Toon posts:

[E-tech Router] Hoe poorten openen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een E-tech ADSL Router (blauw model) en daar moet ik wat poorten in openzetten.

In het Virtual Server menu kun je de poorten openzetten, je moet dan de volgende dingen opgeven:

Start IP
End IP
TCP of UDP
Host IP adress

Op een ding na is alles duidelijk. En dat ene ding wat niet duidelijk is de 'Host IP Adress'. Wat moet daar nu precies worden ingevuld?

• BCM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:52

BCM

Meer info voordat iedereen gaat raden is wel handig.
Wat wil je?
Webserver opzetten?

Cedo Nulli

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-08 20:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het gaat er gewoon om dat ik een aantal poorten wil openzetten voor spellen en programma's. (zoals Media Player)

[Edit]
En in de FAQ heb ik al gekeken

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 16:25 ]

Verwijderd

Je hoeft geen poorten open te zetten als je mediaplayer wilt gebruiken en spellen online wilt spelen. Dit regelt NAT voor je.

als je spellen wilt hosten dan moet je wel poorten forwarden => zie faq

Verwijderd

Topicstarter
OK, bedankt. Maar hoe komt het dan als ik bv. Radio 538 wil luisteren op het internet dat ik dan een foutmelding in Media Player krijg?

Kan dit bestand niet afslpen. Maak verbinding met het Internet of plaats de verwisselbare media waarop het bestand zich bevindt in het station, en probeer vervolgens het bestand opnieuw af te spelen

Verwijderd

Dit klinkt niet als een probleem met je router. Dan geeft ie een mededeling als:

Kan geen contact met de server maken controleer de netwerkinstellingen en probeer opnieuw

wat het wel is zou ik zo echter niet weten. Werken spellen wel?

• BCM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:52

BCM

Ligt niet aan je router. Heb hetzelfde appraat staan en het werkt perfect.

Cedo Nulli

Verwijderd

Topicstarter
Wat raar, ik krijg deze melding sinds ik die router heb. Erg vaak doe ik geen spellen online, maar het grootste probleem had ik met Flight Simulator. Om op het netwerk van Flight Simulator te gaan moet jezelf ook gaan hosten. Dat deed ie niet, maar dat verklaart de 'port forward' theorie.

Bedankt allemaal! Ik ga het proberen.
Pagina: 1