[DOS] [Batch] Time-delay.

Pagina: 1
Acties:

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-05 15:19
Ik ben hier even bezig met batch-files, en het lukt wel redelijk.
Nu wil ik dus (heel nerd-achtig, ik weet het) net zoiets maken als in de matrix:

'Wake up Neo...'

Nu moeten die tekst dus live 'ingetikt' op het beeld komen. Kan dit met een bach-bestand? En kan dit met een timedelay, en het CLS commando? (dus elke keer wat laten verschijnen, dan schoonvegen en weer wat meer laten verschijnen, zodat het lijkt of er echt wat getyped word?)

Of is er een betere manier?

TYPE NUL | choice.com /N /C:Y /t5,y >NUL = het commando dat ik hiervoor gevonden heb. Maar deze werkt niet?

Kan iemand me hier helpen? Bij voorbaat danke :)

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Verwijderd

Zelf maken? C++ kan dit makkelijk :)

• Kwartjuh
Ja... maar ik wil dit in batch doen, en niet in c++, snappie? :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
http://www.jpsoft.com/ heeft een oplossing voor jou: 4DOS, 4NT, 4OS/2 of Take Command.

4DOS is een uitgebreide batchtaal waamee je vanalles kunt: troep midden op het scherm zetten zonder de cursor erheen te moven, vakjes tekenen, verticaal woorden op het scherm zetten, dingen uitrekenen, slapen, echt if statements, zo'n 100 extra interne variabelen, extra functionaliteit voor del en copy, etc...

Heb er vroeger veel in geprogrammeerd toen ik nog 14 jaar was. Programmeren in een echte taal had ik toen nog nooit van gehoord.

En nu kappen met lullen JGC, aan het werk, kernelmodule in C maken :P

• Kwartjuh
Bedankt. Is initerresant... maar ik kan hier dus uit opmaken dat het niet met het standaart batch kan?

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-04 22:46

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Je moet met ANSI codes gaan klooien.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:59
4DOS is inderdaad een geweldig hulpmiddel als je per se met DOS wil werken.

Voor zover ik weet zit er niet standaard een SLEEP commando in de command.com interpreter.

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Of je gebruikt NDOS (Norton Utilities). Heb je ineens een heleboel leuke commando's ter beschikking...

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
NDOS en 4DOS hebben dezelfde commandos tot op zekere hoogte. 4DOS ontwikkelt nog steeds door, terwijl Norton al jaren geleden gestopt is met NDOS.

beide is trouwens niet gratis, hoe oud NDOS ook mag zijn.
Pagina: 1