[Printen via LAN]Wel kladblok géén Word ?

Pagina: 1
Acties:

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
Het is bij geen van alle computers in ons netwerk mogelijk om via Word te printen. Ik heb de drivers op de server al opnieuw geinstalleerd, de printer op alle pc's opnieuw aangemeld. Verder zou ik geen idee hebben aan welke instelling het kan liggen. Terwijl printen via Kladblok en Outlook 2002 zonder problemen gaat. Wat gaat er fout ?

Printer is een Canon LBP-800. Alle PC's lopen op Win2k, behalve de server, die loopt op XP Pro (2003 komt eraan :z )

Verder kan ik me voorstellen dat ik veel (mogelijk curciale) informatie niet geef, maar ik zou dan ook niet weten wat ik allemaal moet posten; op verzoek zal ik de extra informatie posten :)

De server heeft een Firewall; Zonealarm, uitschakelen helpt niets. Client voor micorosft netwerken staat erop, evenals bestands en printerdeling.

Zoeken levert me alleen maar dingen op die er niet eens op lijken :X

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

bij mij werkte het toen ik de printer op de usb aansloot en toen deelde?

Verwijderd

print je via jetdirect?
als je in word kiest voor afdrukken op die printer, komt je opdracht dan wel in de queue te staan??

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 14:56 ]

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
De CanonLBP 800 ondersteunt geen aansluiting via USB. Verder, wat is jetdirect en wat is een queue.

sorry voor de newbie overkomst, maar ik ben niet helemaal thuis in het technische gedeelte van netwerken :(

en ik zie dat je systeembeheerder bent dus je weet er wel wat meer vanaf dan ik :+

queue? Is dat soms het status venster van de printer? Als het dat is; hij komt wel op de lokale pc's, maar niet bij de server terecht. Als ik via kladblok print komt ie daar wél terecht

[ Voor 43% gewijzigd door Glashelder op 09-05-2003 14:59 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

de queue is de printer-wachtrij.
hoe is die printer met je netwerk verbonden??

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
De printer zit verbonden aan de server (WinXP) via de parralle poort

printer-wachterij: (ik noemde het hierboven status venster)
hij komt wel op de lokale pc's, maar niet bij de server terecht. Als ik via kladblok print komt ie daar wél terecht

[ Voor 57% gewijzigd door Glashelder op 09-05-2003 15:06 ]

Verwijderd

heb ik zo alles op een rijtje?
je installeert op de client de netwerkprinter met succes?
je brabbelt wat in kladblok, kiest bij afdrukken die printer en hij print gewoon
zelfde in word, je kunt ook die printer selecteren?
en dan doet ie niets, maar je ziet linksonder wel t printertje in je systray verschijnen?
Hhhmmm, t lijkt er op dat de printer een bepaald lettertype in word niet ondersteunt ofzo

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
jah, wat je zegt is helemaal juist

verder, Times New Roman moet ie toch wel ondersteunen :+
ander lettertype helpt me helaas niet. Zal denk ik toch moeten wachten op Windows 2003 :)

* Glashelder gaat verder op zoek naar andere driver

Verwijderd

http://support.microsoft....x?scid=kb;%5bLN%5d;304422

en dan in jouw geval step 3 volgen. de printerdriver dus...

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Mjah maar hij heeft ze al opnieuw gedaan:

[qoute]Ik heb de drivers op de server al opnieuw geinstalleerd,[/quote]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

hoe zit je netwerk in elkaar??, als je ergens een router derop hebt zitten met een parallele poort kun je daar met ECP printerpoorten verdelen, hoef je de server niet eens te belasten met zo'n wachtrij

Verwijderd

Illegal_Alien schreef op 10 May 2003 @ 14:35:
[...]

Mjah maar hij heeft ze al opnieuw gedaan:

[qoute]Ik heb de drivers op de server al opnieuw geinstalleerd,
[/quote]

ja, maar dat zijn misschien niet helemaal de goede........... ;)
Pagina: 1