Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Klacht over Vodafone voicemail reclame

Pagina: 1
Acties:

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Bij Vodadone hebben ze een nieuwe dienst. Op zich niets mis mee, is soms wel handig ook. Maar een of andere dombo daar heeft besloten om reclame voor deze dienst te maken elke keer als je je voicemail belt.

Nog voordat je je voicemails kan horen, hoor je nu "Toets 81 tijdens het uitluisteren van een bericht om de beller direct terug te bellen". Hierdoor duurt het dus irritant lang voordat je je voicemail kan afluisteren. Deze tekst kan niet worden uitgezet en kan ook niet worden geskipped.

Het enige wat je kan doen is de klanten service van Vodafone (117) en vragen of men een officiele klacht kan doorgeven aan degenen die dit hebben besloten.

Vind jij dit dus ook zo irritant? Deponeer dan een officiele klacht.

Richie

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 11:26

Korakal

Up up up!

* Korakal joins:
Voor het beluisteren van de voicemail krijg ik altijd de melding te horen "Toets 81 tijdens het uitluisteren van een bericht om de beller direct terug te bellen". Deze melding neemt onnodig tijd in beslag en is bij veel gebruik van de voicemail uitermate irritant. Graag zou ik willen vragen om dit door te geven aan de afdeling die hiervoor verantwoordelijk is, zodat zij hiervoor een andere oplossing kunnen bedenken. Een vermelding tijdens het menu aan het einde of in de handleiding bij een nieuwe aansluiting lijkt mij meer dan voldoende.
Mvrgr, Mark van der Hurk

Verwijderd

Effe voor de duidelijkheid, moet je de klacht hier deponeren? of bij Vodafone zelf? :?

Dit was het zelfde toe Libertel Vodafone werd, toen is er ook een maand geweest dat je voor je voicemail kon beluisteren een korte reclame hoorde over dat het ging veranderen. OP zich niets mis mee, als je het er niet mee eens bent zet je toch gewoon je voicemail uit. Sorry hoor maar ik snap niet dat er zo'n heibel gemaakt moet worden over de 10 seconden dat je het hoort hooguit.

En als jij heel de dag je voicemail leg te bellen ben je ook niet echt lekker bezig, zet an gewoon de gratis sms of oproep notificatie aan en je wordt om het kwartier gebeld dat er een voicemail is, hoor je de reclame ook niet. ;)

• RichieB
  • Nu online
Als je veel gebelt wordt (zoals ik), ben je veel in gesprek. Je krijgt dan dus ook veel voicemail, die je dan dus ook vaak uit wil horen. Als je 10x op een dag die reclame hoort gaat dat bijzonder irriteren.

De voorgestelde mogelijkheid om je door Vodafone te laten bellen als je voicemail hebt, lost het probleem niet op. Er wordt dan namelijk alleen gemeld dat je een voicemail hebt. Om de voicemail te beluisteren moet je ophangen en 112 bellen.. waardoor je weer de reclame hoort.

• RichieB
  • Nu online
Blijkbaar heeft het klagen gewerkt.. de reclame is weg bij mij. Thanks aan iedereen die bij Vodafone heeft geklaagd.

• Korakal

Korakal

Up up up!

RichieB schreef op 09 mei 2003 @ 17:28:
Blijkbaar heeft het klagen gewerkt.. de reclame is weg bij mij. Thanks aan iedereen die bij Vodafone heeft geklaagd.
g00d, bij mij ook :]
Snelle reactie van Vodafone _O_

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:56

Reptile209

- gers -

RichieB schreef op 09 mei 2003 @ 17:27:
Om de voicemail te beluisteren moet je ophangen en 112 bellen.. waardoor je weer de reclame hoort.
Zullen we dat 121 noemen... :+
"112 alarmcentrale, welke dienst wilt u spreken?
- Met Reptile209, is er nog voicemail voor me?" 8)7
Toch wel raar dat ze dat nummer als voicemailbox genomen hebben.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

@RichieB: je kan overigens in het menu van je voicemail aangeven dat je niet alleen telefonische notificatie wil, maar dat de berichten vervolgens ook meteen worden afgespeeld.

Met deze instelling hoef je dus NIET nog eens 121 te bellen.

• RichieB
  • Nu online
Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 17:34:
@RichieB: je kan overigens in het menu van je voicemail aangeven dat je niet alleen telefonische notificatie wil, maar dat de berichten vervolgens ook meteen worden afgespeeld.

Met deze instelling hoef je dus NIET nog eens 121 te bellen.
Hmmm, dan zal die reclame tekst er ook wel afgespeeld worden denk ik. Ik gebruik SMS notificatie, dus ik ben niet zo op de hoogte van de andere opties.

Bedankt voor de tip!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Ik heb bericht van Vodafone terug gehad n.a.v. mijn klacht per mail:
Geachte heer Van der Hurk,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

De toevoeging van de CallBack optie 81 in de standaard welkomsttekst van de voicemail,wordt voortaan slechts drie dagen per maand ingezet, om te voorkomen dat de toevoeging als storend wordt ervaren.
Deze maand wordt de toevoeging ingezet op 7, 8 en 9 mei. Vanaf juni 2003 zal de toevoeging standaard de eerste drie werkdagen van de maand te horen zijn.

Alleen abonnees krijgen deze tekst te horen bij: bellen naar 121 en spraaknotificatie gevolgd door afspelen berichten. De aangepaste tekst
is: "Welkom bij Vodafone VoiceMail, u heeft X nieuwe berichten. Toets 81 tijdens het uitluisteren van een bericht om de beller direct terug te bellen"

Wij hopen u zo voldoende te heben geinformeerd.

Als u over deze e-mail contact met ons wilt opnemen, vermeld dan het e-mailreferentienummer uit het 'onderwerp'-veld en uw mobiele nummer. U kunt voor vragen ook bellen met onze Klantenservice via het gratis nummer 117 (vanaf Vodafone mobiel) of via 06-54500100 (vanaf een vaste aansluiting). We zijn zeven dagen per week, 24 uur per dag bereikbaar.

Meer informatie vindt u ook op onze website: www.vodafone.nl.

Met vriendelijke groet,

Vodafone Klantenservice
netjes! _O_
Pagina: 1