Toon posts:

[Win2k] Forceren 't geheugen te gebruiken *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb binnekort 1 gig geheugen, en nou weet ik dat je door wat klooten in je register windows 2000 kan forcen alleen het geheugen te gebruiken, en geen swapfile. Je kan natuurlijk gewoon geen swapfile instellen, maar ik heb begrepen dat dat instellen in 't register beter werkt.
Alleen hoe moet dat precies?

Ik heb al gezocht op forceren geheugen te gebruiken, geheugengebruik forceren en allemaal van dat soort dingen, maar ik heb niets gevonden...

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Performance
Disable paging of NT executive - disable kernel Reg Key: HKLM\System\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management\DisablePagingExecutive
Procedure: registry value from 0 to 1, (making sure it's not in hex but decimal); (you should have at least 128 megs of RAM to do this)

Result van een of andere gegooglde page :)

edit: weet niet of dit ook voor 2k geldt, maar probeer het maar :)

edit2: da's alleen de kernel swap meuk, forget it, ben nog niet wakker :+
ik kan je wel aanraden met wat engelse termen te gaan zoeken in google. Dat levert meestal veel meer op :)

[ Voor 34% gewijzigd door WhizzCat op 09-05-2003 12:12 ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 17:08

Shunt

Boe

http://search.gathering.t...5D=&data%5Bsearch%5D=Zoek volgens mij kom je daar al heel ver mee ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Daar staat zo te zien vooral over of het swap wel zin heeft, en ik wil dus weten hoe je totaal alles vanuit je geheugen kan draaien...

WhizzCat, zou je mij het adres van die pagina eens kunnen geven anders? :D

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 12:16 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Misschien heb je iets aan mijn topic:

[Win2k] RAM gebruik optimaliseren
In dat topic kreeg ik een tip over een registry-edit jah, dus zoek daar ff op. Het heeft wel effect want er wordt veel minder geswapped en veel meer naar je geheugen gegooid :)

edit: overigens is dit meer een WOS topic, move misschien? ;)

edit2: ik lees nu dat je je swap helemaal wil uitschakelen in win2k, volgens mij is dat niet meer mogelijk zonder flinke problemen vanaf win2k. Echter, het minimaliseren van het gebruik van de swap is dus wel mogelijk, zie de link die ik hierboven zette :)

[ Voor 36% gewijzigd door Remy op 09-05-2003 13:18 ]

LinkedIn
Instagram

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:15
Hoewel geheugengerelateerd toch een WOS'ertje. Het gaat hier om de softe kant van het verhaal namelijk. PMG -> WOS :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

En in WOS zien we voor de duidelijkheid graag het OS in de titel dus ik voeg het even toe, zie ook Windows Operated Systems - Policy :)

(Verder niets toe te voegen :o )

[ Voor 10% gewijzigd door F_J_K op 09-05-2003 20:37 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Thnx ReemF, ik ga 't direct proberen als ik over 'n paar dagen m'n geheugen binnen krijg :D
Pagina: 1