Philips PCRW1208 werkt niet onder XP...of wel?

Pagina: 1
Acties:

• tweak_master
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-03 12:48
Yah, ik zit dus met zo'n Philips PCRW 1208 12x8x32 (of zoiets)...en WinXP...
Eerst had ik win98se en ME, en de schrijver deed het uitstekend.
Maar toen ik winXP erop zette, merkte ik op dat mijn schrijver niet meer schreef, maar alleen lezen ging nog... Na veel zoekwerk vond ik uiteindelijk...nix :(
Nu (na bijna een jaar ) wil m'n pa een nieuwe schrijver kopen, en ik (altijd toch weer moeten proberen) flash er toch nog maar eens de laatste firmware in en... weer nix...of toch???

Een lege cd schrijven gaat niet (zelfde cd's gebruikt bij winME en XP =>700mb Viastar), maar toen ik een halfvolle data-cd erin stak en een bestandje probeerde te schrijven, deed ie het wel !!! Een lege cd word niet herkent want zowel windows-burning-wizard als nero 5.x geven dan aan dat er geen cd-r/rw in de drive zit...

De firmware was V4.0, verder geen drivers of soortgelijke gevonden....dus...
Weet iemand hier mss raad mee???

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Na je upgrade naar XP nog eens geprobeerd om hem te testen onder een ander OS?
Het zou ook kunnen zijn dat je brander brak is.

offtopic:
zet eens [ url ] en [ /url ] in je sign, dan issie clickable

Verwijderd

Ik heb dezelfde brander onder XP draaien zonder problemen,dus dat is het niet.

Heb je de standaard oplossingen zoals "dma aanzetten" en "laatste ide drivers installeren" al geprobeerd?

edit: Voor Windows XP heb je normaal gesproken nooit drivers nodig voor IDE branders. Om dma aan te zetten moet je naar de eigenschappen gaan van je ide controller in je computereigenschappen (=device manager).
/edit

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 17:04 ]

• tweak_master
Neen, niet gedaan...maar juist voor de installatie van XP moest ik dus back-uppen en werkte hij dus wel...het eerste wat ik deed na installatie XP is kijken of alles het deed...wat dus niet het geval was...

Tja, ik zie op het internet dat andere hier ook mee te kampen hebben en iedereen maar naar drivers vraagt voor XP, dus waarschijnlijk ben ik niet de enige, hé... Toch raar dat hij gedeeltelijk-beschreven-cd's wel herkent en volledig blanco cd's niet...
Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 16:49:
Ik heb dezelfde brander onder XP draaien zonder problemen,dus dat is het niet.

Heb je de standaard oplossingen zoals "dma aanzetten" en "laatste ide drivers installeren" al geprobeerd?
Welke versie heb jij? 't Schijnt dat er verschillende versies zijn zoals PCRW1208UE/JR/MR...
Dma is enabled... zitten die IDE-drivers niet in de Via 4in1 ? (hyperion, die heb ik dus ook)

[ Voor 42% gewijzigd door tweak_master op 09-05-2003 17:11 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-03 10:32
Move OH -> OM en I/O Controllers :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• tweak_master
Abbadon schreef op 09 mei 2003 @ 17:47:
Move OH -> OM en I/O Controllers :)
ok, thnx
Hier zie ik iemand met identiek hetzelfde probleem, zelfs de gebruikte cd's zijn hetzelfde...hier dus ...

[ Voor 41% gewijzigd door tweak_master op 09-05-2003 17:58 ]

• tweak_master
Jah, het werkt uiteindelijk toch, maar het moeten dus echte kwaliteits-cd's zijn ...
Ik haalde net een tiental futji-siemens-cd-r's, en wonder boven wonder...deze werkten ineens wel...(nooit meer brol als vivastar dus)...
Wat mij betreft kan hier een slotje op...
Bedankt iedereen voor de snelle respons...:)
Pagina: 1