Toon posts:

Frontpage past ongevraagd html code aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een zeer irritant probleempje met frontpage.

Ik maak een formulier in frontpage. Open keurig de form tags. Maak de pagina. Sluit de formtags af. Sla op en dan voegt Frontpage direct na het openen van de formtag een regel toe die het formulier sluit. Conclusie: ik moet elke keer weer in kladblok die regel wissen.

Voorbeeld:

Zo zou het moeten zijn:
code:
1
2
3
<form>
formuliertje
</form>

Dit doet frontpage als ik opsla:
code:
1
2
3
4
<form>
</form>
formuliertje
</form>

Kan ik Frontpage op de één of andere manier zo instellen dat hij van mijn mooie HTML afblijft? Ik word hier een beetje simpel van.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:04
Dacht van niet. Frontpage staat erom bekend dat hij code verkloot. Probeer iets van Dreamweaver anders ofzo.

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 09:23

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

idd, andere editor gebruiken, er zijn genoeg gratis html editors te vinden die vele malen beter zijn als frontpage.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik snap ook wel dat ik met een andere editor dit probleem niet heb, maar dat vind ik een antwoord in de categorie van:

"Mijn auto doet het niet"
"Koop een nieuwe"

Ik vraag naar een oplossing voor mijn Frontpage probleem. Niet een alternatief.

• DonDaaf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 13:24
Er is alleen geen oplossing voor jouw Frontpage probleem, alleen alternatieven ;)

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:21
hmm... sorry diddel maar die oplossing bestaat helaas niet! 'k weet 't dat sux maar 't is niet anders :(

I'm not weird, I'm a limited edition

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 21:13
Frontpage is nu eenmaal geen hoogstandje .. 't is niet voor niets gratis. Naar mijn weten zit er zo'n functie simpelweg niet in. Denk dat je echt handmatig je code moet schonen en voortaan in een andere editor moet wijzigen als je wilt dat de code niet veranderd.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Tja Frontpage heeft dat altijd al gedaan, een (onhandige) workaround is om na afsluiten in Frontpage de HTML weer een beetje netjes te maken.

Of in notepad (oid.) je pagina's te maken en sommige stukken HTML code uit Frontpage te kopieren. Da's bijvoorbeeld wel handig bij grote tabellen, hoef je niet zelf alle celletjes aan te maken.

Of een andere tool gebruiken natuurlijk...

[ Voor 35% gewijzigd door wokkie15620 op 09-05-2003 14:08 ]

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
willem169 schreef op 09 mei 2003 @ 14:03:
Frontpage is nu eenmaal geen hoogstandje .. 't is niet voor niets gratis. Naar mijn weten zit er zo'n functie simpelweg niet in. Denk dat je echt handmatig je code moet schonen en voortaan in een andere editor moet wijzigen als je wilt dat de code niet veranderd.
Frontpage Express is gratis, Frontpage niet.

• Willem
Andere "taal" heeft er niks mee te maken. :)

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 09:23

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Work around:

1. code maken >> code kloppen in fontpage >> copie naar notepad >> opslaan.... duhh
2. aanpassen >> open htm page in notepad >> copie naar frontpage >> stap 1 >> hahahaha lol

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Dat iets dat gratis is, per definitie brak is klopt niet, willem169!
De beste HTML-editor is imho 1stpage2000. Volledig gratis, itt frontpage wél HTML-compliant en ook nog eens gebruikersvriendelijk.

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

• Willem
Dat hoor je me ook niet zeggen, The_Jester. Ik zeg dat het geen hoogstandje is. Vooral technisch gezien (de code die uitgepoept wordt) laat het programma heel wat aan zich te wensen over.

Jij daarentegen impliceert dat 1stpage2000 wél gebruikersvriendelijk is, en dus Frontpage niet. Dat vind ik dus een beetje rare stelling. :)

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

http://msdn.microsoft.com...2k2/html/odc_bpfphtml.asp
over Frontpage en HTML-interpretatie:
vanaf FP2000 is dit naar ik meen meestal redelijk goed te omzeilen.
Maar FP blijft geen ge-eigende visuele editor voor als erg customized scripts wil verwerken, dan zal je je werkwijze juist daaraan moeten aanpassen.

Wat belangrijk is, is dat FP interpreteert, ook FP2000 en FP2002 (enkel die twee doet na die interpretatie een poging ook foute code te behouden, wat dus niet altijd lukt).
Wat misschien handig is, is om te kijken waarom FP die extra FORM-tag plaatst:

hoogstwaarschijnlijk omdat je de FORM niet juist genset is, ofwel binnen tags die geen standaard block-level elementen mogen bevatten:
zo is er bij veel webdesigners de oude werkmethode ingebleven om FORM-tags te nesten tussen de TABLE en TR-tags; om zo de margins van het form weg te halen;

dit is niet juist HTML-gebruik, het is beter deze margins te verwijderen mbhv CSS;
code:
1
FORM { margin: 0px; }

De enige visuele editor die niet interpreterend werkt is Dreamweaver, de rest kan je niet als code-safe zien; GoLive is nog erger, evenals de edit-view van HomeSite, FirstPage ken ik niet echt als Visual editor, dacht dat die enkel een direkte preview-knop had.
Jammerre van Dreamweaver is enkel dat hun HTML engine dan weer sterk netscape4-based is en in die zin pre-historisch is, op het punt van een juiste preview is Frontpage weer beter.

[ Voor 18% gewijzigd door RM-rf op 09-05-2003 14:32 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
Frontpage is niet bepaald gratis. Over het algemeen valt de code van frontpage ook wel mee (zolang je niet gaat kopieren uit word of id).

Dat ik via kladblok het allemaal goed krijg weet ik en dat doe ik nu dan ook. Het is alleen erg vervelend, om elke keer diezelfde fout te herstellen. Ik had hoop dat ik auto correctie of id uit kon zetten, maar dat is dus niet het geval. Toch bedankt voor de moeite.

• blueline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:30
ik gebruik zelf ook frontpage en heb ik nog nooit last van gehad, maar misschien in de opties kijken naar iets van automatisch controle html of zo iets. ik zit nu op mijn werk, heb geen frontpage hier. sorry.
ps zal mijn site url niet plaatsen, want dan word hij er toch weer afgehaald. :(
[hidden]
maar als je wil kun je dit wel in mijn profiel vinden.
[/hidden]

[ Voor 13% gewijzigd door blueline op 09-05-2003 14:38 ]

The ones with the greatest power protect those who don't.

Pagina: 1