op 09 May 2003 @ 16:31:
Het kan liggen aan het forcen van de Full-Duplex. Zet eens 2 PC's op auto-modus en leg daar een cross-link kabeltje tussen en probeer het dan nog eens.
Er zijn namelijk problemen bekend met het forcen van Full-Duplex. Als je het weet post dan maar en dan kijken we eventueel verder als dat het niet was.
Dat ik forced zei was om dit soort reacties te voorkomen. Anders had er vast iemand het tegenovergestelde gezegd :P

• Morax
Verwijderd schreef op 09 mei 2003 @ 16:31:
DNS heeft echt niets te maken met zijn netwerksnelheid....

Wat voor computers heb je??? Als je een oude P90 met een <5400 RPM HDD'tje hebt, dan kan ik begrijpen dat je niet zo snel haalt??

Verwijderd

Topicstarter
Morax schreef op 09 May 2003 @ 16:55:
[...]

DNS heeft echt niets te maken met zijn netwerksnelheid....

Wat voor computers heb je??? Als je een oude P90 met een <5400 RPM HDD'tje hebt, dan kan ik begrijpen dat je niet zo snel haalt??
De comps zijn wel ok, Athlon 2100+, Duron 800, en een Athlon 1800+.

• SjOuKeS
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 08:19

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 16:35:
[...]

Dat ik forced zei was om dit soort reacties te voorkomen. Anders had er vast iemand het tegenovergestelde gezegd :P
Heb je ze nu al van full duplex afgehaald? want ik denk dat daar jou probleem zit...

Verwijderd

Topicstarter
SjOuKeS schreef op 09 mei 2003 @ 16:59:
[...]

Heb je ze nu al van full duplex afgehaald? want ik denk dat daar jou probleem zit...
Full duplex, auto, kep zowat alle "standjes" al geprobeerd... Geen verschil.
Weet er trouwens nog iemand een andere manier om iets te kopieren naar een andere computer dan Windows Explorer of Ftp?

Btw, de protocollen zijn het ook niet, heb ipx ook al geprobeerd.

• Morax
Probeer eens alle drie de PC's apart met een cross aan te sluiten. Dus elke keer eentje (een PC dan)weglaten, zodat je iig uitsluit dat het 1 van de computers is die roet in het eten gooit op de 1 of andere manier.

Ik heb overigens nog iets dat het "bladeren" in je netwerk sneller maakt. Misschien is het ook je probleem, maar dat denk ik niet. Je kan het iig doen. Je moet daarvoor een register-key verwijderen die het zoeken naar "Scheduled tasks" op andere PC's disabled.
De betreffende map is:
HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Explorer/RemoteComputer/NameSpace
In namespace, de volgende submap verwijderen:
{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}

Dit geldt voor iedereen die een Windows OS netwerk heeft!

[ Voor 56% gewijzigd door Morax op 09-05-2003 17:07 ]

• SjOuKeS
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 08:19

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

En je hebt geen collisions oid op je Switch???
en ze geven allemaal de goeie snelheid aan op de poorten?

Ik zou zowieso alleen TCP/IP d'r in zetten tenzij je een ander protocol nodig hebt voor spellen ofzo..
en de range:
192.168.1.1 t/m 192.168.1.100 ofzo aanhouden
SubNetmask:
255.255.255.0

Geen vage gateway's d'r in zetten :)
behalve dan die van je router oid..

Full Duplex op alle pc's op AUTO houden.
En als je kabel internet/ADSL hebt even bij speedguide de MTU patch ophalen..
(en dit maakt voor intern FTP ook veel uit:) )
Speedguide

[ Voor 98% gewijzigd door SjOuKeS op 09-05-2003 17:15 ]

Pagina: 1