Toon posts:

[delphi6] beelscherm resolutie aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

ik ben bezig met een programmaatje, en dat programma moet je beeldscherm instellen op 1024x768. Beschikt Delphi over functies om dit te realiseren? Ik heb de search gebruikt, maar daar kwam niets bruikbaars uit.

Alvast bedankt.

• SWfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Weet niet of er speciale Delphi functies voor zijn, maar er is wel een Windows call die dat kan doen: ChangeDisplaySettings. Daar is vast wel wat over op te snorren in docs...

[ Voor 3% gewijzigd door SWfreak op 09-05-2003 11:49 ]

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik vind 't maar vreselijk vies wat jij wilt. Zet 't progje na gebruik alles weer goed? Wat zou er gebeuren met mijn 14" VGA die alleen maar 640x480@60Hz kan?

Programma's horen 2 (vast wel meer ;) ) dingen NIET te doen, en dat is:
  • Resolutie aanpassen
  • Window-grootte en locatie aanpassen

Siditamentis astuentis pactum.

• SWfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Varienaja: hoe speel jij dan spelletjes??? Die veranderen altijd de resolutie.
Gelukkig kan ChangeDisplaySettings alleen maar de display mode veranderen naar een modus die ondersteunt wordt door Windows en als Window een beetje slim is, zal ie op jou 14" een fout geven als ie naar 1024x768 geschakeld wordt...

[ Voor 15% gewijzigd door SWfreak op 09-05-2003 12:15 ]

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

SWfreak schreef op 09 May 2003 @ 12:14:
Varienaja: hoe speel jij dan spelletjes??? Die veranderen altijd de resolutie.
Patience knoeit niet met mijn scherm. Maar Starcraft wel inderdaad. Een spel mag met de resolutie klooien, omdat je daarmee toch niet aan het multitasken bent. Ik zou niet blij zijn als Word ofzo zichzelf fullscreen zou presenteren.

Ben je een spel aan het maken dan?
Gelukkig kan ChangeDisplaySettings alleen maar de display mode veranderen naar een modus die ondersteunt wordt door Windows
OK.

Siditamentis astuentis pactum.

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:25

Tomatoman

Fulltime prutser

Er zijn maar drie soorten programma's die met de schermresolutie mogen klooien en dat zijn allemaal toepassingen die fullscreen werken en de taakbalk verbergen:
  • screensavers;
  • beeldvullende presentatieprogramma's zoals Powerpoint;
  • programma's die DirectDraw gebruiken (normaliter games).
Alle andere programma's horen niet aan de resolutie-instellingen te komen. Doen ze dat wel, dan zit er een flinke fout in hun ontwerp.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Pagina: 1