Toon posts:

USB problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte heren en dames,

Ik heb een probleem met de USB poorten van een moederbord. Het systeem loopt vast wanneer ik een bijvoorbeeld een USB pendrive op de computer aansluit. Het OS is windows XP. Het gekke is dat wanneer ik de USB pendrive al van te voren in de computer heb gestoken en opnieuw opstart, hij de USB pendrive gewoon detecteert. Het moederbord is van het merk Saturn en type ms6309 v 1.1. De chipset is afkomstig van VIA. Ik heb de Bios inmiddels geupdate, maar dit had geen effect. Hebben jullie misschien een verklaring voor dit probleem.

Alvast bedankt.

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 09:47

Cis

Heb je het alleen met de USB Pendrive of ook met muizen, webcams e.d.?
Heb je het al met Windows 98 of ME geprobeerd. En heb je de standaarddrivers van je moederbord al geinstalleerd...? Just some questions :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-08 11:56

Frostbite

🤦🏻‍♂️

misschien zijn de usb poorten defect. Ik zou het moederbord omruilen.
Of XP opnieuw installeren.

🎮 Steam
💻AMD 9800X3D
📱 Samsung Galaxy S25+

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Zijn het de op het mainboard geintegreerde USB poorten, of zijn het met de kast meegeleverde poorten? Indien het laatste het verhaal is, hoe zijn de USB poorten aangesloten?
Vaak zitten er van die leuke blokjes op, om alles in 1 keer goed er op te zetten, alleen werken die helaas bijna nooit, omdat de lay-out van de connectoren van USB poorten per mainbord vaak verschilt. Het beste is dan om die connectoren even los te halen, en ze volgens de specificaties van het mainboard met de losse connectoren die meestal ook aan het snoer van de kast zitten, te configgen. Wel een beetje een priegelwerkje, maar desalniettemin het beste.

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 09:47

Cis

Sc0rPi0N schreef op 09 May 2003 @ 12:13:
misschien zijn de usb poorten defect. Ik zou het moederbord omruilen.
Lijkt me niet, als hij zegt dat alles gewoon werkt wanneer hij alvorens de pc aan te zetten, de pendrive al heeft aangesloten :? :?

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Verwijderd

hoeveel apparaten zitten op het irq van je usb controller?

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-08 13:24
Volgens my is het gewoon een MSI board aan het type nummer te zien, het zal wel een budget merk van ze zijn net als Asrock van Asus. En zeker aangezien MSI boarden ook als OEM met de naam Medion in Aldi pc'tje worden geplaatst ;)

Correct me if I'm wrong :X

Is dit hem toevallig :? http://www.msi.com.tw/pro...php?UID=124&MODEL=MS-6309

[ Voor 21% gewijzigd door XoReP op 09-05-2003 12:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er is niets op de overige USB poorten aangesloten. De pendrive stop ik er in enkel om te testen of het weer vast loopy

Verwijderd

Wat voor USB poort? Die rechtstreeks op het mobo, of een losse van de case. Ik heb weleens gehad dat ik de ground niet moest connecten (zelfde probleem), dan werkt het wel :S.

Verwijderd

Topicstarter
Beide hebben problemen, zowel direct op het mobo als een losse stukjes die verbonden is met het mobo.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:03
Lijkt me dat het dan een software probleem is. Simpelst is waarschijnlijk gewoon windows er ff opnieuw erop zetten, of in ieder geval de USB drivers :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Pagina: 1