[sms] Uw sim kaart is aangepast

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spider
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-12-2023
Af en toe krijg ik een smsje met "Uw sim kaart is aangepast". Zijn dit van die gasten die je mobieltje willen hacken/cq kosteloos willen bellen. Of is dit echt...
Was zelf laatst voor mijn werk bij de politie (printers plaatsen) en daar wisten ze het ook niet

"Is your mother proud of you ?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 08:10

Korakal

Up up up!

Update voor providernamen en SIM menu is dat.
Je kunt evt. als je dat niet zou willen instellen dat er vantevoren om bevestiging gevraagd moet worden (maar waarom zou je het niet willen...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

doorgaans is dit een naamsverandering van bv. je provider (Dutchtone --> Organge, Ben --> T-Mobile etc.), echter dat wordt maar 1 keer per nummer toegepast en niet 'Af en toe'.

misschien een geintje van iemand, welk nummer is de afzener, 3 nummers, of gewoon een mobiel nummer :?

[ Voor 12% gewijzigd door aardbeix15 op 09-05-2003 14:12 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spider
  • Laatst online: 31-12-2023
Het komt van een 06 nummer, ga ik je niet zeggen, is niet zo netjes. Maar ik ken dat nummer niet. En ik zit bij knp en die zijn volgens mij niet van naam veranderd

"Is your mother proud of you ?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

bel ff op zou ik zo zeggen, klinkt als een geintje

SIM updates van providers komen niet van conventionele 06 nummers.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 08:10

Korakal

Up up up!

*bevestigt*
Zie Blacksoul :Y)

[ Voor 84% gewijzigd door Korakal op 09-05-2003 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksoul
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-11-2024
Dit bericht is geen flauwe grap. De afzender is zeer waarschijnlijk een nummer dat eindigt op 990 en bestaat NIET uit 10 cijfers.

Gaat om een zogenaamd OTA berichtje (Over The Air programming). Hiermee worden de voorkeursnetwerken op afstand op je SIM geprogrammeerd (door KPN).

Je kunt het 06-nummer wat bij 'afzender' staat gewoon bellen vanaf je mobiel, als het goed is krijg je een bandje te horen met wat het berichtje precies inhoud.

[ Voor 6% gewijzigd door Blacksoul op 09-05-2003 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:13
erm bel het nummer eens? als er wordt opgenomen weet je wel genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baexem
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-10 12:35
Blacksoul schreef op 09 mei 2003 @ 15:34:
Dit bericht is geen flauwe grap. De afzender is zeer waarschijnlijk een nummer dat eindigt op 990 en bestaat NIET uit 10 cijfers.

Gaat om een zogenaamd OTA berichtje (Over The Air programming). Hiermee worden de voorkeursnetwerken op afstand op je SIM geprogrammeerd (door KPN).

Je kunt het 06-nummer wat bij 'afzender' staat gewoon bellen vanaf je mobiel, als het goed is krijg je een bandje te horen met wat het berichtje precies inhoud.
En zo is het maar net! Bel maar eens naar dat nummer, ze verwijzen je dan naar hun site en stellen dat je daar moet zoeken op OTA. Ik kreeg er laatst twee in één week, ik heb KPN

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_DD
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07-2023
Als je effe de search gebruikt had je hier heel veel over kunnen vinden,...
TIP: bel het nummer waar het vandaan komt,...dan krijg je van die computer te horen waar het voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksoul
  • Laatst online: 18-11-2024
Kan me eigenlijk ook wel voorstellen dat je niet snel een nummer gaat bellen nav een dergelijk bericht.
Zijn ook figuren die SMS sturen met bijvoorbeeld 'bel me' in de tekst. Gaat dan om dure betaalde nummers. Maar na wat zoekwerk is toch altijd wel te vinden om wat voor soort bericht het gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Blacksoul op 09-05-2003 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KPN is wel van naam veranderd, Hi en KPN zijn sinds enkele weken allebei KPN Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blacksoul schreef op 09 mei 2003 @ 15:34:

Ik kreeg laatst ook zo'n berichtje:

"Data inladen geslaagd-0045 9000"
afz. 31624000009
(provider: T-mobile)

Ik krijg idd wel een bandje te horen, maar met de boodschap dat het nummer niet in gebruik is.

ow wacht, er gaat een lampje branden :z ik kreeg het smsje toen ben t-mobile werd. dus dan is het een OTA om dat te veranderen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 15:45:
KPN is wel van naam veranderd, Hi en KPN zijn sinds enkele weken allebei KPN Mobile
Bijna goed... KPN Mobile en KPN Telecom gaan juist binnenkort (in fases) verder onder de naam KPN. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 16:13:
[...]

Bijna goed... KPN Mobile en KPN Telecom gaan juist binnenkort (in fases) verder onder de naam KPN. ;)
Ook bijna goed, want voordat kpn mobile en telecom samengaan is mobile eerst mer Hi samen gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die gasten bij de politie ..weten niet zoveel als je denkt, fuck die gasten.
Ik zeg tegen die kerel jo luister me phone is prolly gejat, kun je aan de hand van me imei er wat mee..
Zegt die loser ja nou ik heb nog nooit van een imei nummer gehoord }:O
Terwijl ze sms-jes sturen dmv imei.. gestolen phones enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook KPN, die doen het wel vaker... meestal wordt dat menu'tje met betaalde info uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:08

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 17:34:
Die gasten bij de politie ..weten niet zoveel als je denkt, fuck die gasten.
Ik zeg tegen die kerel jo luister me phone is prolly gejat, kun je aan de hand van me imei er wat mee..
Zegt die loser ja nou ik heb nog nooit van een imei nummer gehoord }:O
Terwijl ze sms-jes sturen dmv imei.. gestolen phones enzo
Als je dan zo stoer roept 'fuck die gasten', ga dan ook niet bij hun lopen janken dat je telefoon is gejat. Dat met die SMSjes was volgens mij alleen in Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigs schreef op 09 mei 2003 @ 18:33:
[...]

Als je dan zo stoer roept 'fuck die gasten', ga dan ook niet bij hun lopen janken dat je telefoon is gejat. Dat met die SMSjes was volgens mij alleen in Amsterdam.
In rotterdam ook, als ik mijn oude mobiel aan zet zie ik ook 500 smsjes komen met deze telefoon is gestolen, lever deze direct in bij het politiebureau bij u in de buurt! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 23:16

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op 09 mei 2003 @ 16:13:
[...]

Ook bijna goed ;)

KPN Mobile gaat een naam fusie aan met KPN Vaste Net en gaat verder onder de naam KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liberque
  • Laatst online: 17:02

liberque

Vrijzinnig!

Ook ik heb dat SMS'je van KPN ontvangen en inderdaad is de lijst voorkeursnetwerken enorm uitgebreid. Niet dat ik daar zo blij mee ben, want ik had die zelf al ingesteld. Ik heb een KPN abbo, dan ga ik toch niet in het buitenland bellen via T-Mobile of Vodafone. Zelfs niet als het wat goedkoper is. Wilde ik immers T-Mobile of Vodafone dan had ik wel een abbo bij hen genomen, maar ik walg juist van die bedrijven en wil ze dan ook zeker niet spekken met mijn roaming gesprekken.

Vage gasten daar bij KPN! Het is mijn GSM.. blijf van mijn instellingen af!

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg bijna elke dag een SMSje van Orange met de vrolijke tekst: "Download klaar" oid. Om gek van te worden 8)7 (prov is dus Orange, maar in menu staat nog steeds Dutchtone :?)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Laatst online: 02-10 14:10
Wees blij dat het bij jullie providers wel kan. "
Heb nog steeds Libeltel op mijn Motorola V3688 staan.
En als je op belt dan zeggen ze gewoon bij Vodafone "dat kunnen we helaas niet aanpassen, als u het Vodafone logo in u scherm wil hebben koopt u maar een nieuwe izi nummer en dan gaat het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fredgroes schreef op 09 mei 2003 @ 19:25:
Wees blij dat het bij jullie providers wel kan. "
Heb nog steeds Libeltel op mijn Motorola V3688 staan.
En als je op belt dan zeggen ze gewoon bij Vodafone "dat kunnen we helaas niet aanpassen, als u het Vodafone logo in u scherm wil hebben koopt u maar een nieuwe izi nummer en dan gaat het wel
Daar kan je zelf verandering in brengen door naar een City Point te gaan en een simwissel te doen, is zelfs reclame voor gemaakt door Vodafone om gratis je kaart om te wisselen naar een nieuwe simkaart met dus al standaard Vodafone NL in je scherm. Heb je binnen 2 minuten een nieuwe sim met je oude nummer en eventueel al je nummers die je op je sim had staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Laatst online: 02-10 14:10
Dit was toch alleen mogelijk voor de mensen met een abbo en niet voor de prepaid mensen?? Zal volgende week eens langs gaan bij City point hier in Hoofddorp

Edit even gebeld met City point in Hoofddorp. Het is alleen nog mogelijk voor de mensen met een abbo en nog niet voor de izi mensen maar het komt in de toekomst wel voor de mensen met een izi kaart

[ Voor 40% gewijzigd door fredgroes op 10-05-2003 13:07 ]

Pagina: 1