Ik ben wat bezig met Flash MX te leren en stuit op iets vreemds: Als ik duplicateMovieClip of removeMovieClip in een with block gebruik dan werken ze niet, net daarbuiten wel:
werkt dus wel maar
werkt niet. Bij de eerste versie krijg ik steeds vijf kopieën op de juiste plekken en bij de tweede krijg ik helemaal niets. Als ik duplicateMovieClip in de tweede versie buiten het block zet dan krijg ik wel een kopie maar die wordt dan weer niet verwijdert waneer dat zou moeten gebeuren. Ik heb geprobeerd i te tracen in het block en die heeft steeds de juiste waarde, daar ligt het niet aan. Iemand een idee hoe dit komt? Ik heb het nu opgelost met een flag maar vind het toch wel vreemd dat het niet werkt zo.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| for ( i=0; i<5; i++ )
{
duplicateMovieClip("source", "copy" + i, i);
with ( variabel[i] )
{
_root["copy" + i]._x = x;
_root["copy" + i]._y = y;
}
if ( #voorwaarde# )
{
removeMovieClip("copy" + i);
}
} |
werkt dus wel maar
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| for ( i=0; i<5; i++ )
{
with ( variabel[i] )
{
duplicateMovieClip("source", "copy" + i, i);
_root["copy" + i]._x = x;
_root["copy" + i]._y = y;
if ( #voorwaarde# )
{
removeMovieClip("copy" + i);
}
}
} |
werkt niet. Bij de eerste versie krijg ik steeds vijf kopieën op de juiste plekken en bij de tweede krijg ik helemaal niets. Als ik duplicateMovieClip in de tweede versie buiten het block zet dan krijg ik wel een kopie maar die wordt dan weer niet verwijdert waneer dat zou moeten gebeuren. Ik heb geprobeerd i te tracen in het block en die heeft steeds de juiste waarde, daar ligt het niet aan. Iemand een idee hoe dit komt? Ik heb het nu opgelost met een flag maar vind het toch wel vreemd dat het niet werkt zo.