Toon posts:

Opstartprobleem (windows 2000)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
M'n pc doet, zomaar, vanuit 't niets, raar met opstarten..
Ik post dit vanaf m'n moeder's PC.
Het opstarten van m'n PC gaat alsvolgt:

Hij start op, ik hoor het standaard windows-geluidje.. Mijn achtergrond komt gewoon op 't scherm..
En dan ineens, komt er een venster met de naam "Update", met daarin een foutmelding: "Unable to open dialog"...
Verder zie ik nix, ik kan ze wel wegklikken, maar er verschijnt geen taakbalk en geen bureaublad..

Ik kan gewoon in taakbeheer, en dus ook gewoon via 'nieuwe taak' gewoon programmatjes opstarten, dus ik heb even een screenshot gemaakt, en die geupload, zo ziet 't eruit:

Afbeeldingslocatie: http://nl.cashmoneybrothers.be/~jeroen/screenshot.gif

Iemand die weet wat ik moet doen om erachter te komen waar dit venstertje vandaan komt? En hoe ik mijn bureaublad weer terugkrijg?

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-09 20:25
start "explorer.exe" eens :)

Verwijderd

Topicstarter
Skuzz schreef op 09 May 2003 @ 15:27:
start "explorer.exe" eens :)
Als ik explorer.exe start, krijg ik weer datzelfde venster met dezelfde foutmelding :{

Verwijderd

Ai, misschien iets van virus spyware binnen gehaald? Opstarten in safe mode en even ad-aware/virus scanner draaien, oid :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 15:29:
Ai, misschien iets van virus spyware binnen gehaald? Opstarten in safe mode en even ad-aware/virus scanner draaien, oid :)
Heb nog geen virus-scanner geinstalleerd.. (Heb windows pas opnieuw geinstalleerd, nog niet aan toe gekomen)...

Maar er moet toch nog wel een andere manier zijn?
Tja, 't probleem is eigenlijk dat ik echt niet weet waar 't mee te maken kan hebben... Ik heb al es in regedit gekeken, om te zien wat voor applications er allemaal worden opgestart, maar de meesten zeggen me allemaal nix.. :{

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

En als je process Update dan stopt in taakbeheer?

Canon Digital Ixus V3

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:55
Verwijderd schreef op 09 mei 2003 @ 15:33:
[...]

Heb nog geen virus-scanner geinstalleerd.. (Heb windows pas opnieuw geinstalleerd, nog niet aan toe gekomen)...

Maar er moet toch nog wel een andere manier zijn?
Tja, 't probleem is eigenlijk dat ik echt niet weet waar 't mee te maken kan hebben... Ik heb al es in regedit gekeken, om te zien wat voor applications er allemaal worden opgestart, maar de meesten zeggen me allemaal nix.. :{
als je onder de registry kijkt, onder:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

en onder

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

wat daar staat is overbodig.

LET OP, er kunnen wel belangrijke dingen staan (virusscanner, audio icoontje, etc.) maar niet nodig om windows op te starten.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Topicstarter
Grolsch schreef op 09 May 2003 @ 15:35:
[...]

als je onder de registry kijkt, onder:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

en onder

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

wat daar staat is overbodig.

LET OP, er kunnen wel belangrijke dingen staan (virusscanner, audio icoontje, etc.) maar niet nodig om windows op te starten.
Ja, in beiden heb ik gekeken, maar er staat volgens mij niets tussen wat er niet hoort..

Verwijderd

Topicstarter
Heb inmiddels alles doorzocht met Ad-Aware, en 'm een stuk of 120 sleutels (die spyware bevatten) laten verwijderen.. Maar er is verder nog niets veranderd, dus hieraan lag 't niet..

Wel krijg ik iedere tien minuten de volgende melding:
------------
C:/bread.exe
De NTVDM-CPU heeft een ongeldige instructie aangetroffen
CS:0527 IP:0192 OP:63 6f 6e 74 65.
Kies sluiten om de toepassing af te sluiten
------------

Ik heb c:/bread.exe inmiddels verwijderd (was een bestand van 2 kb), maar het bericht blijft terugkomen..

:{ Zo raar heb ik 't nog nooit meegemaaks

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-08 15:45

Godjira

To infinity and beyond!

Ik heb sterk het vermoeden dat je te maken hebt met een virus. Dit komt me totaal niet bekend voor, dat gehele update scherm heb ik nog nooit in 2000 gezien. Bread.exe klinkt dan ook nog eens als een virus. Ik zou toch eens je PC helemaal schoon poetsen.

Profile

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 21:41
Zoek eens op waar je Shell op staat? (Staat ergens in een Winlogon key in de registry). Die staat waarschijnlijk niet op explorer.exe

[edit]
Staat in HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

[ Voor 26% gewijzigd door Battle Bunny op 09-05-2003 16:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bij 'nieuwe taak' heb ik 'config' ingetikt... Toen kwam ineens mijn bureaublad en mijn taakbalk tevoorschijn en functioneert 't zaakje weer gewoon naar behoren..
Ik snap er nix van, maar ik ga in ieder geval m'n PC even grondig doorzoeken en laten scannen...

In ieder geval bedankt voor de hulp :)

Verwijderd

Topicstarter
Battle_Bunny schreef op 09 mei 2003 @ 16:13:
Zoek eens op waar je Shell op staat? (Staat ergens in een Winlogon key in de registry). Die staat waarschijnlijk niet op explorer.exe

[edit]
Staat in HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
Ik heb shell gevonden. De gegevens daarvan zijn:
Explorer.exe C:\WINNT\System32\System32.exe
Pagina: 1