Toon posts:

Marantaz SR-5200, Onkyo DS 595 of Denon 1802

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om te beginnen met 2 front speakers. Dit worden waarschijnlijk twee maal b&w 602 S3. Nu is mijn vraag welke receiver technish beter is. Ik heb ook gehoord dat de B&W's veel vermogen nodig hebben. Vandaar dat ik dit vraag. Dus welke van deze receivers rond deze prijsklasse de beste kwa techniek en mogelijkheden. Weet iemand trouwens of iemand deze tweedehands aanbied?

Verwijderd

Nou ik kan niet echt top technisch helpen. Maar een ding weet ik wel dat alle merken versterkers hun eigen geluid hebben voor een bepaalde opgeving.
We hebben zelf thuis veel Denon spul staan (DD,DTS blablabla). Dat komt wij hebben een huis kamer met veel ramen met lamelen er voor, pakket en hoop meubels (stof). Dit is dus een "zachte omgeving". Denon geeft over het algemeen wat "schelere" "hardere" geluid wat juist een goede evenwicht geeft in geluid en Marantz meestal dit niet doet en juist een zacht geluid geeft voor dus in "hardere omgeving". Ik moet je wel zeggen dat dit meestal geldt voor wat grotere kamers.
Ik heb dit zelf van de verkoper bij Eringa in Groningen op de westerhaven. Dit is echt een top winkel met gewoon experts die weten wat ze doen (hahah ja verkopen :P). En is ook wel bekend rond meninge tweakers in groningen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:56

JvS

Ik heb hem zelf ook

Lees de policy omtrend de "welke moet ik kopen", jouw 602 heeft trouwens helemaal niet "veel vermogen nodig". Heel nederland heeft die speaker (ik ook :P) en hij kan door elke transistor wel aangestuurd worden (vraag niet hoe mooi). Bij elke hifizaak kan je die drie versterkers beluisteren, het is de bedoeling dat je dat eerst doet en dan eventueel de ervaringen deelt alhier.

Kiezen doe je door te luisteren, niet door te vragen welke je moet kopen

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Dit topic is gesloten.