Toon posts:

[javascript?] applicatie laten starten in Netscape

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik weet niet of deze post op de juiste plaats zit.
Maar mijn vraag is als volgt.

Ik heb een pagina gemaakt welke de browser checkt, zodra het netscape of een andere betreft dan wordt de gebruiker verwezen naar een speciale pagina.

Nu vraag ik mij af of het mogelijk is om wanneer deze gebruiker in Netscape op die speciale page terechtgekomen is, of ik hierop een link kan maken waarmee de gebruiker automatisch Iexplorer opent met daarin een vastgestelde link.
Is dit mogelijk met javascript ?

(Het gaat er niet om dat ik de gebruiker wil pesten ofzo hiermee, hier op mijn stage wordt de standaard overal Iexplorer, netscape verdwijnt overal.)

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

uhmmm je wilt dit van uit netscape doen dus?

Forget it :Y)

Stop uploading passwords to Github!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

code:
1
iexplore.exe http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/17739761

:?

[ Voor 138% gewijzigd door Glashelder op 09-05-2003 13:49 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:57
Kort: kan niet; wat denk je van veiligheid? Dan kan je ook 'format C:' starten!!!

Verwijderd

Topicstarter
hmmmm...en kan het ook niet als het automatisch gestart wordt ?

dus zonder link, na een seconde of 10? tis voor op een intranet...een aangezien ze zich hier alleen met orthopedie bezig houden en niet met websites, heb ik wel wat bewegingsvrijheid t.o.v. veiligheid....

-----------------------------------------------
dual-zip, wat bedoel je nu precies ?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 13:52 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik dacht dat papa eend bedoelde dat er geen commandoregel voor is om dat venster te openen

* Glashelder is geen programmeerwonder ofzo :Y)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
vraagje dan even tussendoor, hoe zit het dan met bijvoorbeeld wanneer je een link met daarachter een zip-bestand hebt ? dan kun je toch ervoor kiezen om het te openen ?
Of bijvoorbeeld een filpje ofzo, wanneer je op zo'n link klikt dan open je (meestal) automatisch mediaplayer....

of vraag ik nu iets heel erg doms ?

------------------------------------------------------
hmmmm....ga es ff wien hoe dat in elkaar steekt

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 13:58 ]

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Waarom maak je je voor een intranet druk om Netscape? :) Stel gewoon als eis dat er IE gebruikt moet worden :P Dat is voor iets als een intranet vrij gebruikelijk, zo'n eis.

[ Voor 23% gewijzigd door Bosmonster op 09-05-2003 14:01 ]

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:57
Dan stuur je een header mee waarmee je zegt 'dit is een bestand van het type application/zip' (het mime-type). In je browser (of ook in Windows? Weet ik niet) staat vervolgens 'open bestanden van het type application/zip' met Winzip, WinRar, etc.. HTML-bestanden kan de browser echter zelf afvangen, dus dat gebeurt in de browser zelf en niet in een andere browser.

Wat je ZOU kunnen doen is een header met 'Content-type: html/iexplore' o.i.d. meezenden (ik verzin maar iets), maar dan moet je op ELKE client-computer dit content-type linken aan IExplore. En dat heb je zelf dus niet in de hand ;).

Kort gezegd: kan niet...

Verwijderd

Topicstarter
Bosmonster schreef op 09 May 2003 @ 14:01:
Waarom maak je je voor een intranet druk om Netscape? :) Stel gewoon als eis dat er IE gebruikt moet worden :P Dat is voor iets als een intranet vrij gebruikelijk, zo'n eis.
Omdat het nog een halfjaar tot een jaar duurt voordat hier netscape eruit geknikkerd wordt. En ze zijn hier nog "aardig" tegen hun personeel, qua dingen opdringen dan he.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 14:10:
[...]

Omdat het nog een halfjaar tot een jaar duurt voordat hier netscape eruit geknikkerd wordt. En ze zijn hier nog "aardig" tegen hun personeel, qua dingen opdringen dan he.
Das jammer, want de enige manier waarop je applicaties kan starten vanuit netscape is een signed applet. Al heb ik geen idee hoe dat precies in z'n werk gaat. Ik hoop wel voor je dat je dan wat Java-kennis hebt ;)

Verwijderd

Topicstarter
pfff...kan redelijk m'n weg vinden in javascript en asp...maar sja, misschien moet ik maar es wat gaan opzoeken in die trend....Java, had gehoopt dat ik wat met javascript kon uitvogelen.

Maar goed, ik ga op zoek hoe het met Java in z'n werk gaat.
Bedankt voor le tip in ieder geval.
Pagina: 1