Toon posts:

[NAV2k3] Scant geen mailtjes en autoprotect werkt niet *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Norton Antivirus was geinstalleerd op XP en deed het prima.
Met Ad Aware heb ik NewDotnet files weggehaald en daarna problemen gekregen met de internetverbinding.
Vervolgens heb ik XP opnieuw geinstalleerd.
Daarna Norton Antivirus 2003 er opnieuw opgezet.
Maar wat ik ook probeer, de email wordt niet meer gescand en de autoprotectfunktie is niet meer in te schakelen.
Alle informatie op de site van Symantic heb ik doorgewerkt en uitgeprobeert voor zover dat op mij van toepassing was.
Niets helpt.
Kan iemand mij helpen?

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

Newdotnetxx.dll. Klinkt als kazaa...
De dll verziekt je internetinstellingen.

Hele verbinding wegdonderen en opnieuw aanmaken wil nog wel eens helpen.
Anders herinstallatie of reparatie.
Herinstallatie werkt trouwens het beste.....

We have just one world, but we live in different ones...

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:17

Sherlock

No Shit

Topic verhuist naar mijn bookmarks, ik heb ongeveer hetzelfde probleem met NAV2003, behalve dan dat emailscanning wel aan te zetten was. Na het opstarten kreeg ik een melding dat de driver niet geladen kon worden :?

OS = Windows 2000 Pro.

* Sherlock heeft nu weer NAV2002 geinstalleerd, werkt prima

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Verwijderd

En vergeet niet die Newdotnet software te uninstallen, anders begint het weer van voor af aan.

Meestal ben je er met een uninstall niet, zoek eens in het register op newdotnet, en delete alles wat je er van tegenkomt :)

Verwijderd

Hebben jullie bij de nwe installatie de program files directory laten staan?
Of is jullie hdd geformateerd?

Verwijderd

Topicstarter
Newdotnet is echt helemaal verwijderd.
De programFiles zijn blijven staan bij de herinstallatie, maar alle programma's zijn daaruit verwijderd.
Alles werkt weer als vanouds, alleen de virusscanner weigert wat betreft email en autoprotect.
De C-schijf is niet geformatteerd.

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:17

Sherlock

No Shit

Ik heb mijn hdd geformatteerd.
Het was zelfs zo dat ik een paar maanden geleden mijn hdd geformatteerd om er een schone install van win2k op te zetten (was een zootje, en ik wilde er graag een image van maken) toen ik er achter kwam dat mijn broertje (die in Dld stage loopt) de cd van w2k had meegenomen. Toen heb ik in arren moede ME erop gezet, en had ik hetzelfde probleem met NAV2003.

Sinds twee dagen draai ik weer w2k, dus ook na een format, en het begon al met die rare melding... Dus weer terug naar NAV2002.

Systeem:
MSI K7T-266
Athlon XP1700+
Matrox Millennium G550
512 mb DDR SDRAM

offtopic:
p.s. Flipke, het is toilet

[ Voor 5% gewijzigd door Sherlock op 09-05-2003 11:36 . Reden: offtopic geblaat ]

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Verwijderd

Dit komt dan waarschijnlijk omdat de norton directory er nog was bij de nwe installatie. De windows directory wordt namelijk verwijderd maar de program files directory niet. Het enige wat je nog kunt proberen is norton te deinstalleren en dan de mappen die norton aanmaakt in de program files verwijderen. Let ook op de symantec shared in de common files te verwijderen. Wel eerst alles wat met norton temaken heeft deinstalleren. Ik heb dit probleem vaker gehad,soms werkt deze oplossing. Anders zit er niets anders op dan eventueel een nieuwe installatie. Maar dan wel eerst de program files directory hernoemen in de command console bij het booten.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Geen verbinding in IE, maar je kan wel pingen (oftewel: wat is New.Net)?
Even een titelfix, van "Norton antivirus 2003" naar "[NAV2k3] Scant geen mailtjes en autoprotect werkt niet *"

[ Voor 13% gewijzigd door Compubiter op 09-05-2003 11:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb diverse keren opniuw geinstalleerd nadat ik alles van Norton had verwijderd, ook de shared files.

Verwijderd

Dan zal er niets anders opzitten als een nieuwe installatie, maar dan niet de program files map laten staan. Eventueel hernoemen dus. Of gewoon een format

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet er even niet aan denken, zoveel tijd als het me al gekost heeft.
Ik ga voorlopig door met een gratis virusscanner en dan in het weekend maar aan de slag.
Bedankt!

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

Norton AV 2003 is de huis-tuin-en-keuken werkstation versie. Ik denk dat je voor Win2003 Server de Enterprise/Corporate versie van NAV nodig hebt (8.x).

Staat ook op de Norton website dat Windows 2003 Server gesupport wordt. Je zit echter wel direct aan 10 licenties vast.
Pagina: 1