Toon posts:

Laser of Inktjet printer

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
momenteel ben ik op zoek naar een nieuwe printer. Omdat ik vrij veel print (zwart/wit) heb ik eraan zitten te denken om een laser te kopen. Weet iemand van jullie waar er testen staan waarin de laser en inkjet met elkaar vergeleken worden. Of is er iemand die hier ervaring mee hebt en mij kan aanraden welke ik moet kopen (of vanaf hoeveel pagina's/ week het voordelig is. Alle info is welkom _/-\o_

p.s. via de search kon ik weinig relevants vinden, vandaar deze nieuwe topic

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Gerbuik hier thuis een Canon LBP-800. Superding _/-\o_

de software praat zelfs tegen je als er wat mis is :D

is een laserprinter trouwens

[ Voor 13% gewijzigd door Glashelder op 09-05-2003 10:50 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 10:44
Als je echt veel print dan is grofweg genomen een laserprinter goedkoper en sneller...

Je bent wel een smak geld kwijt als je een nieuwe toner moet kopen, maar uiteindelijk gaat ie wel weer langer mee dan je 'goedkopere' inktcardridges.

Gedetailleerde info over inkt/laserprinters (tests ofzo) kan ik je niet aan helpen

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-08 11:07

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Overzicht van oktober 2002
Dossier Laserprinters

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Kijk anders eens naar een tweedehands laserprinter; ik heb een half jaar geleden een laserjet 6L gekocht voor 100 euro (en ik zie ze nu staan vanaf 50 euro) en dat ding draait perfect.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

denk er wel aan: met een (gewone) laserprinter kun je dus alleen maar z/w printen...
dus mocht je achteraf ooit kleuren willen printen of een foto dan heb je dus pech

¯\_(ツ)_/¯

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

Kijk eens op http://www.kieskeurig.nl , daar vind je de info wel die je zoekt!

We have just one world, but we live in different ones...

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Vroeger stond er nog weleens bij een printer welk "maandvolume" zo'n printer had.

Ik weet wel dat als je een beetje veel print, dan komt een laser snel in zicht, niet alleen door de kosten van de toner/inkt, maar ook doordat een inktjet vrij snel al problemen krijgt met papiertransport.
Bij Lasers is dat net iets beter geregeld.

2de hands lijkt me een mooie test, dan weet je wat je krijgt, wat de nadelen zijn (opwarmen ed.) tegen een lage prijs.
Een goedkope laser van 500-600 euro gaat vaak nog korter mee dan een 2de handse laser voor een 100 euro die nieuw enkele 1000-en euro's heeft gekost.

Verwijderd

ik heb hier een Kyocera FS-1010, in april gekocht voor 330 euro. Ben met de 2e toner-cartridge bezig (5-6000 pagina's per stuk). Print uitstekend, long-life tonerrol (foto-rol of hoe ie ook mag heten). Geen onderhoud vrijwel. Print onder alle systemen, wordt aktief door Kyocera ook voor Linux ondersteund (onder Red Hat) kon hem zo kiezen uit de standaard printer list en hij drukt daar mintens zo mooi af als onder WinXP of 98).
Bij:
Asci €361,40
Inmac €387,94
Magna €412

Of een heel goedkoop alternatief (mijn zoon heft hem)
Samsung Laserprinter ML-1210 voor ca €170... (zelfs met reserve tonerkit, tenminste eind vorig jaar). hij drukt iets midner af dan de Kyocera, maar hij is dan ook 2x zo goedkoop...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 18:26 ]

Verwijderd

Chemist schreef op 09 May 2003 @ 11:30:
Kijk anders eens naar een tweedehands laserprinter; ik heb een half jaar geleden een laserjet 6L gekocht voor 100 euro (en ik zie ze nu staan vanaf 50 euro) en dat ding draait perfect.
waar ??

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

marktplaats
ricardo
ebay

:z :z

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Spider_NL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05-2023
Wat grappig, ik zat r net ook aan te denken om een laserprinter te kopen. Alleen ben maar een arme student dus zit een beetje te kijken naar een 2ehandse. Mensen ervaring, tips oid naar het kijken van een 2ehands laserprinter? merk/type welke wel / niet??

"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Spider_NL schreef op 09 May 2003 @ 18:31:
Wat grappig, ik zat r net ook aan te denken om een laserprinter te kopen. Alleen ben maar een arme student dus zit een beetje te kijken naar een 2ehandse. Mensen ervaring, tips oid naar het kijken van een 2ehands laserprinter? merk/type welke wel / niet??
Ik zelf zou een HP of Kyocera kopen als het 2e hands moet zijn.

Waar je op moet letten:
- laatste onderhoudsbeurt
- # pag
- toner (hoe vol is ie)

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Tweakers V&A misschien ???

Zie ik staan op dit moment:

HP Laserjet 4L voor 42 euro en diverse 5L's en 6L's vor 8 euro meer ....

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Pagina: 1