[DJ Booth] Je eigen DJ meubel bouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.738 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40122

Topicstarter
Topic: DJ meubel bouwen voor "on the road" en/of thuis.

Reden van de topic:

De reden is dat er nu al een paar topics lopen over "How to become a DJ",
de laatste is [link]How to become a Dj... deel VI[/link]

Maar er is weinig te vinden over het zelf bouwen van een meubel/flightcase
en het lijkt mij leuk om te weten hoe de mensen hun DJ Gear hebben weggewerkt, bijv door een DJ stand, flightcase of een ander meubel te bouwen en met welke materialen ze dit evt hebben gedaan.

Zelf wil ik binnenkort ook een meubel gaan bouwen voor thuis en ben wel benieuwd hoe anderen dit hebben gedaan.

De Reacties:

Wanneer er dus een reactie geplaatst gaat worden hoop ik dat hier een van het volgende in zit:

* Foto's
* Gebruikte materialen
* Gebruik afwerkingsmateriaal
* Tips & ricks
* Evt schetsen of tekeningen
* Evt de tijdsduur van het bouwen
* Speciale of extra features op het meubel

Overbodige info:

Liever geen lijsten met je verzameling apparatuur in het kader van "kijk eens wat ik allemaal heb voor spullen" en "Welke mixer kan ik het beste kopen?" Daar zijn andere topics voor. Graag ook geen links naar kant en klare flightcases die je bij een of andere toko kan bestellen.

Als laatst:

De Nieuwsgierigheid is groot en de creativiteit van de doe-het-zelvers kan getoont worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46060

Ik ben van plan om binnenkort wel een mooie bak te gaan timmeren voor mijn platen. Deze moet ongeveer op dezelfde hoogte komen als in een platenzaak zodat je makkelijk door je platen heen kan bladeren. Heb al wel een ontwerp maar dat is alleen op papier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-04 11:23
ik moet binnenkort even 2 kistjes maken voor mijn platenspelers en mijn cdspeler / mixermeubel aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ga dus ook een meubel bouwen voor een dubbele cd-speler + mixer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruidasilva
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Ruidasilva

Funky & Creative

Een vriend van mij heeft een hoekmeubel gemaakt en alles netjes erin gezet.......
Zal wel vragen of hij foto's ervan maakt met z'n digi-cam!

Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik heb er ook 1 gebouwd,dat het aan het volgende moest voldoen:

- snel opbouwen
- alles zit er al in, zodat er weinig losse cases nodig zijn
- spullen van mij en collega dj gescheiden

dus heb ik na veel las, zaag een meet werk het volgende in elkaar gezet:
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/fam-meijden/feesten/2_1.JPG

hij bestaat uit 2x 19" racks, 1 met mijn spullen (geluid) en 1 voor me collega met licht+ mp3 computer.
deze zitten aan elkaar met een mdf plaat aan de voorkant, en ook nog een plank waar cd''s enzo op kunnen liggen. het is nog niet helemaal af, zo moet het EEA nog een likje verf, en de deksels zijn nog niet helemaal klaar.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/fam-meijden/geluid/rack1.JPG
zo ziet mijn rack eruit, onderaan een groepenkast, daarboven versterker enzo

aan de voorkant is hij deels beplakt met traanplaat, maar daar heb ik nog geen goede pic van.
* _ferry_ moet zijn site weer eens updaten

edit: over het bouwen:
eerst 2x een metalen frame van 19" breed gelast, 1meter hoog, 105cm aan de andere kant, zodat hij schuin oploopt. daarna wielen eronder gelast, framepjes voor niet 19" apparatuur gemaakt en houten zij panelen van 10mm mdf, het middendeel hangt er met planksteunen zoals in winkels enzo eraan, snel en stevig. de plank in het midden steunt op een hoekprofiel wat op beide racks zit.
en natuurlijk zitten er vlindersluitingen aan voor de deksels.

[ Voor 21% gewijzigd door _ferry_ op 12-05-2003 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
waarom niet gewoon een flightcase met 19 inch profielen uit voldoende dik hout?? dat frame maakt de zooi alleen onnodig zwaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

MR_WAZOO schreef op 12 mei 2003 @ 23:24:
waarom niet gewoon een flightcase met 19 inch profielen uit voldoende dik hout?? dat frame maakt de zooi alleen onnodig zwaar
omdat hout ook zwaar is als je dat voor de stevigheid moet gebruiken, en het is dunwandige 30x30 koker, dus gewicht valt nog mee, en ze zijn toch al amper te tillen met die versterkers enzo erin, dus 4kg meer of minder maakt dan ook niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62340

tja, over flycases weet ik wel wat, mijn broer maakt ze allemaal zelf.
werkwijze: lijm een kubus/balk samen van bijvoorkeur multiplex (vb 15mm) deze kubus is langs alle zijden gesloten.
zet dan een lijntje waar je je deksel wil zagen (belangerijk: je wilt toch een recht deksel)
zaag je deksel van de kubus
als het goed is heb je nu twee ongelijke kuipen.
in de juiste winkels kan je hoekprofielen kopen,
ik bedoel wel degelijk 3Dhoek profielen, deze worden meestal vast geschroeft,
(je moet eens kijken want hoe je ze schroeft is belangerijk voor de stevigheid van de kist, dus door de plaat in de kop van de paat die erachter zit)
je kan ook met plakprofielen werken of zo maar ik geloof niet dat die goed werkten.

sluitprofielen heb je ook nodig (voor op de rand van de kuip en het deksel, zodat ze mooi in elkaar passen)
een paar scharnieren eventueel
of zoals mijn broer: die gebruikt professionele sluitingen

vergeet niet te verven voordat je al die zooi bevestigt!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 62340 op 12-05-2003 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62340

ow ja over die schroeven: die schroeven op de hoeken zijn niet de enige
je kan door/onder die 2D hoekprofielen (langs de buitenranden) ook wat vijzen draaien, afhankelijk hoe stevig ze moet zijn
vergeet niet: als je in de kop van een muliplex plaat een vijs draait zal deze 'splijten' dit kan je gemakkelijk voorkomen door een gaatje te boren dat iets kleiner is dan de schroef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 11:39

Boekster

Naimoholic

_ferry_ schreef op 12 May 2003 @ 19:41:
ik heb er ook 1 gebouwd,dat het aan het volgende moest voldoen:

- snel opbouwen
- alles zit er al in, zodat er weinig losse cases nodig zijn
- spullen van mij en collega dj gescheiden

dus heb ik na veel las, zaag een meet werk het volgende in elkaar gezet:
[afbeelding]

hij bestaat uit 2x 19" racks, 1 met mijn spullen (geluid) en 1 voor me collega met licht+ mp3 computer.
deze zitten aan elkaar met een mdf plaat aan de voorkant, en ook nog een plank waar cd''s enzo op kunnen liggen. het is nog niet helemaal af, zo moet het EEA nog een likje verf, en de deksels zijn nog niet helemaal klaar.

[afbeelding]
zo ziet mijn rack eruit, onderaan een groepenkast, daarboven versterker enzo

aan de voorkant is hij deels beplakt met traanplaat, maar daar heb ik nog geen goede pic van.
* Boekster moet zijn site weer eens updaten

edit: over het bouwen:
eerst 2x een metalen frame van 19" breed gelast, 1meter hoog, 105cm aan de andere kant, zodat hij schuin oploopt. daarna wielen eronder gelast, framepjes voor niet 19" apparatuur gemaakt en houten zij panelen van 10mm mdf, het middendeel hangt er met planksteunen zoals in winkels enzo eraan, snel en stevig. de plank in het midden steunt op een hoekprofiel wat op beide racks zit.
en natuurlijk zitten er vlindersluitingen aan voor de deksels.
Dat lijkt wel de aula van het Stanislas :p . Wanneer was dat? Dan heb ik je misschien onbewust gezien.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
t gewicht is zeker van belang, je weet de arboeisen als t goed is??

je mag niet meer dan 25 kg tillen in je eentje, dus die cases kan je nooit alleen in een auto zetten, laat staan met zijn 2en, hout is lichter dan je staalprofiel, mag je van me aannemen, je moet er trouwens toch ook 19 inch profiel in kwijt, en die zorgt al voor de extra stevigheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Boekster schreef op 12 mei 2003 @ 23:59:
[...]

Dat lijkt wel de aula van het Stanislas :p . Wanneer was dat? Dan heb ik je misschien onbewust gezien.
loooollll dat was met 2+3 atheneum, 14 maart. aangezien je wat ouder bent zal jij daar wel niet hebben rondgelopen. (ik heb je effe ge-@ op MSN)
MR_WAZOO schreef op 13 May 2003 @ 00:04:
t gewicht is zeker van belang, je weet de arboeisen als t goed is??

je mag niet meer dan 25 kg tillen in je eentje, dus die cases kan je nooit alleen in een auto zetten, laat staan met zijn 2en, hout is lichter dan je staalprofiel, mag je van me aannemen, je moet er trouwens toch ook 19 inch profiel in kwijt, en die zorgt al voor de extra stevigheid
nou, al til je em met ze 2'en mag hij dus 50kg zijn? daar zal hij denk niet boven komen, en ik rij hem altijd de auto in, met van die rijgoten. maar ik vond metaal gewoon veel makkelijker om het van te maken, aangezien ik lassen veel makkelijker vind dan al dat zaagwerk en montagewerk wat je met hout hebt.

[ Voor 52% gewijzigd door _ferry_ op 13-05-2003 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleeping_hollow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

sleeping_hollow

We want your soul.

Zow, daar ben ik ook weer. Er staan ook zeer veel nuttige flightcase bouwhulp topics en uitleggen, op de fora van J&H licht en geluid (www.licht-geluid.nl) een aantal link B):

- http://forum.licht-geluid.nl/forum/topic.asp?TOPIC_ID=2751 bijvoorbeeld :P

Ik heb zelf gemerkt dat je alle metaalprofielen (hoek, sluit enz..) beter eerst te lang kan zagen, en dan heel precies af kan veilen.
Ook is het handig om je sluitproefielen vast te zetten, door je vlindersluiting deels over deze profielen heen te popnagelen ;)

You are free to do as we tell you to

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb ondertussen zelf al een klein ideetje opgedaan om een meubel te bouwen voor thuis.
Echter vraag ik me af of het verstandig is om vlak boven de cd-spelers een rooster te maken met een kleine fan, voor warmte afvoer ed. Heeft iemand daar nog ideeën over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
_ferry_ schreef op 13 May 2003 @ 07:21:
[...]

loooollll dat was met 2+3 atheneum, 14 maart. aangezien je wat ouder bent zal jij daar wel niet hebben rondgelopen. (ik heb je effe ge-@ op MSN)

[...]

nou, al til je em met ze 2'en mag hij dus 50kg zijn? daar zal hij denk niet boven komen, en ik rij hem altijd de auto in, met van die rijgoten. maar ik vond metaal gewoon veel makkelijker om het van te maken, aangezien ik lassen veel makkelijker vind dan al dat zaagwerk en montagewerk wat je met hout hebt.
lassen is juist lastiger, bij een slechte las dondert t hele zaakie inelkaar

een houten case is makkelijker, ook met afwerken, hout is zacht en staal is hard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

MR_WAZOO schreef op 14 May 2003 @ 20:13:
[...]

lassen is juist lastiger, bij een slechte las dondert t hele zaakie inelkaar

een houten case is makkelijker, ook met afwerken, hout is zacht en staal is hard
tjah, een slechte las, maar met een vader die een lasbedrijfje heeft hoef je daar niet op te rekenen. ach, ik heb ze zo gemaakt, en ik ben er reuze blij mee, vooral omdat het eigenlijk nix heeft gekost, op de flightware na dan. (hout, metaal en het traanplaat aan voorzijde had ik al)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
_ferry_ schreef op 14 mei 2003 @ 22:36:
[...]

tjah, een slechte las, maar met een vader die een lasbedrijfje heeft hoef je daar niet op te rekenen. ach, ik heb ze zo gemaakt, en ik ben er reuze blij mee, vooral omdat het eigenlijk nix heeft gekost, op de flightware na dan. (hout, metaal en het traanplaat aan voorzijde had ik al)
aha :)

tis gewoon dat ik, als lichttech @ pop podium nogal vaak flightcases moet duwen enzo dat ik dus weet dat staal irritant is, zeker ramp up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heeft iemand van jullie (mits je de spullen thuis gebruikt) voor thuis ook een meubel gebouwd?

Hier staan ook trouwens wel leuke pics op van de eigen meubels:
http://131.211.234.7/~jti...s=0&postorder=asc&start=0

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 40122 op 21-05-2003 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
yep, dit is mijn thuis meubel, ook zelf gebouwd:
(beetje een zooitje en niet zo draaibaar op dit moment, maarja)

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/pbvanwezel/DSCF0006.jpg

- is gemaakt van 16mm spaanplaat, afgewerkt met van die witte strips
- gat voor de XTC heb ik wat ondieper gelaten, zodat hij er schuin in kan hangen
- onder de draaitafels ligt nog wat schuimrubber voor de trillingen
(een houten vloer wil soms best nog wel eens doortrillen als er iemand springt :P)

verder vind ik het ook veel leuker dat je m'n kamer 'in kijkt' vanachter de booth, i.p.v. dat je tegen een saaie muur aan staat te kijken,
bovendien is het zo wel handig platen en mixen opnemen op m'n computer :)

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
man-o-script schreef op 21 May 2003 @ 18:27:
yep, dit is mijn thuis meubel, ook zelf gebouwd:
(beetje een zooitje en niet zo draaibaar op dit moment, maarja)

[afbeelding]

- is gemaakt van 16mm spaanplaat, afgewerkt met van die witte strips
- gat voor de XTC heb ik wat ondieper gelaten, zodat hij er schuin in kan hangen
- onder de draaitafels ligt nog wat schuimrubber voor de trillingen
(een houten vloer wil soms best nog wel eens doortrillen als er iemand springt :P)

verder vind ik het ook veel leuker dat je m'n kamer 'in kijkt' vanachter de booth, i.p.v. dat je tegen een saaie muur aan staat te kijken,
bovendien is het zo wel handig platen en mixen opnemen op m'n computer :)
Ziet er geinig uit...
Wel slim van dat schuimrubber..hmmzz..weer een ideetje weet alleen niet of ik het nodig heb.
Ik ga deze week ook maar ff wat maten van apparatuur opmeten en dan maar ff een schets gaan maken voor een meubel. Dan maar eens naar de bouwmarkt.
Ik heb zelf namelijk een dubbele cd-speler, dus wordt een langwerpige kast, en m'n mixer komt er ook schuin in te hangen.. wordt nog een behoorlijk klusje.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 40122 op 22-05-2003 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69057

Paar plaatjes van de setup in mijn studentenvereniging:

Afbeeldingslocatie: http://www.vslcatena.nl/~aart/MFB_foto/541_1_s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.vslcatena.nl/~aart/MFB_foto/541_2_s.jpg

Is gemaakt van afvalhout (vnl. 8mm MDF) na een zomer klussen een paar jaar terug.
Het is in drie stukjes verplaatsbaar maar bepaald niet gemaakt voor "on the road".. ;)

De afwerking (of het gebrek daaraan) is niet erg mooi, ik zou het eigenlijk nog eens netjes over willen doen. Kwa gebruiksgemak bevalt het echter goed, en daar ging het om .. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die controller onder je mixer s wel een stoer idee. Wat zijn de afmetingen van die bak ongeveer waar je mixer en controller in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6071

Ik zou je controller juist schuinboven je mixer zetten, kan je tijdens het mixen zien waar je op drukt / wat er op de displays staat (zonder te bukken)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
yep dat is waar, ik ga hem er wel boven plaatsen.. enig idee als je een mixer schuin gaat zetten wat ongeveer de optimale graden hoek is of is dat ook weer persoonlijk?
Btw is traanplaat makkelijk te bewerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Controller boven de mixer kan natuurlijk ook, maar kost waarschijnlijk 1u ruimte (blindplaatje) voor de plugjes in je mixer.

De afmetingen van het middendeel met de mixer zijn:
- Bovenkant: 60 cm (ruim 12 u, mixer is 8 u + controller 2 u + nu twee blindplaatjes)
- Achterkant 35 cm hoog; voorkant 10 cm hoog, ding is natuurlijk 19" + een beetje = 51 cm breed.

Ik heb hem 12u gemaakt zodat er eventueel nog een (mp3) controller van 2u bijpast. :)
Het middendeel is wel een stuk dieper (56 cm) dan de draaitafelbakkies (41 cm) maar dat blijkt hier in de praktijk geen probleem, het is zo wat te verschuiven.

[edit]
Mixer schuin is een beetje een kwestie van smaak denk ik, ik koos er hier voornamelijk voor vanwege praktische overwegingen.
Het is nu wat minder aantrekkelijk om allerlei zooi (asbakken, CD's, bier .. 8)7 ) erop te stallen. :)
Als je veel met X-faders etc. wilt doen lijkt (bijna) vlak mij persoonlijk prettiger, de paar cm (4 in dit geval) die je in de diepte wint door hem schuin te zetten is niet interressant.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 69057 op 23-05-2003 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik kijk wel ff wat het beste uitkom, vlak of schuin.. ben toch nog druk bezig met meten en tekenen..
Iemand ervaring met bewerken van traanplaat? Is dat zelf een beetje te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-04 21:22

momania

iPhone 30! Bam!

Anoniem: 40122 schreef op 28 mei 2003 @ 12:36:
Ik kijk wel ff wat het beste uitkom, vlak of schuin.. ben toch nog druk bezig met meten en tekenen..
Iemand ervaring met bewerken van traanplaat? Is dat zelf een beetje te doen?
Heb je die plaat al of moet je die nog bestellen?
Als je em moet bestellen kan je 'm ook beter gelijk helemaal op maat laten maken. Da's voor zo'n bedrijf een fluitje van een cent.
Zelf is het wel aardig te bewerken (hangt natuurlijk van de dikte af).
Met een dremel gaat het je iig veel slijptolletjes kosten, maar geloof dat je ook kniptangen voor ijzer hebt waarmee je het aardig kan bewerken.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
die moet ik nog bestellen, wil redelijk dunne plaat hebben...moeten dan letters in gemaakt worden om daarachter gekleurd plexiglas te doen met TL verlichting..

zoals dit ongeveer http://www.aadje.nl/aadje...e/03_05_2003/DSCF0221.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-04 14:40
Naar aanleiding van Meubels voor draaitafels en mengpanelen is deze net klaar. Ons eerste ontwerp, met spotjes boven de apparatuur.
Afbeeldingslocatie: http://www.quccc.com/zooi/dj.jpg

[ Voor 57% gewijzigd door MeneerKrab op 03-06-2003 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-04 14:47
Hmh, ik ga deze week toevallig bij de conrad bestellen, en ik gooi daar ook zown DJ rackje bij (12 u bovenkant (is schuin) en 4u onder). Kben namelijk een mengpaneel aant bouwen voor mijn draaikunsten :P

Dit is mijn layout die ik deze week ga bestellen:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~w.leemans/design6.jpg

Deze heb ik nou al staan:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~w.leemans/cu2/HQ0.JPG

Die gaat dus binnenkort de verkoop in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:04
OverSoft schreef op 03 juni 2003 @ 17:39:
Hmh, ik ga deze week toevallig bij de conrad bestellen, en ik gooi daar ook zown DJ rackje bij (12 u bovenkant (is schuin) en 4u onder). Kben namelijk een mengpaneel aant bouwen voor mijn draaikunsten :P

Dit is mijn layout die ik deze week ga bestellen:
[afbeelding]

Deze heb ik nou al staan:
[afbeelding]

Die gaat dus binnenkort de verkoop in :P
Wat moet je voor die midicontroller hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:00
wij hebben dit:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/v.d.berk/pics/dixo1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/v.d.berk/pics/dixo2.jpg

Tis goed handelbaar, en best compact het zijn alleen een hoop losse onderdelen, 2 bakken aan de zijkanten, een ijzeren balk ertussenin, daar weer een bak op met cd spelers en mengpaneel, daarvoor een bak met een TL derin, eronder nog die plaat.

Balk waar alles opstaat is wel breed (3x19") komt mooi uit met een 19" mixer en 2 top/frontkloaders.

En das dan meubel, hebben we nog een apart kissie waar de versterker in zit en 1 voor de eq... maar tis wel gewoon kabeltjes derin (alles standaard XLR) en gaan met die banaan, opbouwtijd van reuze mee.

Denk er als het vervoert moet worden wel aan waarmee het vervoert moet worden, als je een grote bus of aanhanger tot je beschikking hebt, kan je meer dan met alleen een stationwagon of sedan of fietskar :P

En ook het gewicht is van groot belang, mocht het zwaar of groot worden, wielen deronder en dan geen goedkope rommeldingen maar meteen goed, anders krijg je spijt.
Maak het ook niet te zwaar, stel dat je trappen op/af moet, dan heb je een groot probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met een dremel gaat het je iig veel slijptolletjes kosten, maar geloof dat je ook kniptangen voor ijzer hebt waarmee je het aardig kan bewerken.
Een knabbelschaar heet zo'n ding geloof ik. Had er vroeger eentje, het is best gemakkelij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heeft iemand wel een met planken hout gewerkt met zo'n beuken uiterlijk? is dat een beetje te doen? denk wel dat de dikte er toe doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hmmz.. hoorde net dat MDF beter is om te bewerken, tis alleen loeizwaar.. nou geeft dat ook weer niet aangezien het voor thuis is :)

Ennieweej,
iemand nog foto's van zijn eigen booth/meubel thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-04 18:13

Muggie

8 pm

Zal vanavond de digitale camera eens pakken :)

PSN: mug_8pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Muggie schreef op 06 juni 2003 @ 17:03:
Zal vanavond de digitale camera eens pakken :)
en al gevonden die camera? :P
ben benieuwd naar de foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nah ff kijken of ik na me vakantie een keer tijd heb om te beginnen met het bouwen van me booth.. mischien moet ik er rekening mee gaan houden dat er in de future ook nog 2 platenspelertjes bij komen.

Heeft iemand nog leuke pics van z'n opstelling en/of meubel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8083

Zo gaat mijn booth er straks ongeveer uit zien :

Afbeeldingslocatie: http://www.arminvanbuuren.com/pic/booth.jpg

Alleen moet ik het met twee Pioneer CDJ 500's mk2 doen ipv die CDJ1000's (de rest is hetzelfde) ;)

Ben nog aan het twijfelen of ik de booth "op" een platenkast zal bouwen of er een "losse" platenkast onder zal zetten. Evenals de bevestiging (tegen de muur schroeven of niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik denk als je um op de platenkast bouwt dat je wel meer ondersteuning hebt, dat scheelt volgensmij ook weer met boren etc.
ik zou dan wel de kast iets minder diep maken zodat je je voeten nog makkelijk kwijt kan als je er recht voor staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Anoniem: 8083 schreef op 07 augustus 2003 @ 12:55:
Zo gaat mijn booth er straks ongeveer uit zien :

[afbeelding]

Alleen moet ik het met twee Pioneer CDJ 500's mk2 doen ipv die CDJ1000's (de rest is hetzelfde) ;)

Ben nog aan het twijfelen of ik de booth "op" een platenkast zal bouwen of er een "losse" platenkast onder zal zetten. Evenals de bevestiging (tegen de muur schroeven of niet).
De website van Armin van Buuren net bekeken zeker? :P

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Pagina: 1