MSI KT3 Ultra2-R met Samsung PC2700 --> Problemen?

Pagina: 1
Acties:

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hoi medetweakers,

Sinds eergisteren heb ik m'n geheugen (256mb pc2700 OEM) uitgebreidt met twee reepjes Samsung 256mb PC2700.
Sindsdien zijn er allemaal problemen ontstaan.
Ik had de Samsung reepjes maar in de eerste twee banken geplaatst en het OEM reepje in de laatste bank.
In games ontstonden zéér lage FPS, ook na het updaten van de NVidia Detonator.
Verder viel het systeem om de zoveel tijd zonder reden uit (zowel als het geheugen stressed was als idle).
De timings heb ik toen maar zo laag mogelijk gezet (2,5 - 3 - 3) en memtest86 14uur laten draaien: 0 errors.

Toch bleef het probleem.
Vervolgens de reepjes apart genomen en alle timings erop laten lopen die mogelijk zijn. Ook de reepjes in verschillende banken geplaatst, en (bij meerdere reepjes) een verschillende volgorde geprobeert. Maar Windows wilde niet meer booten op een gegeven moment, ook niet als de timings 't laagste stonden. Linux overigens wel. Hij gaaf aan dat hij een bestand niet kon vinden, maar gaf daarachter alleen een directory aan. :?
Toen maar Windows XP er opnieuw opgezet (met een image) en toen werkte alles weer.

M'n hdd (Maxtor DiamondMax 9 Plus, 120GB 7200rpm liquid) is ook gloednieuw, dus daar zal het niet aan liggen.
Vannacht heb ik de pc aan laten staan met 3 keer " Lekkere (jonge? :9) meiden topic deel ?? ", wat nogal wat geheugen vreet.
Vanmorgen stond ie gewoon nog netjes aan, zonder ook maar één keer gereboot te hebben.
Maar na een half uurtje werken was het weer zo ver: een spontane reboot. :{

Samengevat heb ik dus dit geprobeerd:
• Reepjes in een verschillende volgorde
• Reepjes apart
• Memtest86
• Verschillende timings op de reepjes apart
• Verschillende timings op de reepjes tegelijk

Overigens waren de lage FPS in games vandaag wel weg :?

Om een lang verhaal kort te maken;
Zijn er problemen bekend met een MSI KT3 Ultra2-R en Samsung PC2700 geheugen? :?
Zou het aan iets anders kunnen liggen? :?

Ik heb de search gebruikt en ik vond alleen posts die lekaar (offtopic) tegenspraken.

M'n systemspecs:
• AMD Athon XP 1600+
• MSI KT3 Ultra2-R
• Maxtor DiamondMax 9 Plus, 120GB 7200rpm liquid
• Enermax 431W
• 2x Samsung 256MB DDR PC2700
• 1x OEM 256MB DDR PC2700

Voor de rest van m'n specs, zie m'n sig :)

T.net gallery | V&A ads

Verwijderd

kijk, zo willen ze het hier graag dat er een vraag gesteld wordt! _/-\o_
alleen jammer dat ik je niet kan helpen... ;)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Wat ik ff zo snel kan bedenken:

- BIOS update, voor ondersteuning van dat geheugen?
- Andere vidkaart, je weet maar nooit ;)
- Alles in het BIOS op Auto zetten, en alleen 1 reepje van die Samsung in bank 1 doen.

Overigens laagste timings zijn juist 'strak', dus het kan zijn dat je geheugen daar moeite mee heeft ;). Probeer voor failsafe 3-3-3-6 o.i.d. :)

Het kan zijn dat je mobo het geheugen simpelweg niet aan kan, maar dat lijkt me sterk, want die KT3 Ultra2-R is nog niet zo oud? :)

LinkedIn
Instagram

• Zegato
  • Niet online
ReemF schreef op 09 mei 2003 @ 12:43:
Wat ik ff zo snel kan bedenken:

- BIOS update, voor ondersteuning van dat geheugen?
- Andere vidkaart, je weet maar nooit ;)
- Alles in het BIOS op Auto zetten, en alleen 1 reepje van die Samsung in bank 1 doen.
De nieuwste bios staat erop :)
Alles wat met geheugen te maken heeft staat op auto en ook de FSB en zo.
Overigens laagste timings zijn juist 'strak', dus het kan zijn dat je geheugen daar moeite mee heeft ;). Probeer voor failsafe 3-3-3-6 o.i.d. :)
Met de "laagste timings" bedoel ik natuurlijk de minst strakke timings ;)
Het kan zijn dat je mobo het geheugen simpelweg niet aan kan, maar dat lijkt me sterk, want die KT3 Ultra2-R is nog niet zo oud? :)
Dat leek me ook al vreemd...

T.net gallery | V&A ads

• Zegato
  • Niet online
*kick* :)

T.net gallery | V&A ads

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:00

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Vreemde zaak. :/

Ik heb zelf een MSI KT-3 Ultra 2 mobo (bijna dezelfde die jij hebt), met aan boord 2x256 OEM en 1x 512 Dane Elec PC2700 geheugen. Draait hier als een speer zonder vastlopers etc.
Originele BIOS staat er nog gewoon op. (If it ain't broke, don't fix it). ;) Mijn BIOS datum (volgens Sandra) is 04/02/01, is dus reeds een oudje. Mem staat hier op CAS 2,5.

Ik vind het maar vaag, kun je niet van iemand anders een mem reepje van een ander merk lenen :? Ik zou het anders ook niet weten vrees ik :|

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Laat ik nou vorig jaar een bevestiging van msi nederland hebben gehad dat er met dit bord problemen zijn met geheugen!
En dan vooral met Samsung geheugen. Dat is de reden dat ik mijn bordje geruild heb.

Verwijderd

Geeft hij tijdens het spelen wel eens een Dump error aan? zoja dan is netzo als bij mij je Mobo kapot.
Ik heb dat probleem namelijk ook gehad, k heb nu een shuttle Mobo en dat werkt als een tiet! :)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2003 10:19 . Reden: Was wat vergeten ]

• Zegato
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 May 2003 @ 07:41:
Laat ik nou vorig jaar een bevestiging van msi nederland hebben gehad dat er met dit bord problemen zijn met geheugen!
En dan vooral met Samsung geheugen. Dat is de reden dat ik mijn bordje geruild heb.
Het bord is van 11-12-2002. Zijn er dan bepaalde garantiebepalingen dat ik het moederbord kan ruilen?
En hoe krijg ik (want de winkel waar ik het gekocht heb zal me nooit geloven als ik zeg dat dat bij de productie al fout is) zo'n bevestiging van MSI om mijn klacht te ondersteunen?

T.net gallery | V&A ads

• Zegato
  • Niet online
Ik heb de Consumentenbond om juridisch advies gevraagd.
Men heeft mij namelijk een product (die MSI KT3 Ultra2-R) verkocht dat later niet aan de aangegeven productspecificaties voldoet.
De Consumentenbond zei dat de winkel me een vervangend product of het aankoopbedrag moet teruggeven.

Ik ben met m'n MSI moederbord naar de betreffende winkel geweest.
Daar heb ik een hele discussie gehad, maar men wou iig niet het moederbord ruilen óf het geld terug geven. Wel wou hij het moederbord testen met Transcend geheugen wat zij daar hadden (Transcend geheugen heeft ook Samsungchips erop).

Dat is toch wel erg vreemd....
Het is hetzelfde als ik een mobo koop waarop ik een Athlon XP t/m Barton en een Duron kan plaatsen.
Na de aankoop doe ik dan m'n Duron die ik nog had erop prikken, wat perfect werkt.
Een paar maanden later doe ik er dan een Athlon XP met Barton-core op prikken wat totaal niet blijkt te werken. En dan als winkelier aanbieden om met een Palomino-core Athlon XP het moederbord te testen en evt terug te sturen naar de fabrikant (MSI).

Dat is toch een ram scheve oplossing? :/

T.net gallery | V&A ads

Pagina: 1