Ping onmogelijk naar één adres

Pagina: 1
Acties:

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Topicstarter
Bij mijn immer aanwezige drang naar nieuwe Age of Mythology tegenstanders, leek het mij een prima plan om tegen een vriend van mij te gaan spelen. Die woont hier in de buurt.

Ik speel over Direct IP, en dat heb ik met wat andere vrienden na enkele uren proberen / rommelen / kloten aan de praat gekregen, en dat werkt nu prima! Als je eenmaal weet welke poorten je open moet zetten, en dat je OverrideAddress in je link moet zetten, dan is het een piece-of-cake, het werkt :).

Die vriend van mij, die ik maar even F noem, heeft net dus AoM geinstalleerd en probeerde te connecten, maar het werkte niet, natuurlijk niet, want ik had nog niet verteld dat hij die poorten open moest zetten. Dat is nu ook gelukt, hoop ik, want hij heeft een draytek vigor en die kende ik niet, maar volgens mij staat daar alles goed ingesteld.

Het werkte echter nog niet, dat was vreemd. Eerst maar eens proberen te pingen. Pingen is fijn.

code:
1
2
3
4
5
6
Pinging a.b.c.53 with 32 bytes of data:

Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.

Affijn, zie daar het probleem, meneer F heeft een firewall aanstaan, en z'n modem wil me niet kennen. Maar :

code:
1
http://www.dnsstuff.com/tools/ping.ch?ip=a.b.c.53

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Pinging a.b.c.53 [80.126.79.50]:

Ping #1: Got reply from a.b.c.53 in 120ms [TTL=109]
Ping #2: Got reply from a.b.c.53 in 118ms [TTL=109]
Ping #3: Got reply from a.b.c.53 in 125ms [TTL=109]
Ping #4: Got reply from a.b.c.53 in 119ms [TTL=109]

Done pinging a.b.c.53!

Hmmm, het ligt dus niet aan hem iig! Maar ook niet aan mij, want ik kan verder iedereen pingen.

Dus toen heb ik even hippe webchat gedaan, met een medewerker van Xs4all (we zitten allebei bij xs4all), en die had als enige mogelijkheid dat F mij zou blokkeren in zijn firewall. Nou, dat is zeker niet het geval, daar komt nog bij dat F mij ook niet kan pingen, en ik heb zeker niemand geblokt.

Het enige opvallende dat ik kan bedenken, is dat onze ip-adressen zeer veel op elkaar lijken:
code:
1
2
a.b.c.50
a.b.c.53

a, b en c zijn hetzelfde.

Heeft er iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?

Verwijderd

zonealarm ? of een andere firewall die dat blokt ? XP ?

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 13:23:
zonealarm ? of een andere firewall die dat blokt ? XP ?
Euhh, ik heb zelf geen firewall lopen, dus hij zou mij probleemloos moeten kunnen pingen.

Verder kan iedereen mij ook pingen.

• bibroni
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2024
Wat zie je op beide eindstations als je een tracert a.b.c.50 en .53 doet in een command windowtje? Verder misschien even handig om te kijken wat het subnet mask is op allebij de compu's/ routers (dat is dus dat 255.255.255.0 ofzo dat op het ethernet segment van zijn router zou kunnen staan). Als dat verkeerd staat zeg je dat jou IP adress op zijn ethernet segment te vinden is en gaat het niet werken.

There's no point in being grown up if you can't be childish sometimes.

Verwijderd

jouw subnetmask? adsl? sipspoof?

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-12 08:58

we_are_borg

You will Comply

Aangezien dat jullie in de zelfde range zitten kan het zijn dat xs4all een blokkade heb neergezet zodat jullie niet elkaars gegevens zomaar kan zien. Denk aan een share in XP, 9x enz. Misschien dat dit de oplossing is. Het zip filtje is het gemakkelijkste wat je kan doen jij moet F zijn ip adres invoeren en Fmoet jouw Ip invoeren daarna moet het werken.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Verwijderd

Je kan wel een poort open zetten op je firewall/router om te gamen, maar als deze staat ingesteld om ICMP pakketjes te droppen, dan krijg je nooit antwoord op een ping...

• bkor
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Volgens mij heb jij de firewall draaien. Ik kan jou niet pingen (.50), maar die vriend wel (.53). Kan je wel vanaf je machine pingen naar bv ping.xs4all.nl?

PS: Waarom probeer je trouwens je IP adres steeds te verbergen? Met ipadres is het veel makkelijker om achter de oorzaak te komen. Als je het toch wilt verbergen, haal dan in het 3e code gedeelte dat IP adres weg.

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Topicstarter
kalyndra schreef op 09 May 2003 @ 13:31:
Wat zie je op beide eindstations als je een tracert a.b.c.50 en .53 doet in een command windowtje? Verder misschien even handig om te kijken wat het subnet mask is op allebij de compu's/ routers (dat is dus dat 255.255.255.0 ofzo dat op het ethernet segment van zijn router zou kunnen staan). Als dat verkeerd staat zeg je dat jou IP adress op zijn ethernet segment te vinden is en gaat het niet werken.
Als ik tracert krijg ik dit :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Tracing route to a80-126-79-53.adsl.xs4all.nl [80.126.79.53]
over a maximum of 30 hops:

1     *        *        *     Request timed out.
  2     *        *        *     Request timed out.
  3     *        *        *     Request timed out.
  4     *        *        *     Request timed out.
  5     *        *        *     Request timed out.
  enz....

Mijn subnetmask is hier 255.0.0.0, is dat niet goed? Ik kan nu even niet bij hem kijken
Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 13:32:
jouw subnetmask? adsl? sipspoof?
Subnetmask = 255.0.0.0
Ik heb Xs4all basic, en ik doe idd aan sipspoofing, dat werkt verder ook goed geloof ik, en F heeft ook Xs4all basic, maar hij zit achter een NAT (Die draytek vigor)
we_are_borg schreef op 09 May 2003 @ 13:35:
Aangezien dat jullie in de zelfde range zitten kan het zijn dat xs4all een blokkade heb neergezet zodat jullie niet elkaars gegevens zomaar kan zien. Denk aan een share in XP, 9x enz. Misschien dat dit de oplossing is. Het zip filtje is het gemakkelijkste wat je kan doen jij moet F zijn ip adres invoeren en Fmoet jouw Ip invoeren daarna moet het werken.
Dat zal ik eens proberen! Het zou idd wel die oorzaak kunnen hebben, dat klinkt mij logisch in de oren.
Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 13:36:
Je kan wel een poort open zetten op je firewall/router om te gamen, maar als deze staat ingesteld om ICMP pakketjes te droppen, dan krijg je nooit antwoord op een ping...
Wat is ICMP? Zo, weer wat geleerd :). Anderen kunnen F wel pingen, en mij ook, dus dat kan het probleem niet zijn, lijkt mij zo :)
bkor schreef op 09 May 2003 @ 14:05:
Volgens mij heb jij de firewall draaien. Ik kan jou niet pingen (.50), maar die vriend wel (.53). Kan je wel vanaf je machine pingen naar bv ping.xs4all.nl?
Hehe, dat klopt, ik sipspoof namelijk, dus als mijn PC uitstaat, dan krijg je idd geen ping responses terug, en ik was net even weg :). Ik kan verder gewoon alles pingen, en iedereen kan mij pingen :).
PS: Waarom probeer je trouwens je IP adres steeds te verbergen? Met ipadres is het veel makkelijker om achter de oorzaak te komen.
Tja, het leek mij niet echt relevant wat nu precies mijn ip is :)
Als je het toch wilt verbergen, haal dan in het 3e code gedeelte dat IP adres weg.
:X Ik had er al zóveel weggehaald :P, nou, laat nu maar staan :). eamelink.xs4all.nl voor overige ping liefhebbers :)
Pagina: 1