xml/xslt taaldocumentatie systeem

Pagina: 1
Acties:

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
Ik ben op zoek naar een systeem waarmee ik makkelijk documentatie kan schrijven voor een taal waar ik nu mee bezig ben. Het liefst iets zoals dit: http://www.cs.washington....doc-cecil-lang/index.html

Alleen dan wel met XML :)

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dit topic Deze openingspost is Alarmnummer-onwaardig. Je stelt niet echt een vraag, en je probleemstelling is ERG beknopt. Leg eens uit, wat je precies wilt en wat je probleem is.

Zoek je zoiets als wat je in Java tussen /** en */ kan zetten?

[ Voor 24% gewijzigd door Juup op 09-05-2003 14:18 ]

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Verwijderd

Mischien eens kijken naar docbook (http://docbook.sourceforge.net/) ?

Je data en voorgeving zijn opgemaakt in xml, en met behulp van xslt maak je er een pdfje, html pagina, word(rtf) document etc.. etc.. van.

Er is zelfs een plugin voor openoffice, zodat je gewoon normaal documentatie kan schrijven, maar de output wel opslaan in docbook formaat zodat je er daarna alles mee kan doen wat je wilt.

edit: damn moet echt sneller leren typen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 14:20 ]

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Tja DocBook is ontworpen voor het maken van boeken. Chapter dit, paragraph dat.
Je lkunt ipv een bestaand formaat ook gewoon zelf een spec bedenken,DTD/Schema/Relax NG erbij en klaar.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Jaaap: zelf een spec bedenken
Alarmnummer is op een bijna vermoeiende wijze nogal een aanhanger van standaarden, standaard methoden en standaard oplossingen ;) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
Juup schreef op 09 mei 2003 @ 14:16:
Dit topic Deze openingspost is Alarmnummer-onwaardig. Je stelt niet echt een vraag, en je probleemstelling is ERG beknopt. Leg eens uit, wat je precies wilt en wat je probleem is.

Zoek je zoiets als wat je in Java tussen /** en */ kan zetten?
Ik vond het wel duidelijk genoeg zo :P
Ik zal er eens naar kijken.
mbravenboer schreef op 09 May 2003 @ 14:26:
[...]

Alarmnummer is op een bijna vermoeiende wijze nogal een aanhanger van standaarden, standaard methoden en standaard oplossingen ;) .
Mwuah... dat valt ook nog wel een beetje mee. Ik zoek standaardoplossingen op plaatsen waar het onnodig is om een andere oplossing te bedenken.

[ Voor 27% gewijzigd door Alarmnummer op 09-05-2003 14:35 ]

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:12

alienfruit

the alien you never expected

Doc-O-Matic schijnt prachtig te zijn; kan verschillende talen aan (ook C#)
Pagina: 1