Toon posts:

[UPS] UPS verbinden met server

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier een Win2000 advanced server staan en een APC Smart UPS 1000, 19" model.

Nu verbind ik de UPS met een seriële kabel met de server, en doet de UPS het nie meer. UPS springt af en toe aan voor 2 sec en daarna weer uit.

Gebruik nu de originele software van APC, powershute.

Hoe los ik dit op?

Verwijderd

Ik heb dat probleem ook eens bij een klant gehad, al sprong toen niet alleen de ups uit, maar ook de server :{ Het bleek aan het eind van de rit aan de seriele kabel te liggen, ik had niet de kabel gebruikt die er bij zat, maar een generieke kabel, dat blijkt dus anders te zijn :? :)

Verwijderd

Topicstarter
dat had ik eerst ook, misschien eerdere moeten vermelden, maar server loopt nu ff niet via UPS. Kan nie hebben dat ie weer uitvalt.

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier tig van die kabels liggen, kan ik er een verschil tussen zien?

Of wordt het uitproberen?

Verwijderd

probeer voor de gein de stekker van de ups eens om te draaien...
ik weet dat die dingen daar nogal gevoelig voor zijn..
vraag me niet waarom ;)

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 21:13
aps heeft z'n eigen type seriele kabels: check of je het juiste nummer gebruikt.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 15:30:
Ik heb dat probleem ook eens bij een klant gehad, al sprong toen niet alleen de ups uit, maar ook de server :{ Het bleek aan het eind van de rit aan de seriele kabel te liggen, ik had niet de kabel gebruikt die er bij zat, maar een generieke kabel, dat blijkt dus anders te zijn :? :)
Klop de orginele kabel is idd geen standaard seriele kabel. Heb het probleem ook gehad.
Helaas kan ik er weinig vinden over de kabel behalve deze pinout

Pin 2 : Mains Fail
4 : Common
5 : Battery Low
6 : Shutdown

Suc6

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
Battry kapot ?

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:20

mr_petit

opperprutser

DUBBEL
(hoort dus in /06)

zie mijn antwoord aldaar ;)

[ Voor 15% gewijzigd door mr_petit op 09-05-2003 16:24 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Verwijderd

Als je de verkeerde kabel gebruikt kan je je serieele poort opblazen... ( al eens eerder een mobo moeten vervangen bij een klant hiervoor |:( )

APC heeft veel verschillende kabels.. ik weet dat er bijvoorbeeld al 2 verschillende zijn voor simple en advanced signaling ( ...20 en de ...24 )

suc6

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-04 11:58

MrDry

Desperados!

OP de APC site is een lijste te vinden met welke kabel bij welke UPS hoort.

Voordat ik onze UPS aan het werk had was ik een hoop mailtjes met APC verder....

Quod licet lovi, non licet bovi

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-03 15:43
voor de juiste pinout van de kabels kijk HIER op die site staat ook een overzicht met welke kabel bij welke UPS hoort

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:38

Predator

Suffers from split brain

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.