Toon posts:

[Compaq] Deskpro 4000 probs diskdrive

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij zijn in het bezit van een Deskpro 4000. In dit systeem zit standaard een 120 mb diskette lezer (LS-120) die ook 1.44 diskettes kan lezen.

Nu is deze speciale diskette lezer kapot en zouden we deze met een standaard compaq diskdrive willen vervangen. Helaas in windows 95 wordt deze diskdrive niet herkent.

Het zou dus gekund hebben dat de functie voor het herkennen van een normale diskdrive in de bios was uitgeschakeld. Omdat dit een oude deskpro 4000 is kunnen we niet in de bios dus upgraden dan maar..... niet dus.

We hebben dus een flink probleem; hoe op te lossen?

Bvd; WebsterR

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
je moet op de site van compaq (hp) bios floppys downen waarmee je toegang krijgt tot het bios

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-08 11:07

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

De Compaq Deskpro heeft geen normale BIOS maar op de harddisk staat een Compaq Diagnostic Partition 8)7. Dit is bij de oudere Compaq's de BIOS. Deze patition benader je door F10 een paar keer in te drukken bij het Compaq opstart scherm, wanneer rechts boven een rechthoekige curser knippert.

Aangezien je Diskdrive kapot is :( en je de Diagnostic Partitie niet inkomt kun je proberen om de volgende RomPaq op een floppy te installeren deze dan over te hevelen naar een opstartbare CD-Rom. (Weet niet of dit werkt, maar het zou mogelijk moeten zijn. :? )
Voor meer drivers, utilities zie: Deskpro 4000 5100, ROMPaqs and System Software

Verwijderd

Topicstarter
floppydrive is kapot weet je nog?

• Longbeard

Longbeard

Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 15:33:
floppydrive is kapot weet je nog?
Kom je in de Diagnostic Partitie/BIOS via F10?

Verwijderd

Topicstarter
nope, kom er niet in; misschien via een toetsencombinatie maar welke?

• Longbeard

Longbeard

Andere diskdrive bevestigen. Rompaq installeren op floppy hopelijk komt de Rompaq in de BIOS terecht.
Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 15:19:
Helaas in windows 95 wordt deze diskdrive niet herkent.
Ik hoop dat de drive in eerste instantie wel door de Compaq word herkent.

Welk type Deskpro 4000 heb je precies?

Verwijderd

Topicstarter
Deskpro 4566; via een andere diskdrive lijkt mij uitgesloten, of het moet zo'n Ls-120 die hebben we niet en anders zou het geen probleem zijn

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 16:01 ]

• Longbeard

Longbeard

Wanneer je de Compaq start kom je dan in Win95?

Verwijderd

Topicstarter
Longbeard schreef op 09 May 2003 @ 16:06:
Wanneer je de Compaq start kom je dan in Win95?
Idd, ik kan in win95 komen; voor de rest werkt de pc perfect.

• Longbeard

Longbeard

Ga naar dos en Fdisk kijk naar de partitie's van de harddisk staat er op de eerste harddisk een partitie van 6 tot 8 MB aan het begin?

ps. Ik kan de Deskpro 4566 nergens vinden. Wat is het serienummer (staat achterop op een sticker 10 of 12 digits). Kun je ook e-mailen wanneer je dat liever wil. E-mail staat in mijn profiel.

Verwijderd

Topicstarter
tnx; de gebruiker krijgt een nieuwe PC omdat die Deskpro al een beetje achterhaald is. Bedankt voor je advies

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:08
Ik had eventueel nog wel een spare voor je liggen.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Pagina: 1