Ik heb bij gebruikers SC geinstalleerd, waardoor zij kunnen inloggen via VPN op het bedrijfsnetwerk. We kunnen ook vanuit het bedrijfsnetwerk de SC machine bereiken.
Nu wil ik vanuit een SC machine (bij mij thuis) een SC machine (van een klant) bereiken -> uiteraard in hetzelfde subnet/domein.
Ik krijg dit niet werkend, terwijl ik naar mijns inzien de rulebase toch goed ingesteld heb, nl.
Ik krijg helemaal geen connectie met de andere SC client.
Pingen, Tracen, etc werken allemaal niet.
Vergeet ik iets of werkt het gewoon niet?
[edit]
Software:
- CheckPoint SecurePlatform NG FP3 Hotfix-2
- SecureClient NG FP3 Build 53515
Nu wil ik vanuit een SC machine (bij mij thuis) een SC machine (van een klant) bereiken -> uiteraard in hetzelfde subnet/domein.
Ik krijg dit niet werkend, terwijl ik naar mijns inzien de rulebase toch goed ingesteld heb, nl.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| (rulebase is niet compleet, maar geeft een indicatie) Outbound--------------------------------------------- Desktop Destination Service Action VPN_User LAN_VPN Any Encrypt Inbound----------------------------------------------- Source Desktop Service Action LAN_VPN VPN_User Any Encrypt Security------------------------------------------------ Source Destination If Via Service Action VPN_User LAN_VPN RemoteAccess Any Accept |
Ik krijg helemaal geen connectie met de andere SC client.
Pingen, Tracen, etc werken allemaal niet.
Vergeet ik iets of werkt het gewoon niet?
[edit]
Software:
- CheckPoint SecurePlatform NG FP3 Hotfix-2
- SecureClient NG FP3 Build 53515
[ Voor 5% gewijzigd door cenix op 09-05-2003 13:44 ]