FTP Server achter Winroute Pro

Pagina: 1
Acties:

• TakutoRadiance
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 13:34
Ik heb sinds kort een extra wireless netwerk aangelegd en wil op de client in dat wireless netwerk een FTP server draaien. Ook wil ik hiermee bereiken dat je dus van buitenaf op mijn normale Internet IP kan connecten via een poort die ik aan die server geef.

Ik heb dit gedaan door de poort 2314 door te mappen in Winroute naar het IP van de FTP server (die dus een client in het netwerk is) 192.168.1.2
Ik heb voor deze poort gekozen omdat er op de server (de internet PC) ook al een ftp server draait op poort 21.

toch werkt dit op de een of andere manier niet. NAT staat uitgeschakeld op de PC waar de internetverbinding binnenkomt.

ik heb al meerdere dingen geprobeerd, maar de enige manier die werkt is via het IP adres van de Client in het netwerk.

Weet iemand misschien wat ik nog fout doe? heb heel veel topics doorgespit en ben nix tegengekomen dat werkende info geeft over dit onderwerp.

thanx

Verwijderd

FTP gebruikt twee poorten (active ftp danwel) 21 voor control en 20 voor data als ik met niet vergis, daarom is het volgens mij niet zo makkelijk een ftp server naar een andere poort te mappen.

• TakutoRadiance
2313 - 2314 zijn doorgemapped

Verwijderd

maar snapt de ftp client ook dat 2313 de data poort is en niet 20 ? (ik heb geen idee maar ik kan me voorstellen dat er ftp clients zijn die het niet snappen)

• TakutoRadiance
ook als ik 20-21 en 2313-2314 doormapt, doet ie het niet.

En als je via localhost connect (met dezelfde FTP Client) op 2314 doet ie het wel

• luke_otto
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-08 14:54

luke_otto

pang pang luckyluke

ftp gebruikkt poort 20,21 en een andere willekeurige poort, je kan nu het best je ftp server passief instellen hoe? gebruik de search

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Denk dat het met de nieuwe winroute versie niet lukt omdat die ftp vertaald hij is zelf zeg maar ftp doorgeef server.

Want als ik verbind naar een ftp server dan neemt winroute de ftp sessie over. Dit gebeurt ook met http.

Ik draai ook gewoon m`n ftp op poort 21 en m`n buurman aan de andere kant van m`n wireless draait gewoon mee op mijn ftp.
Pagina: 1