Toon posts:

[linux 2.5.69]

Pagina: 1
Acties:
  • 19 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met m'n vers geinstalleerde Linux 2.5.68 kernel. Ik kan in XFree86 geen terminals meer openen:
Xterm crashed,
Eterm crashed na een aantal seconden en
Konsole geeft: Unable to open a suitable terminal device
Iemand een id?

Ik werk nog niet echt lang met GNU/Linux, dus ik heb nog niet zo gek veel ervaring met de Linux kernel, maar ik heb al wel veel ervaring met UNIX in het algemeen. Verder draai ik nu Gentoo Linux. Ik heb in de Kernel-HOWTO gezocht naar mogelijke oorzaken, maar kwam er niet uit... Thanx!

• smoking2000
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-05 06:28

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

Heb je al de STABLE kernel 2.4.20 geprobeert? 2.5.68 is namelijk een development kernel en dus niet per se zonder bugs ed

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

Verwijderd

Topicstarter
smoking2000 schreef op 09 mei 2003 @ 11:05:
Heb je al de STABLE kernel 2.4.20 geprobeert? 2.5.68 is namelijk een development kernel en dus niet per se zonder bugs ed
Jep, die werkt wel naar behoren (de kernel die bij m'n Gentoo installatie kwam). Ik was echter benieuwd naar de nieuwste kernel. En aangezien ik in de topic over de nieuwe 2.5 kernel reacties vond van mensen bij wie het naar behoren werkte dacht ik, let's give it a try ;-)

Ik vroeg me alleen af of dit een bekend probleem is, en of er al iemand heeft uitgevonden hoe dit te verhelpen. Misschien is het een bug, en moet ik 'm reporten.

Alvast bedankt!

• Freak_NL
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-04 09:49
Klinkt als /dev/pts, kijk even in de 2.5 kernel thread hier in NOS, daar staat je antwoord. Je moet /dev/pts even mounten.

edit:
Je topic heet 2.5.69, maar je draait 2.5.68? :?

[ Voor 21% gewijzigd door Freak_NL op 09-05-2003 11:15 ]

Verwijderd

NOS policy - updated 01/04/03

Lees Kernel 2.5.x draadje.... er nog maar eens op na. Daar staat dit antwoord ongeveer 10x ;) Op slot omdat dit een search vraag is.

Dit topic is gesloten.