Toon posts:

ASP.NET onder Linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb nu bijna een half jaar ervaring in het ontwikkelen in .NET.
Nu ben ik er zeer over te spreken, vooral in de snelheid en eenvoudigheid van het maken van een ASP.NET applicatie.

Alleen nu mijn probleempje:
Ik host al geruimte tijd een aantal pagina's. Hiervoor heb ik een Linux server draaien.
Dat werkt allemaal goed. Maar nu wil ik misschien in ontwikkelen in ASP.NET, maar het is nog niet interressant om er een Windows server bij te zetten of een shared windows account erbij te nemen.

Nu zijn er wel een aantal "projecten" voor Linux om .NET applicaties te draaien.

Ik heb ff geken naar go-mono.

Nu wilde ik weten of er meer mensen ervaring hebben met het hosten van een ASP.NET applicatie onder Linux.
Hierbij wil ik graag weten of je gewoon kan ontwikkelen in Windows en deployen in Linux. Dus of ik daarbij gewoon de DLL's kan gebruiken als "Code behind" files enzo.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

I&T -> NOS

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

In principe moet dat gaan kunnen met door jou al genoemde Mono, maar voorlopig zou ik dat vooral als testomgeving gebruiken, voor productie lijkt het me niet stabiel genoeg.

• Freak_NL
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-04 09:49
Mono is goed op weg om de .NET omgeving voor Linux te worden. Mono 0.24 is net uit en ook op het gebied van ASP.NET vorderen de zaken gestaag. Stabiliteit is niet het probleem, compleetheid wel. Nog lang niet alle basisklassen zijn geimplementeerd, hoewel je al volwaardige desktopapplicaties kan maken.

Kijk ook even op Gotmono, daar staan ook een aantal ASP.NET topics. Codebheind schijnt al mogelijk te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, heeft iemand misschien er ook al ervaring mee?

Ik wel nl ook niet dat het nog wat resources van de server gaat trekken enzo...

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-04 09:52

Niek

f.k.a. The_Surfer

Ik denk dat dit is wat je zoekt: http://www.apacheworld.org/modmono/
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar laat hier even weten als het lukt :)

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Pagina: 1