[IRIX]Xmove, Screen of signaal 13w3 splitten.

Pagina: 1
Acties:

• Sjeng
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Ik probeer het videosignaal komend uit een SGI Indy (13W3 aansluiting) te splitten zodat ik het kan zien op een LCD en op een CRT. De CRT is het originele scherm staand op de Indy en de LCD hangt in een controle ruimte waar het plaatsen van een CRT onmogelijk is. (Hoog magneetveld)

Met wat leuk soldeerwerk aan de 13W3 stekker was het mogelijk om het orginele beeld op een additionele CRT af te beelden... Dit geeft echter per definitie dezelfde refresh en resolutie op beide schermen en is met de LCD dus zo niet mogelijk.

Nu had ik het idee om processen via een terminal met hieraan de LCD mbv XMOVE te delen over de schermen... Simpele progjes zoals xedit etc overzenden lukt maar schermen die geupdate worden lijken niet mogelijk.

Ik wil echter op de LCD een dynamische weergave van een curve laten zien. Deze curve wordt in de controle ruimte door het draaien aan knoppen beinvloed.

Ik zoek dus naar een oplossing, eventueel ook in hardware (KVM) maar liever in software (Xmove, Screen of zoiets).

Idee? setenv DISPLAY 123.123.123.123:0
setenv DISPLAY1 123.123.123.124:0

Er is echter maar 1 videokaart geinstalleerd. Kan ik 2 x-servers op 1 kaart draaien?

[ Voor 8% gewijzigd door Sjeng op 09-05-2003 14:40 ]

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 18:38

deadinspace

The what goes where now?

Als software-oplossing is VNC misschien wel bruikbaar, daar kun je afaik een hele desktop remote mee overnemen/besturen/clonen/enz.

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03 19:51
deadinspace schreef op 09 mei 2003 @ 15:20:
Als software-oplossing is VNC misschien wel bruikbaar, daar kun je afaik een hele desktop remote mee overnemen/besturen/clonen/enz.
Ja, maar dan heeft hij dus een 2e pc nodig, wat volgens mij niet helemaal de bedoeling is.

Rookworst zonder R is ook worst.

• hammerhead
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-05 08:16
deadinspace schreef op 09 May 2003 @ 15:20:
Je kunt er idd een complete desktop mee overnemen, maar volgens mij is het onder Unix met X niet mogelijk om net als bij windows met VNC je actieve desktop over te nemen. Je moet echt een losse desktop voor VNC maken en die kun je idd overal overnemen.

Ik ben nog nooit achter een programma gekomen wat de mogelijkheid geeft om je actieve desktop onder X te bekijken vanaf een andere computer. Het kan echter zo zijn dat het misschien wel kan, zou ik dan zeer graag horen :)

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

• Sjeng
Een tweede pc is het probleem niet, VNC onder IRIX? Lijkt me in ieder geval niet wenselijk. Ik zie dat het in iedergeval mogelijk is onder 6.2 hopelijk ook onder wat oudere versies (5.1). Overigens is er geen input noodzakelijk aan de kant van het LCD. En als de LCD nu een lagere resolutie draait dan de CRT is dat mogelijk?

• bkor
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
hammerhead schreef op 09 May 2003 @ 15:25:
Ik ben nog nooit achter een programma gekomen wat de mogelijkheid geeft om je actieve desktop onder X te bekijken vanaf een andere computer. Het kan echter zo zijn dat het misschien wel kan, zou ik dan zeer graag horen :)
Kijk eens naar x0rfbserver. Daarna kan je gewoon met vnc de desktop overnemen.

• hammerhead
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-05 08:16
bkor schreef op 09 May 2003 @ 15:47:
[...]

Kijk eens naar x0rfbserver. Daarna kan je gewoon met vnc de desktop overnemen.
Done ;)

Heb het net eens geinstalleerd en getest.... Moet alleen zeggen dat ik niet helemaal tevreden ben over het rfbviewer programma wat erbij zit. Ik heb nu echter een ander VNC Client geinstalleerd en het is wel heel relaxed moet ik zeggen :)

Ik had overigens wel ooit van het programma gehoord, maar toen was het alleen nog maar versie 0.2.1 ofzo en het schijnt dat het project een andere homepage heeft ofzo, want op een andere site zaten ze ineens op versie 0.6.1 :)

Nogmaals bedankt voor de tip!

Kleine toevoeging: Op mijn workstation maak ik gebruik van een dualhead Matrox G550 met Xinerama. Daar kan het programma niet helemaal lekker mee overweg. Ga ik nog wel een keer uitzoeken :)

[ Voor 13% gewijzigd door hammerhead op 09-05-2003 16:25 ]

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

Verwijderd

Sjeng schreef op 09 mei 2003 @ 14:05:
Idee? setenv DISPLAY 123.123.123.123:0
setenv DISPLAY1 123.123.123.124:0
Het volgende opnemen in /usr/var/X11/xdm/Xsession zou waarschijnlijk voldoende zijn. Tevens is het minder werk en imo robuuster dan een vnc oplossing (mits het mogelijk is om de frontend 2 x te starten zonder dat de backend dubbel draait):
code:
1
2
(export DISPLAY="lcdhost:0" ; /path/naar/jouw/app ) &
/path/naar/jouw/app &

edit:

moet je natuurlijk wel xhost +crthost op lcdhost doen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 21:48 ]

• Sjeng
VNC werkt niet zoals ik wil... wat je uberhaupt met VNC meer kan onder IRIX is mij onduidelijk. Dat wat VNC kan lukt me ook met Xhost. De functie van VNC onder *NIX is wat dat betreft misschien anders dan als onder Windows.

De VNC draait alleen op de eerst vrij terminal maw
crthost:2
Daar koop ik dus helemaal niets voor aangezien prog draait op crthost:0
Het is me tevens een groot raadsel waar crthost:1 nu eigenlijk gebleven is.

Xmove vreedt CPU en kan de applicatie die ik graag wil moven nu net niet moven... (applicatie == ParaVision)

De andere opties heb ik nog niet geprobeerd. Wordt waarschijnlijk maandag.
Pagina: 1