Hoi medetweakers,
Sinds eergisteren heb ik m'n geheugen (256mb pc2700 OEM) uitgebreidt met twee reepjes Samsung 256mb PC2700.
Sindsdien zijn er allemaal problemen ontstaan.
Ik had de Samsung reepjes maar in de eerste twee banken geplaatst en het OEM reepje in de laatste bank.
In games ontstonden zéér lage FPS, ook na het updaten van de NVidia Detonator.
Verder viel het systeem om de zoveel tijd zonder reden uit (zowel als het geheugen stressed was als idle).
De timings heb ik toen maar zo laag mogelijk gezet (2,5 - 3 - 3) en memtest86 14uur laten draaien: 0 errors.
Toch bleef het probleem.
Vervolgens de reepjes apart genomen en alle timings erop laten lopen die mogelijk zijn. Ook de reepjes in verschillende banken geplaatst, en (bij meerdere reepjes) een verschillende volgorde geprobeert. Maar Windows wilde niet meer booten op een gegeven moment, ook niet als de timings 't laagste stonden. Linux overigens wel. Hij gaaf aan dat hij een bestand niet kon vinden, maar gaf daarachter alleen een directory aan.
Toen maar Windows XP er opnieuw opgezet (met een image) en toen werkte alles weer.
M'n hdd (Maxtor DiamondMax 9 Plus, 120GB 7200rpm liquid) is ook gloednieuw, dus daar zal het niet aan liggen.
Vannacht heb ik de pc aan laten staan met 3 keer " Lekkere (jonge? :9) meiden topic deel ?? ", wat nogal wat geheugen vreet.
Vanmorgen stond ie gewoon nog netjes aan, zonder ook maar één keer gereboot te hebben.
Maar na een half uurtje werken was het weer zo ver: een spontane reboot.
Samengevat heb ik dus dit geprobeerd:
• Reepjes in een verschillende volgorde
• Reepjes apart
• Memtest86
• Verschillende timings op de reepjes apart
• Verschillende timings op de reepjes tegelijk
Overigens waren de lage FPS in games vandaag wel weg
Om een lang verhaal kort te maken;
Zijn er problemen bekend met een MSI KT3 Ultra2-R en Samsung PC2700 geheugen?
Zou het aan iets anders kunnen liggen?
Ik heb de search gebruikt en ik vond alleen posts die lekaar (offtopic) tegenspraken.
M'n systemspecs:
• AMD Athon XP 1600+
• MSI KT3 Ultra2-R
• Maxtor DiamondMax 9 Plus, 120GB 7200rpm liquid
• Enermax 431W
• 2x Samsung 256MB DDR PC2700
• 1x OEM 256MB DDR PC2700
Voor de rest van m'n specs, zie m'n sig
Sinds eergisteren heb ik m'n geheugen (256mb pc2700 OEM) uitgebreidt met twee reepjes Samsung 256mb PC2700.
Sindsdien zijn er allemaal problemen ontstaan.
Ik had de Samsung reepjes maar in de eerste twee banken geplaatst en het OEM reepje in de laatste bank.
In games ontstonden zéér lage FPS, ook na het updaten van de NVidia Detonator.
Verder viel het systeem om de zoveel tijd zonder reden uit (zowel als het geheugen stressed was als idle).
De timings heb ik toen maar zo laag mogelijk gezet (2,5 - 3 - 3) en memtest86 14uur laten draaien: 0 errors.
Toch bleef het probleem.
Vervolgens de reepjes apart genomen en alle timings erop laten lopen die mogelijk zijn. Ook de reepjes in verschillende banken geplaatst, en (bij meerdere reepjes) een verschillende volgorde geprobeert. Maar Windows wilde niet meer booten op een gegeven moment, ook niet als de timings 't laagste stonden. Linux overigens wel. Hij gaaf aan dat hij een bestand niet kon vinden, maar gaf daarachter alleen een directory aan.
Toen maar Windows XP er opnieuw opgezet (met een image) en toen werkte alles weer.
M'n hdd (Maxtor DiamondMax 9 Plus, 120GB 7200rpm liquid) is ook gloednieuw, dus daar zal het niet aan liggen.
Vannacht heb ik de pc aan laten staan met 3 keer " Lekkere (jonge? :9) meiden topic deel ?? ", wat nogal wat geheugen vreet.
Vanmorgen stond ie gewoon nog netjes aan, zonder ook maar één keer gereboot te hebben.
Maar na een half uurtje werken was het weer zo ver: een spontane reboot.
Samengevat heb ik dus dit geprobeerd:
• Reepjes in een verschillende volgorde
• Reepjes apart
• Memtest86
• Verschillende timings op de reepjes apart
• Verschillende timings op de reepjes tegelijk
Overigens waren de lage FPS in games vandaag wel weg
Om een lang verhaal kort te maken;
Zijn er problemen bekend met een MSI KT3 Ultra2-R en Samsung PC2700 geheugen?
Zou het aan iets anders kunnen liggen?
Ik heb de search gebruikt en ik vond alleen posts die lekaar (offtopic) tegenspraken.
M'n systemspecs:
• AMD Athon XP 1600+
• MSI KT3 Ultra2-R
• Maxtor DiamondMax 9 Plus, 120GB 7200rpm liquid
• Enermax 431W
• 2x Samsung 256MB DDR PC2700
• 1x OEM 256MB DDR PC2700
Voor de rest van m'n specs, zie m'n sig