Toon posts:

Mail versturen via dratytek 2600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al diverse sites bekeken en ook dit forum, maar ik vind nix specifieks hier over(of ik zoek niet goed).

Ik heb een adsl abo van xs4all, maar ik heb nog steeds de mail van zonnet.
ik wil deze behouden. Ik kan wel de mail ontvangen via de draytek router, maar niet versturen. Ik heb gelezen op een van de andere topics dat xs4all dit niet zou pikken, maar waarom kan ik het dan wel ontvangen?

Ik heb gelezen dat ik de poort van de router(draytek vigor 2600) moet open zetten, maar ik heb geen idee hoe dit moet.

Dus alle suggesties zijn welkom!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 13:41 ]

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:21
Je kunt wel ontvangen maar niet ontvangen?

Verwijderd

Kan ik me niet voorstellen. Ik heb een 2600 en kan met mijn xs4all abo gewoon mijn mail bij planet & gmx ophalen. En daar zijn verder geen aanpassingen voor nodig.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

lijkt me sterk... smtp maakt gewoon gebruik van poort 25 en dat staat op je router wel open.... ik denk dat je je probleem ergens anders moet zoeken

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Gunner schreef op 09 mei 2003 @ 10:52:
lijkt me sterk... smtp maakt gewoon gebruik van poort 25 en dat staat op je router wel open.... ik denk dat je je probleem ergens anders moet zoeken
Ja, ik dacht ook dat ie normaal gesproken open staat. Maar je hoeft bij de draytek niets te veranderen om de mail te versturen?
Straks maar effe andere oorzaak zoeken!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Ik kan wel de mail ontvangen via de draytek router, maar niet versturen. Ik heb gelezen op een van de andere topics dat xs4all dit niet zou pikken, maar waarom kan ik het dan wel versturen?
Kun je nou wel of niet mail versturen :?

Dit heeft niets met je router te maken. Je kunt via je XS4ALL-abo natuurlijk niet de SMTP-server van Zonnet gebruiken. Stel gewoon in beide mail-accounts de SMTP-server van XS4ALL in.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Topicstarter
Tachyon schreef op 09 May 2003 @ 12:34:
[...]

Kun je nou wel of niet mail versturen :?

Dit heeft niets met je router te maken. Je kunt via je XS4ALL-abo natuurlijk niet de SMTP-server van Zonnet gebruiken. Stel gewoon in beide mail-accounts de SMTP-server van XS4ALL in.
Dat was een foutje 8)7 , maar ik kan geen mail versturen, ontvangen gaat wel!
Maar dat is nou de vraag, hoe kan ik het versturen, als xs4all het niet zou pikken dan zou ik toch ook niet kunnen ontvangen!
Dus ik zou zeggen dat het of aan de router instellingen ligt of aan email instellingen ligt!

Dus straks maar alles op typfouten checken!

Aleen hoe de vigor 2600 ingesteld (als die voor de mail moet worden ingesteld) moet worden, weet ik niet dus, daar probeer ik dan wel achter te komen.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
mail moet je versturen via smtp.xs4all.nl

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Topicstarter
redfoxert schreef op 09 May 2003 @ 13:52:
mail moet je versturen via smtp.xs4all.nl
Kan ik dan wel mijn zonnet-mail blijven gebruiken?

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Aleen hoe de vigor 2600 ingesteld (als die voor de mail moet worden ingesteld) moet worden, weet ik niet dus, daar probeer ik dan wel achter te komen.
Nogmaals, het heeft niks met je router te maken. Probeer nou gewoon eens wat ik (en redfoxert) zeg. Als je mail wilt versturen kun je alleen de SMTP-server (zeg maar de "verstuurserver") van je provider, in dit geval XS4ALL gebruiken.

Mail ontvangen (POP-server) is geen probleem. Dus in je email-account zan Zonnet stel je in als POP-server: pop.zonnet.nl (of iets dergelijks) en als SMTP-server: smtp.xs4all.nl.

In die van XS4ALL stel je in als POP-server: pop.xs4all.nl en als SMTP-server smtp.xs4all.nl.

Sim-pel! ;)

Je router komt alleen in beeld als je zelf een mailserver draait, maar gezien je antwoorden lijkt me dat niet het geval... ;)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Topicstarter
Tachyon schreef op 09 mei 2003 @ 14:20:
[...]

Nogmaals, het heeft niks met je router te maken. Probeer nou gewoon eens wat ik (en redfoxert) zeg. Als je mail wilt versturen kun je alleen de SMTP-server (zeg maar de "verstuurserver") van je provider, in dit geval XS4ALL gebruiken.

Mail ontvangen (POP-server) is geen probleem. Dus in je email-account zan Zonnet stel je in als POP-server: pop.zonnet.nl (of iets dergelijks) en als SMTP-server: smtp.xs4all.nl.

In die van XS4ALL stel je in als POP-server: pop.xs4all.nl en als SMTP-server smtp.xs4all.nl.

Sim-pel! ;)

Je router komt alleen in beeld als je zelf een mailserver draait, maar gezien je antwoorden lijkt me dat niet het geval... ;)
Ok dan gaan we dat straks es proberen (eerst van stage wegkomen :z )!
Maar in ieder geval alvast bedankt voor de tips en als het werkt dan laat ik het wel effe weten!

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 14:55
Probleem is dat je op het netwerk van xs4all zit en dat zonnet hun smtp server niet bereikbaar heeft vanuit een ander netwerk zonder ww. Je kunt waarschijnlijk wel mail sturen als je authenticatie aanzet.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Verwijderd

Topicstarter
Thanks everyone _/-\o_ , ik heb id de SMTP op SMTP.xs4all.nl gezet en dat werkt!
Pagina: 1