[DHTML Drag&Drop] Drag cursor veranderen?

Pagina: 1
Acties:

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025
Ik ben hier @ work bezig met een Patchkast Management Systeem, waarmee je je patchkasten kunt beheren (zien welke patches waarheen gaan)

Nu heb ik gisteravond Drag & Drop support ingebouwd, wat wil zeggen dat je een TD kan draggen naar een andere TD, en het onDrop event daar wat dingen kan uitvoeren. Dit is erg leuk, aangezien het straks ook via meerdere browser windows gaat werken, waardoor je bijv. patches van de ene naar de andere kast kan draggen :D

Mocht je je afvragen waar ik het allemaal over heb: :? klik hier voor m'n versie van gisteravond.

Nu het feitelijke probleem:
Ik wil bij een ondragenter de cursor veranderen naar m'n eigen icoontje, en ondrop de cursoor weer terugveranderen.

Ik heb hier een aantal dingen voor geprobeerd (simpele this.style.cursor=), maar het beste effect wat ik bereikt heb is een cursor die elke milliseconde verandert.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft en mij een voorbeeld kan geven? Google en de search zijn niet erg liev voor me namelijk.

Stop uploading passwords to Github!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Zomaar een brainwave, maar werkt het niet als je de "this.style.cursor=" aan je onMouseDown koppelt..? :?

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:23

crisp

Devver

Pixelated

Misschien de muiscursor tijdelijk voor je hele body wijzigen:

document.body.style.cursor = 'move';

[ Voor 12% gewijzigd door crisp op 09-05-2003 13:23 ]

Intentionally left blank

• SchizoDuckie
OkkE schreef op 09 May 2003 @ 13:14:
Zomaar een brainwave, maar werkt het niet als je de "this.style.cursor=" aan je onMouseDown koppelt..? :?
Dan wordt ie onmousedown wel veranderd, maar zodra je begint te slepen ben je weer bezig met de drag, en dan krijg je je drag cursor weer.
crisp schreef op 09 May 2003 @ 13:22:
Misschien de muiscursor tijdelijk voor je hele body wijzigen:

document.body.style.cursor = 'move';
Getest: ook geen resultaat :{

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

misschien niet helemaal de reactie die je verwachtte maar dit is nu net juist een toepassing waar Flash (MX) perfect voor is, ik heb ff in je voorbeeld getest, en het is nu continue pagina-refresh-update cycle...dus misschien is het interesant daar eens naar te gaan kijken :)

"You're only as good, as what you did last week."

• SchizoDuckie
oh,when? schreef op 09 mei 2003 @ 15:12:
misschien niet helemaal de reactie die je verwachtte maar dit is nu net juist een toepassing waar Flash (MX) perfect voor is, ik heb ff in je voorbeeld getest, en het is nu continue pagina-refresh-update cycle...dus misschien is het interesant daar eens naar te gaan kijken :)
Sorry, echt totaal niet. Ik heb dit systeem in gewoon DHTML + PHP + MYSQL gebouwd, dat voldoet PERFECT. Ik ga écht niet om een simpel cursortje dat hele ding omkloppen naar flash :D
En dan nog. ik kan helemaal geen flash 8)7

Toch bedankt voor je tip :)

Verwijderd

geen verstand van...
maar met google kwam ik dit tegen, kan je vast gebruiken:
http://www.walterzorn.com/dragdrop/dragdrop_e.htm

• SchizoDuckie
Verwijderd schreef op 09 mei 2003 @ 16:15:
geen verstand van...
maar met google kwam ik dit tegen, kan je vast gebruiken:
http://www.walterzorn.com/dragdrop/dragdrop_e.htm
Nope helaas. Dit is een x-browser drag&drop lib die helemaal met div's en veel te veel bloated code werkt om te doen alsof hij drag&drop ondersteunt..

Mijn code werkt met 20 regels zeg maar, en dit is een script van > 1500 regels (36kb) :o

[ Voor 4% gewijzigd door SchizoDuckie op 09-05-2003 16:50 ]

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Papa Eend schreef op 09 May 2003 @ 15:54:
[...]

Sorry, echt totaal niet. Ik heb dit systeem in gewoon DHTML + PHP + MYSQL gebouwd, dat voldoet PERFECT. Ik ga écht niet om een simpel cursortje dat hele ding omkloppen naar flash :D
En dan nog. ik kan helemaal geen flash 8)7

Toch bedankt voor je tip :)
en hoeveel uur was je hieraan kwijt? :)

"You're only as good, as what you did last week."

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Denk dat het niet zoveel uitmaakt.. Ik zou zoiets ook 10x sneller kunnen maken in DHTML als in Flash ;)

Tis maar net wat je kan.. Al zou ik het in Flash kunnen, dan zou voor deze situatie mijn voorkeur nog steeds uitgaan naar DHTML eerlijk gezegd...

[ Voor 42% gewijzigd door Bosmonster op 09-05-2003 17:18 ]

• SchizoDuckie
oh,when? schreef op 09 May 2003 @ 16:58:
[...]

en hoeveel uur was je hieraan kwijt? :)
Ik denk dat ik hier nu in totaal zo'n 20 uur aan bezig geweest ben..
(da's inclusief testen, research, db design, etc.)

Nu nog vullen :| :P

edit:
de up-to-date versie staat inmiddels online :)

[ Voor 29% gewijzigd door SchizoDuckie op 09-05-2003 19:54 ]

• SchizoDuckie
ik heb zojuist hier een stukje gevonden over de drag&drop cursor. Je kan dus alleen de 3 default ingebouwde types gebruiken.

Jammer maar helaas :)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Je kunt er wel zelf tijdelijk een image aan koppelen natuurlijk. Gewoon een plaatje van een stekkertje ofzo ff met je cursor meebewegen.
Pagina: 1