[VB6] Rapport gemaakt met Word 2000 (RTF)

Pagina: 1
Acties:

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:29
Hallo,

Ik heb een applicatie dat een rapport moet afdrukken. Ik heb dit rapport gemaakt in word en opgeslagen als RTF. Ik gebruik RTF omdat deze makkelijk is aan te passen. Wanneer ik het bestand open met de Rich Textbox control geeft hij de RTF helemaal verkeerd weer. Ook wanneer ik hem afdruk gebeurt dat. Is er een alternatief voor de Rich Textbox control? Ik heb al gekeken naar iets dat gebruik maakt van word maar daar kwam ik niet mee uit...

Weet iemand iets?

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Ehm... dim wrd as Word.Application?
Oftewel: ik zou zelf (als het in word moet...) een word-app dimmen en dan via die manier de verschillende dingen doen die je wil doen en dan het rapport afdrukken.

Edit: wel een refference naar word maken natuurlijk ;)

[ Voor 13% gewijzigd door OZ-Gump op 10-05-2003 10:38 ]

My personal website

Verwijderd

Gebruik je wel de goede methode om de text te setten? Volgens mij was het iets als .TextRTF ofzo, als je .Text gebruikt set hij de raw RTF text.
Als je RTF codes ziet, tussen { accolades } dan is dit waarschijnlijk het probleem...

Want wat zie je eigenlijk? binary troep of RTF codering?

• DukeMan
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 May 2003 @ 19:04:
Gebruik je wel de goede methode om de text te setten? Volgens mij was het iets als .TextRTF ofzo, als je .Text gebruikt set hij de raw RTF text.
Als je RTF codes ziet, tussen { accolades } dan is dit waarschijnlijk het probleem...

Word maakt hele mooie RTF bestanden. De pest eraan is alleen dat het RTF control deze niet altijd helemaal begrijp. En zal dus lijnen, en tabellen behoorlijk vern**ken. 8)7

• Slagroom
Verwijderd schreef op 10 May 2003 @ 19:04:

Ik heb de code's nu niet maar net zo als hier boven staat snapt de Rich Textbox Control die opmaak niet helemaal wat als resultaat een vern**kte opmaak geeft.

Heeftiemand een voorbeeldje hoe ik een stuk rtf code naar een word.application kan sturen?

• DukeMan
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wat ik een keer gedaan heb, is die rtf-code die ik gemaakt had in vb, in een bestand zetten, opslaan op schrijf (in bv je temp map) en vervolgens een object naar word aanmaken, en heb hem dit bestand laten openen.... Werkt behoorlijk goed.

Kan je helaas geen voorbeeld geven, aangezien ik mijn code niet bij de hand heb.

• Slagroom
Ik heb het anders opgelost. Met het printer object :-).

In de tijd die ik in het zoeken naar een oplossing met rapporten gestoken had kon ik ook een complete pagina met het Printer object samenstellen.
Pagina: 1