Toon posts:

Waarom ik niet met een INTERN IP surfen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn titel is vast onduidelijk, maar ik zie vaak als ik met mensen met Netmeeting bezig ben gewoon naar mij connecten en dan zie ik dus hun ip: 192.168.0.1. Maar als ik naar iemand verbinding maak dan ziet hij mijn externe. Hoe zorg ik ervoor dat als ik o.a. iets in een gastenboek zet, dat je interne IP word achter gelaten en niet je externe? Als ik op de server IPCONFIG doe dan krijg ik mijn externe. Als ik dat bij een vriend van mij doe krijgt hij alleen z'n interne IP adres te zien.

Mijn specs zijn: ADSL Basic, Ethernet modem van Alcatel (Home) en m'n server draait XP Prof.

Als ik www.watismijnip.nl doe zou ik graag m'n interne IP willen zien. Kan dat ook?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 14:29 ]

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Dat je normaal gesproken niet het interne nummer ziet komt doordat de server een Nerwork Adress Transation doet. Hij vertaald het interne nummer naar je externe nummer. Dat is ook noodzakelijk omdat op internet elk IP adress maar 1 maal mag voorkomen.
Als 10 computer zijn met IP adres 192.168.0.1 hoe weet de webserver in Amerika waar hij de pagina heen moet sturen :?
Maar waarom zou je willen dat je interne IP wordt gelogd behalve voor dingen die het dag licht niet kunnen verdragen ..
Dan kan je ook gebruik maken van proxy servers.

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe surf ik dan via een PROXY? Via IE kan het wel, maar dan heb ik alsnog een openstaande VPN verbinding en dus surf ik ook nog gewoon over m'n eigen IP!

Ik maak een VPN verbinding naar m'n modem. Dus de gewone KPN manier. Wat ik dus nogmaals voor de duidelijkheid wil is niet m'n externe IP zien maar of die van een PROXY of die van een INTERNE PC.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 22:13 ]

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-07 15:52

Res-q

Redder in nood?

Voor zover ik weet is het als volgt.

Als je met je pc direct via je modem internet, krijg je _altijd_ het ip-adres te zien wat jij dus _niet_ wilt laten zien (dus géén 192.168.x.x om maar wat te noemen), maar het ip adres wat je van je isp krijgt toegewezen.

Wil je een intern ip, dan zul je er een router tussen moeten zetten (kan iets anders ook?). Deze krijgt een ip adres van je isp, en verdeelt in je netwerk andere ip's, dus bijvoobeeld 192.168.x.x.

Als je nu naar buiten internet, krijg je volgens mij echter nog steeds het ip dat je van je isp toegewezen hebt gekregen. Hoe je het voor elkaar krijgt om extern een lokaal ip adres te laten zien snap ik niet, ik zie altijd mijn externe ip.

en zo is het voorspeld!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:40

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je zal nooit een intern IP adres in de volgende reeksen naar buiten kunnen brengen:
10.0.0.0 - 10.255.255.255
172.16.0.0 - 172.31.255.255
192.168.0.0 - 192.168.255.255

Deze reeksen zijn gereserveerd voor prive gebruik. Routers e.d. zullen ze dus nooit naar buiten routeren.
Je ziet dus hooguit je externe IP adres waarmee je router/modem aan het internet hangt.
Als je wilt dat jouw interne IP adres wel zichtbaar is, zal je je router/modem als bridge moeten instellen, en je PC het externe adres toekennen dat nu aan je modem hangt. Nadeel is dan wel dat je open en bloot op internet zit, zonder NAT e.d.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Ja ik denk dat je het onmogelijke vraagt.... ik heb nog nooit gezien dat iemand zijn interne ip extern kan tonen..

Maar die topictitel... "Waarom ik niet met een INTERN IP surfen?"
Dat is echt niet mogelijk.. je packets die jij naar bepaalde servers verstuurd bevatten namelijk packets met een header.. waarin de bron is opgenomen.. als iedereen zijn lokale ip adres mee zou sturen krijg je ongelovelijk veel dezelfde IP adressen :)

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 23:10 ]

Verwijderd

Onmogelijk, velen zullen het al gezegd hebben maar:

Je interne Ip is alleen voor binnen het netwerk. Er buiten wordt je externe ip gebruikt.
En er zijn meer mensen met dezelfde interne ip namelijk. Vandaar dat het niet mogelijk is.

(in simpele taal)

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:33

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Wat nog wel eens wil gebeuren is dat het programma in kwestie, in jouw geval Netmeeting, de verkeerde IP noteert in het lijstje van IP-adressen wat je te zien krijgt. Dat is bij mij ook een keer overkomen bij een online potje Giants. Dat is dan eigenlijk een stukje slordig programmeerwerk.

[ Voor 4% gewijzigd door DUX op 09-05-2003 23:35 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

DUX. schreef op 09 May 2003 @ 23:34:
Dat is dan eigenlijk een stukje slordig programmeerwerk.
eigenlijk niet ;)
zo'n programma vraagt aan het OS welke ip adressen hij heeft ;)
en je OS weet niet wat je externe ip is.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:08

DinX

Motormuis

Erkens schreef op 10 mei 2003 @ 00:40:
[...]

eigenlijk niet ;)
zo'n programma vraagt aan het OS welke ip adressen hij heeft ;)
en je OS weet niet wat je externe ip is.
Ligt eraan :)

Het kan volgens mij liggen aan het feit of je een interne of externe modem hebt (over ethernet). Heb je een interne modem (dial-up en interne adsl modems) dan zal je windows dit wel herkennen als WAN ip (hier toch).

Wanneer je via een router surft, of via een externe modem (over ethernet) heeft je computer 1 ip adres, je interne dus.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:33

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Je kunt toch programmeren dat als je een IP uit de interne adressering range krijgt, dat je dan verder moet zoeken naar een ander IP?

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

Topicstarter
Ik had mezelf een gescant op open poorten en zag dat poort 113 openstond. Kan die dicht? Want krijg regelmatig aanvallen op die poort!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:40

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

port 113/tcp, udp auth Authentication Service; alias=authentication
Mag je gewoon dichtzetten hoor.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Microkid schreef op 10 May 2003 @ 09:36:
port 113/tcp, udp auth Authentication Service; alias=authentication
Mag je gewoon dichtzetten hoor.
tenzij je ident nodig hebt voor bijvoorbeeld IRC ;)

edit:
Verwijderd schreef op 10 mei 2003 @ 09:19:
Want krijg regelmatig aanvallen op die poort!
wat versta je onder "aanvallen" :?

[ Voor 27% gewijzigd door Erkens op 10-05-2003 09:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Onder aanvallen dus een HACK waarschuwing van m'n firewall dat er iemand op poort 113 een TROJAN stuurt. Mss is het onzin maar het geeft me niet zo'n veilig gevoel soms als ik surf. De server staat alleen en er gebeurt weinig op. Dus er is niet echt omkijken naar hackers.

Ook op poort 81 en 82 heb ik er last van. Dus daarom surf ik naar mijn verhaal van hierboven graag anoniem. Maar dat is nu even niet zo belangrijk. Op poort 81 en 82 ook vaak dezelfde attacks als op 113! :| :'(

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2003 13:04 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 10 May 2003 @ 12:51:
Onder aanvallen dus een HACK waarschuwing van m'n firewall dat er iemand op poort 113 een TROJAN stuurt. Mss is het onzin maar het geeft me niet zo'n veilig gevoel soms als ik surf. De server staat alleen en er gebeurt weinig op. Dus er is niet echt omkijken naar hackers.
misschien is het handig om eens een echte firewall te installeren en te configureren. En zodra je geen services op die poorten hebt draaien is er sowiso niets aan de hand ;)

en wat kennis van tcp/ip kan ook geen kwaad :P

Verwijderd

Dat kan ook niet met je intern ip adressen. Want deze adressen behoren tot de hogere ipclasseringen. A-E geloof ik die wereldwijd allang niet meer beschikbaar zijn voor internet, alleen zijn deze te gebruiken voor lokaal, in een netwerk gebruik.
Pagina: 1