[ghost] Auto bootable ofoz

Pagina: 1
Acties:

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:37
Heb hier +/- 20 images liggen, op m'n hdd. Die moeten op cd komen. De mensen moeten die cd's in de cd speler doen, moeten kunnen selecteren welke partitie ze willen overschrijven en dan moet hij de opdracht gaan uitvoeren.

Mijn vraag is, bestaat er al zo'n menu'tje, of moet ik die zelf gaan maken?? Heb zelf namelijk helemaal geen ervaring hiermee.

De cd is opzich al wel bootable, geeft gewoon keurig een drive letter aan de cd-speler en ghost wordt automatisch opgestart, maarjah.. dit was nog te moeilijk volgens m'n baas. :(

Heb al gesearched, maar kwam weinig tegen over het kiezen uit verschillende images. Het gaat hier overigens om versie 2003

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 09:23

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ik weet geen oplossing. Bij m'n vorige werk ging dit via het netwerk, dus opstarten met diskette, netwerkverbinding werd aangemaakt (onder dos) en de image kon zo van de image-server over het netwerk naar de client-bak worden gepompt.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Ghost is via command-line parameters aan te sturen (zie handleiding) en in combinatie met een dos-menutje is het perfect aan te sturen zoals jij wilt.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:37
ocDaan schreef op 09 May 2003 @ 14:31:
Ik weet geen oplossing. Bij m'n vorige werk ging dit via het netwerk, dus opstarten met diskette, netwerkverbinding werd aangemaakt (onder dos) en de image kon zo van de image-server over het netwerk naar de client-bak worden gepompt.
Mja, 't zijn allemaal losse machines, die rechtstreeks aan sorteermachines hangen... dus niet onderlink met een netwerk verbonden zijn, anders was het iid iets makkelijker voor mij :)

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 09:23

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

ok, was maar een idee-tje he... succes !!

Verwijderd

Zelf heb ik al lang geleden ook eens een keer een bootable ghost cd gemaakt met de onderstaande opties die ik in een ghost.bat file had geplaatst. Ik vond de diskette waar dit opstond, misschien kun je er iets mee.
ghost.exe -clone, mode=dload, src=image.gho, dst 1:1 -sure
GHOST.EXE -clone,MODE=pload,SRC=%CDROM%\IMAGE.GHO:1,DST=1:1

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

1. BootCD maken met deze info http://www.nu2.nu/bootcd/
2. In de root de directory GHOST maken en alle tooltjes plaatsen
3. In de root de batchfile AUTORUN.BAT plaatsen met de volgende inhoud:

code:
1